Ibland undrar jag om det är fel på mig



Ibland undrar jag vad det är som är så fel med mig.

Jag menar intelligens - mässigt. Hade jag varit född på antiken så hade jag nog varit en grekisk filosof.
Det hade varit något vad? Paris - the great philosopher.

När folk säger något till mig, som är menat att vara djupt, så känner jag hur jag driftar ut. "Det där kom jag på när jag var tio..." brukar jag tänka.

Ibland... så tänker jag på hur det vore att få möta någon riktigt intelligent. Inte intelligent som i högutbildad - vi vet alla att det är skillnad på att kunna plugga och att vara "djup". Utan någon som verkligen har 200 i IQ. Någon snabb, smart, överlägsen.

Förstå mig rätt... men det vore skönt att för en gångs skull få träffa sin överman.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se