The point of no return, Mama



Nej, vet ni vad? Ni kanske är otacksamma, men den som är mest otacksam är min egen mor.


Mamma. Du har en dotter med en hjärna.
Mamma. Du har en dotter som är överdrivet social och som är väldigt bra på att lyssna, konversera och trösta.
Mamma. Du har en dotter som älskar andra människor mer än hon älskar sig själv, och gör allting för andra och aldrig något för sig själv.
Mamma. Du har en dotter som filosoferar om det djupa i livet och som samtidigt drömmer om makt ingen kvinna innan har haft.
Mamma. Du har en dotter, som gjort allt för att göra dig glad, men som du nu bränt.
Mamma. Du har en dotter, som kommer älska dig oavsett, men som inte vill ha något mer med dig att göra.


Du har förlorat något idag. Inte en dotter: vårat blod kommer alltid vara sammanbundet, men du har förlorat en bundsförvant, du har förlorat en kärlek starkare än eld, vatten, luft, jord.

Det gör ont i mitt hjärta, men mitt sista band till dig är till slut avklippt.

Kommentarer
Postat av: Elsa

Det gör ont att läsa. Men om två människor inte kommer överens, vare sig den ena är mer skyldig till det än den andra, tror jag det är bättre att faktiskt bara skita i varandra.

Jag hejjar på dig och att du ska må bra!

2010-07-03 @ 23:34:36
URL: http://yourdownfall.blogg.se/
Postat av: fanny

Fan vad jobbigt det är när ens föräldrar sviker. Jag hatar det.

2010-07-11 @ 15:47:28
URL: http://arsinoe.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se