Trekant



Jag är väldigt sexuell av mig, det ska ni veta.

Jag vet inte om jag skulle vilja kalla mig själv för bi, eftersom jag aldrig har varit med en tjej, men jag är totalt öppen för allt.

Detta nappade naturligtvis Nya Boyie på direkt, och föreslog varje killes våta dröm: en trekant. Först hade jag absolut inget emot det, men ju mer känslor jag får för Nya Boyie, desto tyngre blir tankarna på att faktiskt göra det.

Å andra sidan är det något jag själv alltid har velat göra... men jag är rädd för att det kommer att bli konstigt mellan oss i efterhand. Vad skulle ni göra?

Kommentarer
Postat av: zeth

Ska man ha trekant ska man vara tjejen som har sex med paret, eller så ska alla vara singlar egentligen. Skulle personligen aldrig våga äventyra mitt förhållande på så sätt, känns som att det är väldigt lätt att det går fel.

2010-03-05 @ 17:22:34
URL: http://zethcpl.blogg.se/
Postat av: Emelie

Prova med en tjej först själv på egen hand några gånger så ni lär känna varandra sexuellt, sen kan du ju ta det därifrån i den takt du vill:)

Jag kan inte påstå att jag testat själv, men det är så jag skulle göra om det var mig det handlade om. Så att man känner sig trygg med båda liksom.



Puss

2010-03-05 @ 17:32:04
URL: http://adeeperlook.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Jag har tänkt i samma banor lite. Jag är bisexuell och har funderat mycket på en trekant. Men jag vet inte om jag skulle klara av att ha det med min pojkvän, för jag är också rätt så svartsjuk och skulle nog bli rätt krossad av att se honom hålla på med en annan tjej. Det är ett svårt dilemma

2010-03-05 @ 17:40:53
Postat av: Anonym

Ha det med två främlingar så slipper man oroa sig för känslomässiga konsekvenser sen:)

2010-03-05 @ 18:52:50
Postat av: Mia

Var det inte du som en gång sa att anorektiker har noll sexlust? :P

2010-03-05 @ 18:59:00
Postat av: Twiggy

Känner du att det skulle vara det rätt för dej/er -satsa. Jag själv skulle aldrig gå med på det och jag vet att min kille aldrig skulle vilja dela mej med någon annan.

2010-03-05 @ 19:13:57
URL: http://www.metrobloggen.se/twiggy
Postat av: becky

jag har precis samma problem. Vet inte heller om jag vågar men vill ändå testa på.

2010-03-05 @ 19:20:51
URL: http://becky84.bloggagratis.se
Postat av: Johanna

Näe, asså jag tycker du ska låta bli. Om du känner att du skulle vilja vara med honom lång tid framöver och ha en framtid tillsammans så tycker jag inte ni ska göra det om relationen samtidigt kan hotas... Även om du själv vill göra det.

2010-03-05 @ 19:26:58
URL: http://hallplatslyckan.blogg.se/
Postat av: Nea

Jag känner mig tveksam till det. Jag var sugen på det med mitt ex, men tänkte som du, att det kanske blir konstigt efteråt. Eller att jag skulle ångra mig mitt i.

Sen hade vi trekant med hans kompis (killkompis), och det var nice nice nice. Efter det kände jag mig mer öppen till trekant med en tjej, men det blev aldrig av.



Jag tycker att man ska prova om man är sugen. Men då ska man vara såpass bekväm i situationen, och framför allt med sin kille, att man vågar avbryta om man inte tycker om det.

2010-03-05 @ 19:31:38
URL: http://fuckingfake.blogg.se/
Postat av: Frida

Min erfarenhet säger mig att det allt som oftast brukar komplicera saker och ting. Det är en sak om man inte har ett förhållande med någon av parterna, men har man det så kan det sluta illa.



Har själv haft trekant, både med min före detta och med två människor jag knappt kände. Med min pojkvän blev det ganska olustigt och tryckt efteråt. Jag kände att han gav den andra tjejen lite för mycket uppmärksamhet, men glömde bort mig. Dock hade jag mitt livs bästa sex med de två andra - för mig relativt okända - människorna.



Gör det som känns bäst, men ha i åtanke att det kan bli lite knas i huvudet när man ser den man älskar ha sex med en annan.

2010-03-05 @ 19:54:02
Postat av: Nina

Skulle det vara så att ni bestämmer er för att ha det, så ska ni ha en snubbe/tjej som ni INTE känner. Det är risk att det blir väldigt mycket svartsjuka osv.

Jag själv har varit kompis med alla. Men å andra sidan har jag inte haft pojkvännen med, eller haft pojkvän i huvudtaget. Have fun ;)

2010-03-05 @ 20:12:21
URL: http://ninamariashantika.blogspot.com
Postat av: Olivia

Är det dubbelmoralen som talat nu igen? Om jag inte minns helt galet så skrev du för ett tagsedan att man som anorektiker inte kan njuta av sex då det enda man tänker på är att hålla in magen...?

2010-03-05 @ 20:19:23
Postat av: Matilda

Jag är ganska "öppen" också men ska jag ha trekant så ska det vara med två personer som jag inte har några känslor för ALLS. Att ha trekant med min nuvarandra kille är helt uteslutet, det är helt enkelt för mycket känslor och jag vill inte dela honom med någon annan (trots att jag inte ser något fel i att ha trekant, tvärtom, men bara inte med honom).

2010-03-05 @ 21:13:02
URL: http://knightofcydonia.blogg.se/
Postat av: v

har precis samma dilemma....vete fan alltså.. säg till om du får någon bra idé som du kan dela med dig av!!

kram

2010-03-05 @ 23:14:32
URL: http://mindreidaganigar.blogg.se/
Postat av: Citrin

Jag skulle absolut inte göra det. Även om jag också är väldigt öppensinnad när det gäller sexualitet och kan tänka mig att prova det ena och andra... Så nej, jag vet att jag även är himla svartsjuk, så det skulle aldrig funka. Jag skulle för evigt tänka "tänk om han hellre vill ha henne? Om hon var bättre än jag i sängen?" osv. Men det är jag... Alla är olika. Känn efter ordentligt!

Kram

2010-03-05 @ 23:23:43
URL: http://citrin.devote.se
Postat av: Ellis

Jag vill verkligen ha en trekant (2tjejer+1kille eller 3tjejer) någon gång i mitt liv! Men jag har kommit fram till att blotta tanken på att "dela med mig" av min pojkvän i sänghalmen tar emot så mycket att jag nästan mår illa, och vid närmare eftertanke har han hållit med. Så mitt tips är väl att ha trekanten med någon/några man inte har några djupare känslor för efetrsom man då löper minst risk att någon blir sårad eller riskerar att skada någon relation. Så hel ärligt tycker jag att om du verkligen får djupare och djupare känslor, och du känenr att tvivlen kommer med dem, så får du förklara för Nya Boyie att du vill ha honom för dig själv och så enkelt är det.

2010-03-05 @ 23:32:40
URL: http://sikorka.blogg.se/
Postat av: Ammy

Jag skulle inte göra det eller i alla fall tänka till riktigt innan. Jag hade trekant med killen jag nu är kär i och hans bästa kompis, dock innan vi blev kära. Detta är nu en jätte konstig situation. Haha.. men det är så spännande att prova nya saker! Men det är nog ett säkrare kort när inte känslor är inblandade för det kan nog kännas jobbigt att se han ha sex med en annan tjej?

lycka till! Följt din blogg ett tag, tycker du verkar vara så stark och smart.

kram

2010-03-05 @ 23:50:14
URL: http://notimetobeweak.blogg.se/
Postat av: Boobla

Jag skulle aldrig göra det, och om min kille seriöst föreslog det skulle jag dumpa honom. Okej om man skämtar om det eller spekulerar hur det skulle vara, men om man seriöst funderar på att ha sex tillsammans med sin partner OCH en annan person så är det något fel. Kan inte finnas mycket känslor kvar då.

2010-03-06 @ 02:03:42
URL: http://boobla.blogg.se/
Postat av: unganamama

Jag var också så innan, men anorexin har tagit bort allt det sexuella jag hade innan..

Nu har jag precis kommit tillbaka, men det har inte min "sexdrift", så nu försöker jag leva med min "nya tjocka kropp" och det går faktiskt helt okej.



Det är värt att äta för att börja leva igen, jag lovar dig!

Lycka till och jag tror på dig! Kram

2010-03-06 @ 06:28:28
URL: http://unganamama.blogg.se/
Postat av: Maj

Jag har haft tre kant, men dock inte med min kille eller så, utan andra.. men kanske är bra att börja med en tjej? Ni kan väl komma överrens om att han inte stoppar in något i henne, att han bara gör det med dig, eller så. För att markera eller nått.. det bästa är väl om ni pratar om det, hur ni vill ha det så. bara du och din kille

2010-03-06 @ 07:03:51
URL: http://majjohansson.blogg.se/
Postat av: Anonym

ige...

BMI 15,3 vad anser dy om dt? är det som du?

normal? för tjockt osv

2010-03-06 @ 07:33:35
Postat av: Anonym

Jag skulle inte göra det. Tror det är väldigt lätt att någon kommer att känna sig stött/avundsjuk. Kanske är en tändande tanke med 3kant men jag tror det kan bli vääääldigt fel.

2010-03-06 @ 08:48:50
URL: http://emmaroulen.blogg.se/
Postat av: matilda

jag hade en trekant med min kille och min bästa tjejkompis. tänkte precis som du gör "jag är sexuell, inte bi men bla bla". det är det värsta jag har gjort. ska du ha en trekant, ha det med någon du inte har känslor för. det är inte lätt att ha bilden av din kille och en annan tjej i huvet. men OM du gör det iaf, bestäm noga innan vad han får och inte får göra med henne.

2010-03-06 @ 09:46:35
Postat av: Sophie

Jag skulle nog inte ha gjort det..

Om jag inte var helt säker på att det inte skulle bli några problem efteråt.



Svårt att hitta rätt tjej också...



Fast jag hade definitivt gjort det med två personer som jag inte är stod jätte nära med, inte främlingar men inga nära vänner så att säga.

2010-03-06 @ 12:47:08
Postat av: Tess

jag skulle aldrig göra det om jag var i ett förhållande, tror det skulle bli konstigt. vill du verkligen se din kille göra någonting med nån annan?

2010-03-06 @ 13:13:01
Postat av: Anonym

inte.

2010-03-06 @ 17:37:41
Postat av: Alma

sex med tjejer har jag haft många gånger.

trekant ska man nog inte ha om man har ett förhållande enligt mej. då är det nästan bättre om man är 4, två killar och två tjejer. då blir det inte samma "strid" om killen (haha) utan det delas upp mer. jag tror att det skulle kännas bättre, men jag vet inte.

2010-03-06 @ 22:19:17
URL: http://flygandepingvin.blogspot.com
Postat av: Shoot Me Already

Om du vill ha trekant bör du INTE ha det med någon du har sådana känslor för. Det kan förstöra jäkligt mycket :-/

2010-03-07 @ 09:55:14
URL: http://shootmealready.blogg.se/
Postat av: lina

jag är precis som du väldigt sexuell. jag älsar att ha sex helt enkelt, med min kille. dock skulle jag avråda från att ha en trekant med någon du är tillsammans med. har dock ingen erfaranhet av det själv, men funderar över samma sak och har kommit fram till att jag inte skulle klara av tanken på att se honom med en annan tjej. så mitt råd är nej.

2010-03-08 @ 18:07:50
Postat av: lolobum

Jag skulle göra det =)



Svårt för just mig, jag skäms för hur jag ser ut. Jag kan inte ens ha sex med en kille, skulle aldrig klara av att ha en tjej till i rummet han skulle jämföra mig med.

2010-03-08 @ 21:19:57
URL: http://lolobum.blogspot.com/
Postat av: ensomvet

GÖR DET INTE! jag o min pojkvän gjorde det med en tjej som raggade upp mig på krogen, o de ena ledde till de andra o till slut var vi där alla tre. det är det värsta jag gjort, ville inte att han skulle ligga med henne (alltså allt annat gick bra men bara inte det) o jag kommer fortf ihåg hur hon sa "men du fattar väl att jag vill ha lite kuk i mig också? o var inte så elak mot din kille nu"...fyfan. jag gick där i från, när jag kom tbx försökte hon suga av honom men han va slak o sa att han inte ville med. jag ville göra slut efter, vill de fortf ibland. kommer aldrig kunna radera bilden i mitt huvud på dom två. o då ska jag tilläga att jag fick övertala honom att gå med på de fr början o inte tvärtom! och jag har haft sex med en tjej innan ( de va lugnt ')..men jag tycker att tre kant ska man ha när man själv är singel o de andra med. för att slippa svartsjuka och tårar i efterhand. kram!

2010-03-09 @ 19:45:50
Postat av: The Girl With The Broken Heart

SNÄLLA JAG BER DIG ATT LÅTA BLI!

Jag och min kille vara fulla på alla hjärtans dag förra året, min kompis var där. Vi hade en trekant. Jag har aldrig mått så dåligt som jag gjorde då, det blev helt konstigt. hela tiden efteråt så hade jag känslan av att han hellre ville vara med henne än mig. Han höll hellre på med henne än mig då.



Det är ganska pinsamt. Men jag ber dig verkligen att låta bli. Du kommer bara att bli sårad.



Många kramar till dig. Du ger mitt liv en mening.

2010-03-10 @ 00:21:30
Postat av: Solen

Jag har gjort det, men jag skulle inte göra det om jag vore i ett förhållande. Men är båda med på det så why not? Jag personligen skulle inte vilja se min pojkvän med någon annan.

2010-03-18 @ 22:24:39
URL: http://matfixerad.blogg.se/
Postat av: Emma

Det är jätte kul men man måste vara medveten om att det kan bli väldigt konstigt också.

Jag och min exman hade det några gånger med hans kompis. Nu väntar jag mitt första barn, skall bli helt fantastiskt. Men det är min exman's vän som är pappan, det var inte riktigt vad någon av oss hade tänkt när han föreslog en trekant. Så tänk på att han kan få känslor för den andra tjejen, är du beredd på det så go for it!

2010-03-24 @ 01:34:45
Postat av: Kecke

Jag skulle nog aldrig ha trekant med en kvinna jag planerar på att spendera tid med efteråt.

2010-07-07 @ 17:09:54
URL: http://bakomspegeln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se