Frågor och svar



Käkar du p-piller eller likande? Om nej, har du gjort det förut? Gick du upp i vikt av dem?

Nej, det gör jag inte. Jag gjorde när jag var typ 14 (av någon dum anledning, hade inte ens haft sex då… men alla andra gjorde det ju så jag hängde på) och jag mådde bara illa av dom. Jag har ingen erfarenhet av att varken gå upp eller ner i vikt av p - piller.




Vilka killar tycker du är snygga?

Mörka killar. Tänk italienare. Mums. Eller rockers.


vad ångrar du mest av allt i ditt liv?

Droger. Att jag låtit andra påverka mig och hålla mig tillbaka.


Hur går det egentligen med kämpandet mot anorexin? Du verkar gå tillbaka till dina gamla spår igen med några få "jag kan allt!"-inlägg. Kämpa! Jag vet att du kan!

Det går. Är inne i en dålig period just nu bara, men vi har väl alla sådana dagar, eller hur?


Hej du vackra tjej. Jag ville bara börja med att skriva - DU ÄR FANTASTISK. Fråga ett, Är du blond eller brun hårig? fråga två, Läser någon utav din familj/vänner denna bloggen? Fråga tre, Kommer du någon gång att bli icke anonym? Många, många styrke kramar<3

Awe, tack snälla söta! Fråga ett vill jag inte svara på. Två: mamma läser då och då. Boyie nummer… ÄSCH, en av dom, har bloggadressen. Annars nej. Tre:  nej, jag tror inte det. Men jag kanske startar en annan blogg någongång. Kramar till dig med! <3



Längd och vikt?

Jag har inte vägt mig på över ett år. Under 50 i alla fall – får fortfarande på mig mina byxor som jag hade när jag vägde runt 46. Och jag är 175 cm lång.



hur ser en ana- tatto ut, eller finns dom?

Det finns en recovered ana – tattoo (tillfrisknad ana – tatuering). Min vän Emma, som sett HBOs dokumentär ”Thin”, var den första som upptäckte den. Bilderna ovan visar hur den ser ut.


Har du mens? Vad är ditt bmi? Vad gör du på dagarna? 

ps I love you(r blog)

Nej, fast jag kan få förbannad mensvärk. Jag vet inte vad jag har för BMI då jag inte vägt mig på ett år, men kanske 15? Och dagarna fördriver jag med det jag känner för. Just nu är det mycket planerande, jag åker ju snart!


vad äter du under en vanlig dag?

Det är fruktansvärt olika. Jag försöker att lyssna på vad min kropp behöver. Men ofta snöar jag in på en maträtt och äter den tills jag nästan spyr.



Har din relation med din mor blivit bättre?

Den har blivit bättre, vi ses ju inte lika mycket längre nu när jag inte bor där längre. Då blir det mycket enklare.


Varför flyttar du inte hemifrån?

Jag bor inte hemma längre.


Känner du inte att du slösar bort dyrbar tid genom din anorexi? Att du istället för att energilös stirra in i väggen skulle kunnat vara ute bland folk, binda kontakter och uppnå storverk?

Ibland. Fast jag går inte runt och tänker så. Vill jag något så gör jag det. Jag har bara inget behov av att vara ute hela tiden.




Vad tycker du om vänstern?

Vad jag tycker? Förlegade kommunister som försöker hävda att dom står på ”folkets” sida. Vilken politisk ideologis följare har haft ihjäl flest människor? Just det. Kommunismen.


Hur gammal är du? Pluggar du något just nu? If, distans eller på vilket sätt?

Jag är 20. Jag har uppehåll i studierna eftersom jag åker snart.


Lever du av dina föräldrar?

Nej. Fast dom är snälla nog att hjälpa till när jag behöver matpengar och sådant.


Hur ofta lämnar du huset?

Så ofta jag känner för det.



Vad tycker du om förorter, klasskillnader, fattigdom? Skulle du kunna tänka dig att volontera i t.ex. Afrika?

Det är ett litet för stort ämne för att ta upp så här. Men vad menar du? Det är klart att jag tycker att det är dåligt, jag är inte omänsklig. Och ja, volontärarbete är något jag alltid drömt om att göra!


Hur ser du på din framtid? How do you think it will end up? Vad gör du om tio år? Är du fortfarande sjuk?

Jag orkar inte tänka så. Så länge sjukdomen inte hindrar mig i det jag vill göra så orkar jag inte ändra något. Jag ser ljust på framtiden.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag har precis läste ut boken "Jag vill inte dö jag vill bara inte leva" av Ann Heberlein. Vet inte varför men hon påminde på något sätt om dig. Du verkar vara en otroligt intelligent tjej, vilket också Ann är. Boken berör både existentiella frågor, livets värde och ångest. Har du inget annat för dig, läs den! Jag tycker den var bra.

2010-10-15 @ 00:06:47
Postat av: Anonym

Att folk aldrig fattar. Vänstern är inget kommunistparti.

2010-10-15 @ 14:43:39
Postat av: Paris

Camilla: jag beställde den precis :) tack för tipset!



Anonym: det där är samma sak som att säga att Sverigedemokraterna inte är rasister.

2010-10-15 @ 15:03:21
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: Tove

V är inget kommunistiskt parti.

2010-10-16 @ 11:45:34
Postat av: Paris

Tove:



Postat av: Paris

Camilla: jag beställde den precis :) tack för tipset!



Anonym: det där är samma sak som att säga att Sverigedemokraterna inte är rasister.

2010-10-15 @ 15:03:21

URL: http://myanalife.blogg.se/

2010-10-16 @ 22:29:14
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men du klagar inte på den högra, fascistiska sidan? Nej då. Förresten, det finns inte bara kommunism i den vänstra sidan, bara så att du vet.

2010-10-20 @ 12:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se