Päls



Okay, so here's the deal: jag älskar denna väst. Se bild ovan.

Jag har köpt den i Sturegallerian för 1000 spänn. Och jag hatar att jag har gjort det.


Varför? Det är nämligen kaninpäls. Typ 20 söta små djur har fått sätta sitt liv till för denna lilla väst. Och den är populär. Alla mina vänner har den. Jag hatar mig själv för det.


Jag skäms. Jag skäms så jävla mycket att ni inte anar. Och jag blir så jävla arg när jag läser om bloggare som sparat i månader för att köpa denna lilla kanin.


Jag var ung och dum i huvudet, vad är eran ursäkt?

Kommentarer
Postat av: Tess

vill du sälja den så köper jag. maila isf på [email protected]

2010-10-18 @ 20:19:22
Postat av: Elin

Nä men du, INTE ok!!!

Jag skulle aldrig i livet köpa en päls och kan faktiskt inte förstå människor som gör det!

2010-10-18 @ 21:43:13
Postat av: Sanna

Finns ingen ursäkt, korkat. Dubbelmoral finns överallt, många vill bära päls och äta kött, men om dom får veta hur processen går till blir dom fega. Du har inte mer rätt som människa att ta något från ett djur. Idag behöver vi inte päls. Karma will get you! :)

2010-10-19 @ 00:52:35
Postat av: Anonym

skitful dessutom

2010-10-19 @ 17:41:18
Postat av: Y

På nåt sätt känns det mer okej att ha fårskinnspäls, för de djuren äter man ändå...

2010-10-19 @ 21:53:06
Postat av: Roscoe

jag skulle må skitdåligt av att ha på mig den. det är samma sak som att gå runt med "jag stödjer djurplågeri" skrivet i pannan

2010-10-20 @ 00:00:46
URL: http://worriedground.blogg.se/
Postat av: Veronika

Ursäkten kan iallafall inte vara att den är snygg, för den är verkligen riktigt ful! Äckligt att kaniner dödas brutalt för att sedan behöva pryda ett sådant fult plagg.

2010-10-20 @ 00:37:26
URL: http://veronika2.blogg.se/
Postat av: Paris

Woah, lugna och fina. Lite dubbelmoral här inne? Jag an inte tänka mig att ni alla är veganer som aldrig bär något av läder.



Äger ni gymnastikskor? Har ni en aning om hur mycket gifter det finns i dom, som släpps ut i havet?



Äger ni skärp?



Äger ni kläder som inte är ekologiska?



Jag säger inte att päls är rätt - verkligen inte. Det är fruktansvärt, fult och vidrigt.



men tänk på stackars kwan i thailand som sydde din väska, eller dina kläder. Han har inte råd att äta. Men det är förstås mer synd om en kanin.

2010-10-20 @ 10:52:15
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: Veronika

Vi äger allt det du radat upp, men det skriker iallfall inte "HEJ folket! Jag har på mig 20 söta kaniner som fick dö en förjävla jobbig död". Skärp är inte täckta av luden päls som kan provocera vissa. Det är synd om Kwan och det är också synd om kaninen.

2010-10-21 @ 01:13:49
URL: http://veronika2.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se