Ångest som äter upp mig



Det är så hjärtslitande.


Ana är jag, jag är Ana. Vi är ett. Vi är en och samma person. Vem vore jag utan henne?


Tidigare idag tänkte jag på det med att man blir korkad om man inte får i sig näring. Och när jag tänkte på att jag nu även uteslutit protein ifrån min lista med mat jag kan äta... det innebär: noll fett, noll kolhydrater, noll protein.
Reslutat: jag kommer blir korkad.


Då log jag bistert, men målmedvetet, för mig själv. Att bli korkad är inte längre farligt, i mitt huvud. Hellre korkad än fet. Jag vill bara bli smalare. Kalla det pro - ana, kalla det anorexi, kalla det ätstörning. Jag orkar inte längre. Jag vill bara ge efter.


40 kg, here I come. Again.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Vill du bli frisk eller trivs du i din ätstörning?

Det låter lite som du trivs i den och att det inte gör sig så mycket... Men ändå står det på din header "kampen mot anorexin".. Eller är det såhär en pro-ana blogg skrivs? Hellre korkad än fet.. osv...

Jag vill komma ifrån allt som har med ätstörningar att göra. Jag får panik.

2010-05-25 @ 00:30:27
URL: http://ljusochsilver.blogg.se/
Postat av: Anonym

snälla! kan du inte ändra det där "vägen tillbaka från anorexin". det stämmer FÖR FAN INTE!



jag läser numera din blogg bara för att jag tycker den är så idiotisk. väcker bara ilska och irritation. förut var den NÄSTAN intressant.



skaffa dig ett liv!

2010-05-25 @ 01:52:29
Postat av: Agnes

NEJ! Nej Paris Nej!! DU SKA INTE NER TILL 40 KG IGEN. DU FÖRTJÄNAR BÄTTRE. DU BEHÖVER INTE GÖRA SÅHÄR MOT DIG SJÄLV.

2010-05-25 @ 09:06:46
Postat av: Gabriella

Jag har läst hela din blogg, om du ger efter för anorexin igen kommer du INTE må bättre! Är det inte bättre att vara NORMALSMAL och kunna rida och fungera som människa och samtidigt vara SMART? Snälla Paris, ge inte efter! Du är bättre än så!

2010-05-25 @ 09:09:30
Postat av: Vi

Nej!! Ge inte upp! Du är en bra tjej! Snälla!

2010-05-25 @ 09:59:50
Postat av: Cole

Känner precis som du.Orkar inte kämpa för att bli "frisk" längre. Hellre dö smal än leva fet.

2010-05-25 @ 10:17:04
URL: http://therottenlies.blogspot.com
Postat av: Anonym

Du vill väll komma ifrån din anorexi då bör du inte äta så du är inte heller fet kämpa på du kan ju äta ett mål med fett och proteiner ocksåvidare per dag eller några ggr per vecka det är ju bättre än ingenting

2010-05-25 @ 15:06:25
Postat av: Jelly

Hej!



Jag har alltid varit fascinderad av ätstörningar och vad det är som får unga flickor att känna sig så som du gör. Därför ska jag skriva ett arbete om

det och undrar om jag kan få lite hjälp av dig?

Det hade varit snällt om du hade kunnat besvara några frågor som jag har skrivit.



Förstår om detta inte intresserar dig.



Kramar

2010-05-25 @ 15:54:06
URL: http://superjelly.blogg.se/
Postat av: Iris

Kämpa, Paris, kämpa. Jag förstår att det är svårt, men du måste våga. Jag tror på dig, vi tror på dig allihop! Du är stark, starkare än du tror. Det är jag övertygad om. Släpp taget om Ana, det är du värd.

Massor av kärlek<3

2010-05-25 @ 17:51:11
Postat av: yes!

go for it girl, du klarar det!

2010-05-25 @ 18:01:00
Postat av: Anotherana

Hur mycket väger du nu?

2010-05-25 @ 19:50:18
URL: http://anotherana.webblogg.se/
Postat av: sara

jag gråter när jag läser detta! Du verkade vara på god väg mot ett bättre liv kändes det som för några månader sen! vad har hänt? Du får inte sluta kämpa, det får du bara inte! Faller du tillbaka ner i djupet igen är jag säker på att många av dina läsare också kommer göra det! du har varit ett jättestöd för mig i min kamp och faller du är nog risken stor att jag med gör det. Om du inte vill kämpa för din egen skull, kan du inte kämpa lite för dina läsare iallafall? Vi måste stötta varandra. tillsammans kan vi bli fria från skiten.

du måste klara det! och det vet jag att du gör om du bara försöker tillräckligt! Jag vet att det är skittufft, men se till att skaffa hjälp. För vår skull. Jag tänker på dig! <3

2010-05-25 @ 22:31:08
URL: http://ingentidkvar.blogg.se/
Postat av: Fia

jag känner inte dig men har följt din blogg ett bra tag nu, när den här låten dök upp i min mp3 så kom jag (tyvärr?) på att tänka på dig!

Snälla ta hand om dig, det finns så mycket fint i livet!!



http://www.youtube.com/watch?v=O_-_X-O6kyo&feature=related



kramar

2010-05-25 @ 22:43:52
Postat av: cornelia.

det är inte du som inte orkar längre. det är din sjukdom som vill att du inte ska orka längre. det är stor skillnad. jag hoppas du inser det. jag hoppas du får den hjälp du behöver innan det är för sent. det är inte värt det, paris. du har ett liv att leva. du skulle kunna ha det så mycket bättre. slösa inte bort det. (nu låter jag väldigt religiös, men det är jag verkligen inte.) det är din sjukdom som vill saker, inte du. det är jag övertygad om.

2010-05-26 @ 00:26:41
Postat av: klara

nejnejnej nu tänker du fel. du var ju en stark människa eller hur var det? kom igen kämpa ät några tuggor till, gör allt du kan för att komma på rätt spår igen. mobba ut anorexin gör vad som hellst du ska vinna över henne.

2010-05-26 @ 13:44:04
Postat av: Caroline

Jag har också anorexi och jag känner precis samma sak som du, att jag helt enkelt inte orkar kämpa emot mer att det vore så mycket enklare att bara sluta försöka...jag skäms när jag tänker på hur mycket jag har förlorat p g a den här sjukdomen och att jag kanske aldrig kommer att bli frisk...Du får inte ge upp!

2010-05-26 @ 19:25:15
Postat av: anna

vad väger du nu?

2010-05-26 @ 21:44:03
URL: http://wannabenothing.blogg.se/
Postat av: anna

vad väger du nu?

2010-05-26 @ 21:44:30
URL: http://wannabenothing.blogg.se/
Postat av: J

Önskar så att du inte skulle gå ner igen.

Men jag vet hur dert är, aldrig blir man nöjd..

Längtar själv ner till 47kg, det tänker jag MAX väga! Ett par kg till så är jag där nere. Sedan får jag se.

Vad äter du om dagarna annars då? Utan protein och fett kan du knappast få i dig mycket :/

KRAM <3

Svara till [email protected] om du vill :)

Är en snart 19årig flicka så var inte rädd att trigga en 14åring:)

2010-06-01 @ 11:33:02
URL: http://fluffygreenthing.blogg.se/
Postat av: M

Min vän dog pågrund av anorexia för exakt 7 månader sen... Jag förstår inte hur du kan bara ge efter och inte kämpa?! något min vän gjorde i allafall var att kämpa! tycker du borde tänka om och fråga dig själv om det verkligen är värt att gå ännu längre ner än vad du redan gjort!

Jag är 15 år och väger 70 kg och vet du vad? jag är så stolt över mig själv och är frisk och lycklig! är det inte på tiden att du gör desamma och skaffar dig ett underbart liv?

Hoppas du tar åt dig och att du kämpar vidare!

Många kramar M

2010-06-04 @ 21:44:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se