Min enda fobi

((((((((((((JAG KAN INTE LADDA UPP BILDER. VALAR ÄR ÄCKLIGA. ÅTERKOMMER MED DETTA)))))))



Varför skrattar alla åt mig? Det är inte kul. Inte alls. Varje gång någon frågar mig vad min fobi är är jag svarar: "valar" så kan dom inte sluta skratta.

NEJ, jag är inte rädd för våldtäktsmän. Try it, and I ll beat your ass up. Jag längtar till att straffa er.
NEJ, jag är inte rädd för ormar. Alltid velat ha en.
NEJ, jag är inte rädd för spindlar. Dom är äckliga dock. Speciellt dom ludna. BLÄH. Men fobi? Nej.
NEJ, jag är inte rädd för torg, instängda utrymmen osv.


JA, jag är för jävla rädd för valar. Hur kan man INTE vara det? Dom öppnar käften och du är borta. Utan en chans. Den bara harklar sig, och du är död. Du är... en mygga i deras värld. Du är lite irriterande, men med en lätt handrörelse så är du ute ur leken.





UPDATE: BILDER

Jag tittar inte på dessa bilder, höll på att kräkas när jag såg dom, laddar upp dem med handen för ansiktet.
Jag har andnöd. Det är så jävla äckligt att jag vill krypa upp i ett hörn och gråta och skrika.

Och INTE låta fötterna nudda golvet. För om dom nuddar golvet kan något under soffan äta upp mig.

HERE GOES (FUCK!!!!):














Kommentarer
Postat av: Matilda

Shit vad jag håller med dig! Till punkt och pricka. Finns inget värre än att vara ute med en liten båt på havet och varenda sekund oroa sig över att man ska bli uppäten av en val/sjöodjur.

2010-09-30 @ 00:07:46
URL: http://matildajohanssons.webblogg.se/
Postat av: Marie

Jag är faktiskt också rädd för valar - Vi kan bilda klubb?



De obehagligaste valarna är inte späckhuggarna utan snarare blåvalar...



Överhuvudtaget skrämmer fiskar mig enormt mycket men valar då främst. Har sagt till mina vänner att jag inte ens för en miljon skulle flyta runt på en luftmadrass i mitten av ett stort hav. Skulle säkert dö i skräck innan jag ens hade lagt mig på madrassen.

2010-09-30 @ 02:24:44
Postat av: c

Hav/hajar/valar och allt skit där nere är helt fucked up. Får rysningar.

2010-09-30 @ 09:48:05
URL: http://drivingmeinsane.blogg.se/
Postat av: Quihnn

Aw nä xD Jag älskar dom varelserna!

2010-09-30 @ 09:57:34
URL: http://illustreraren.blogg.se/
Postat av: Malin

Fast du vet väl att alla bardvalar, vilka flera av valarna på dina bilder är (inklusive blåvalar), endast äter plankton och krill? Dvs pyttesmå organismer och kräftdjur. Kaskelotter äter bläckfisk och småfisk. Utifrån vad jag kan anta är du varken krill eller en bläckfisk, så du borde sitta ganska säkert...

2010-09-30 @ 13:36:52
URL: http://haggberg.blogspot.com
Postat av: LP

hajar då? ;p lite värre kanske, eftersom dom faktiskt dyker upp på ställen man kan bada på.



Och - tycker du späckhuggare och delfiner som är så söta, är läskiga med? ;o

2010-09-30 @ 15:50:17
Postat av: J

Håller med till viss del... men traktorer är läskigare.

2010-09-30 @ 17:14:54
URL: http://wiippola.blogg.se/
Postat av: roscoe

Jag har inte vågat simma på flera år utan att börja hyperventilera av skräck för att jag är så rädd för fiskar/hajar/valar osv.

2010-09-30 @ 18:55:53
URL: http://worriedground.blogg.se/
Postat av: Anonym

ush du har rätt, jag vågade inte titta på bilderna för att det känns som om en jätte stor val är bakom mig (eh, det är inte bara du som är "konstig"), ryser verkligen!

2010-09-30 @ 19:32:16
Postat av: Anonym

de flesta valar äter bara detritus och plankton, så du behöver inte oroa dig

2010-09-30 @ 22:25:38
Postat av: ina

Tur att det inte är så ofta man stöter på en val då ;) Jag har fobi för insekter, och de finns ju överallt...

2010-09-30 @ 22:42:14
Postat av: Claire

Jag kan förstå din rädsla, verkligen, men jag försöker tänka så att, hur ofta hamnar man i närkontakt med en val? Den kan bara äta upp dig om du typ..ja, är under vattnet?



Men sen är ju fobi en irrationell rädsla, jag har fobi för spindlar, och hur många giftspindlar finns det i sverige? Jag har även fobi för nattfjärilar (fast älskar vanliga, hur går det ihop?), men nattfjärilar kan ju inte skada mig på något sätt.. ändå är jag så sjukt rädd!

2010-10-01 @ 09:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se