Ont i själ och hjärta



Mina föräldrar ska dö. Jag menar, dom KOMMER att dö.

Jag är 20 år gammal. Jag har en mamma som närmar sig 50 och en pappa som närmar sig 60. Pratade nyss med min pappa och hörde desperationen i hans röst.


Samma desperation som jag hörde i mormors röst 6 månader innan hon dog. Tårarna rinner nerför mitt ansikte. Snälla, inte min pappa. Jag behöver honom. Inte än. Inte innan jag har kunnat ge honom det han vill ha. Inte innan jag har fått en chans att göra honom stolt. Inte innan jag gett honom ett barnbarn. Inte innan jag blivit något/någon. Inte än.

Snälla, jag klarar inte av att förlora fler människor. Jag har älskat tre personer i mitt liv, och en har dött, och två är döende.


Det gör ont och jag vill svälta bort sorgen. Jag vill svälta och tyna bort. Jag har kontroll över min mat, över min kropp, över mina val. Jag vill bli så smal att jag dör, och jag vill vara det nu

Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför skulle de dö när de är 50 och 60 bast? I don't get it?

2010-09-02 @ 19:24:33
Postat av: Anonym

I know how you feel. Jag är 15 år och föräldralös, min mor dog för en månad sedan.

2010-09-02 @ 19:54:41
Postat av: C

de har ju många år kvar`?

2010-09-02 @ 20:13:42
URL: http://rightintime.blogg.se/
Postat av: Anonym, fegt va?

Bara svält dig själv och tyna bort nu för jag tror ärligt talat inte att någon bryr sig längre. Jag trodde verkligen att du var en okej människa förut men jag har aldrig i hela mitt liv blivit mer äcklad av någon. Jag höll ärligt talat med dig till 100% när du skrev inlägget om Pakistan, men dina svar på kommentarerna? Vad är du för en äckig jävla vidrig ursäkt till människa? Nej jag tycker att det är rikigt synd om dig och jag hoppas att du får hjälp fort (även fast ingen verkar bry sig i din närhet...)för den här sjukdomen gör dig till en genomrutten människa.



(Varsågod att kalla mig hora, be mig att dö eller önska att jag får en kula i huvudet men jag kommer endast skratta åt dig, sorgligare människa får man leta länge efter.)

2010-09-02 @ 20:56:04
Postat av: Linn

Alla ska ju dö, för eller senare. Antingen kan vi vara rädda för det eller kan vi ta vara på tiden, det först nämnda är troligen det enklaste. men det dummaste.



Och jag kan lova att din pappa är stolt. Föräldrar är stolta i sin natur. Jag vet inte hur det står till med dina föräldrar, om det är allvarligt. Men jag förstår din rädsla. Jag har gråtit så länge jag kan minnas över att min rädsla för att förlora mina nära.



plus så verkar du vara en stark tjej!

Postat av: Anonym

Älskade du... jag har ont för din skull

2010-09-02 @ 21:36:19
Postat av: Anonym

Fattar grejen med att tyna bort när livet inte rullar på som det ska...

2010-09-02 @ 23:42:50
URL: http://facereality.blogg.se/
Postat av: Lisen

Kära du! Jag fårstår precis hur du känner, kanske svårt att tro. Men försök att hålla ihop dig själv.

Prata med någon, prata med din pappa om din rädsla att förlora honom. Han kommer bli glad om du gör det!



Kram

2010-09-03 @ 07:34:09
URL: http://lisenlife.blogg.se/
Postat av: Anonym

ge inte upp fast allt känns skit, jag vet hur det är, ångesten över att de man älskar mest ska dö. Fortsätt kämpa,<3

2010-09-03 @ 17:54:50
Postat av: Felicia

hur kan du vara så säker? .... <3

2010-09-03 @ 19:50:28
URL: http://ananasjuicen.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej! Hur röstar du i riksdagsvalet? Snälla svara :D

2010-09-03 @ 22:26:08
Postat av: lmy

Jag vet inte hur hur du känner, exakt, eller vad som rör sig i dig, i ditt hjärta, exakt.. Men jag vet vad du går igenom. Jag vet vad den sorgen innebär.. Jag upplever den nu.. Varje dag och jag vill försvinna ner i graven med min pappa. På mitt sätt. Vilket är svälten, tomheten. Att veta att jag blir mindre och svagare varje dag, precis som han. Jag vet ditt helvette!



Jag vill hinna göra honom stolt, och det gör ont i hela mig att veta att jag innerst inne inte vill bli frisk..inte nu. Det sårar honom och det sårar mig och ja fan! Du förstår säkert.. känns som att du skulle kunna vara den av alla miljoner på jorden som gör det. Massa kramar till dig!

2010-09-03 @ 23:45:31
Postat av: roscoe

Gör honom stolt genom att visa att du kan bli frisk, lycklig och är påväg nånstanns i ditt liv. Hoppas det ordnar sig på nåt sätt<3

2010-09-04 @ 01:03:40
URL: http://worriedground.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tror du att din pappa skulle velat det? Tror du inte att han skulle vela att du levde ett lyckligt liv, istället för att långsamt tyna bort.

2010-09-04 @ 02:01:17
Postat av: Anonym

Får jag bra fråga hur man gör när man inte orkar med ana längre och släppt henne och gått upp i vikt till normalt och äter det man är sugen på, är man dålig då?

hur vet man när man är frisk ser du ner på dem som blir frisk?

2010-09-04 @ 10:09:36
Postat av: Anonym

mina föräldrar är 57/50 och jag är bara 16. men jag brukar tänka att de flesta blir ju runt 80-90. Och om dom inte har någon sjukdom måste de ju ha ganska lång tid kvar... :/

2010-09-04 @ 10:16:36
Postat av: karma

Ja, med tanke på dina rasistiska påhopp i tidigare kommentarer så kanske det bara är din karma? Du verkar ju haft ett ganska helvetiskt liv med anorexia, våldtäkt och droger så du måste vara en jävligt genomrutten människa för att få all den skiten.



Nej seriöst, ursäkta mig för en sådan låg kommentar. Helt ärligt tycker jag bara synd om dig och har väldigt svårt att ta dig på allvar efter pakistangrejen. Det märks ju att din självkänsla är extremt låg.



Slutar läsa din blogg nu...

2010-09-04 @ 17:29:04
Postat av: Therese

Jag läser din blogg och tänker.. Wow, jag trodde inte det fanns så här dumma jävla människor. "Ingen förutom folk från mellanöstern gillar folk från mellanöstern" och du praktiskt taget säger att de alla förtjänar att dö. Det är över en miljard människor. De förtjänar att dö pågrund av en liten grupp? Du inser väl att det finns terrorister av alla olika slag, krisnta, ateister, judar.

Du, om någon, förtjänar att dö.



Och din äckliga attentionwhore "åååååh tyck synd om mig mina föräldrar kommer dö" DOM ÄR 50 ÅR, ALLAS FÖRÄLDRAR KOMMER DÖ NÅGONGÅNG. Idiotjävel.

2010-09-04 @ 21:28:09
Postat av: ina

Jag kände så idag när min pappa var med om en olycka så han fick sy ihop ögonbrynet, inget annat hände utom att mamma tyckte att han verkade lite förvirrad. Då slog det mig att han kanske skulle bli dement eller sjuk... Han är visserligen bara 49 år men nu när jag insåg det var det så hemskt. Jag kände igen vartenda ord i det du skrev :(

2010-09-05 @ 00:38:15
Postat av: wj

ta vara på tiden, för den har en tendens att rinna ut

2010-09-05 @ 01:34:23
URL: http://wackojacko.devote.se
Postat av: Camilla

Men vi är ju alla döende, varje dag vi lever är ju en dag närmare döden. Och vem vet, dina föräldrar kanske blir 100 år..så du kan ju ha kvar dem länge till :) Njut av livet medan ni lever istället för att grubbla över det oundvikliga :)

2010-09-05 @ 11:08:45
URL: http://millansmemoarer.blogg.se/
Postat av: soso

men hallå, din mamma är 50. i snitt så dör kvinnor när de är 83. det betyder att jävligt många fler lever längre och att hon troligtvis inte kommer dö förren om tidigast 30 år. onödig ångest. visst ibland kan man bli ledsen när man tänker på att folk kommer dö, men som det är nu så kommer nog du dö före dem. sorry.

2010-09-05 @ 19:27:58
Postat av: frida

Hej! är det okej om jag "tipsar" om dej på min blogg? jag har följt din blogg i snart ett år, och jag älskar den!

ibland får den mig att fälla en tår av empati, och ibland får den mig att se annorlunda på saker och ting! och ibland så stärker den mig!

då måste inte om du vill, men om du tillåter mig det, så kan du ju svara antingen här på din blogg, eller på min blogg (http://fridasimonsen.blogg.se)

tack för mig! :)

kram! <3

2010-09-05 @ 22:00:25
URL: http://fridasimonsen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Usch vet precis hur det känns.. Har också förlorat dom jag älskar mest. Dött eller lämnat mig av eget val.

Inte kul! :'(

2010-09-06 @ 02:18:19
URL: http://http://isufficate.blogg.se/
Postat av: spiderman

varje gång av nån jävla anledning när ätstörningen tar över mitt liv klickar jag in mig på din blogg, läser både nya och gamla inlägg. det hjälper mig, känner mig mindre ensam. så jävla töntigt egentligen. men FAN VAD TACKSAM JAG ÄR FÖR DITT BLOGGANDE!

btw, något du har skrivit ibland om, att du känner dig som ett tomt skal. kan det vara så att du lider av borderline personlighetsstörning?

2010-09-07 @ 05:41:17
Postat av: Anonym

nu vet jag inte om din far har någon sjukdom eller liknande men min uppfattning är att du anser att det är gamla helt enkelt. något jag har velat säga dig länge; ryck upp dig! du är ändå 20 år?! jag är nyss fyllda 18 år, min pappa är 68 och min mamma är 53. de är pigga och jobbar fortfarande, och visst, jag lär ligga i om jag vill att mina barn skall få träffa sina morföräldrar.

men jag har läst din blogg ett tag nu och du måste verkligen ta tag i dig själv. seriöst. du kommer aldrig vara redo för att bli mamma om du skall hålla på så här. grow some balls, mogna till och bli ett gott föredöme för dina framtida barn. för allas skull..

2010-09-07 @ 20:56:43
Postat av: Elly

Du är vacker, och stark.

2010-09-08 @ 16:38:04
URL: http://eellys.blogg.se/
Postat av: neexxia

jag är 20 och mina föräldrar är 66. när jag var 10 och dom var 56 så hade jag samma sak... Kunde fan inte ens sova pga det för jag blev så tokig, separationsångesten är värre för vissa.. men 10 år har gått o de är precis densamma... han är väl inte sjuk på något vis?

2010-09-24 @ 23:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se