Vad är sjukdomen anorexia nervosa?



Jag satt precis och pratade med nBoyie (new Boyie) på MSN, och plötsligt föll poletten ner för mig.

Det här var vad vi sade:

HAN: alltså så har du ganska många anledningar att inte svälta dig själv
JAG: haha tro mig, jag kan inte sluta, jag har försökt
HAN: jag tror om du hade försökt så hade du lyckats, men jag är övertygad om att du inte att satsat 100 procent. För om du hade gjort det så hade du lyckats
JAG: det är ju det som är själva sjukdomen
mitt huvud lurar mig att tro att jag inte vill
och det dödar mig
men ändå kan jag inte sluta
ironiskt va?


Och äntligen, äntligen förstår jag vad min psykolog har försökt banka in i huvudet på mig i ett halvår nu.
Jag förstår till 100 % vad ana gör mot mig.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Dags för riktiga resultat nu då!:D

2010-01-14 @ 00:16:45
URL: http://adeeperlook.blogg.se/
Postat av: Ayla Catpaw

Åh äntligen! Jag älskar dig, Paris! Iallafall på något sätt och vis så gör jag faktiskt det, för jag bryr mig så oerhört mycket om dig, iallafall de sidor av din personlighet som du visar här på bloggen, och mitt hjärta gör glädjeskutt just nu! ÄNTLIGEN, du har kommit över ett hinde på vägen, jag VISSTE det, du KAN Paris, du kan verkligen, det är ingen fråga om saken!! :D :D

2010-01-14 @ 01:19:14
URL: http://ayla.blogg.se/
Postat av: Jennie

Glömm inte att det bara är du som kan sätta stopp för din sjukdom. Du måste ta ansvar för ditt tillfrisknande och du måste VILJA och VÅGA bli frisk! Du säger att du vill det men jag och många med mig är väldigt tveksamma till om du mennar det, för då hade man sett större framsteg!



Ta tag i dig själv nu. Tyck inte synd om dig, det hjälper inte. Genomlid måltiderna för du vet ju att det blir bättre om du bara står emot. Ångesten förvinner gradvis. Du drar ju bara ut på ditt helvete!



KÄMPA!!!

2010-01-14 @ 07:09:15
Postat av: Lianna

Behöver jag ens säga att jag förstår precis vad du menar?

2010-01-14 @ 10:46:36
URL: http://silentlyscreaming.blogg.se/
Postat av: e

Skönt att äntligen komma till insikt... fortsätt kämpa! ser du ingen anledning att göra det för din egen skull kanske pojkvännen kan vara motivation nog? :-)

2010-01-14 @ 15:02:03
URL: http://yesmaam.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men vad väntar du på då? Sätt igång och krossa ana!

Kör över den som en mamma med barnvagn och visa att det är ditt liv, din kropp och du som bestämmer över det! Jag vet att du kan klara det!

Du är så jävla mycket bättre än ana, du måste bara visa det!

2010-01-14 @ 16:05:28
Postat av: Maria

Jag hoppas du är väl medveten om att detta är ett stort steg i din tillfriskningsprocess! :) GRATTIS!



Har läst din blogg i flera år, men har nästan aldrig eller aldrig kommenterat innan. Har själv lidit av ätstörningar till och från sen några år tillbaka och har tyckt om din blogg från första stund jag läste den. Och det är så roligt att se att allt verkar gå bättre nu!

Håller tummarna för dig.



Kram!

2010-01-14 @ 20:35:36
Postat av: jennie

fortsätt kämpa ingenting är omöjligt! =)

2010-01-15 @ 19:45:57
URL: http://stuupid.blogg.se/
Postat av: Tess

ville bara tacka för din blogg<3 har nyligen börjat läsa den. samtidigt som jag fick diagnosen anorexia nervosa, har väldigt svårt att prata om det med någon så de känns ganska bra att kunna läsa din blogg där du har tänkt samma tankar som jag. tack<3

2010-01-16 @ 20:50:19
Postat av: anonym

fortsätt kämpa tjejen!

Jag själv har testat ett sant test och det visar att jag är på gränsen till att kunna få anorexia eftersom jag antagligen tränar för mycket och äter inte tillräckligt..jG TYCKER RAKA MOTSATTSEN.

2010-01-16 @ 23:02:49
Postat av: Andréa

Jag vet exakt vad du menar, men du kan klara det!

2010-01-19 @ 09:01:40
URL: http://metrobloggen.se/lillflickan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se