Varför folk kommenterar elakt



Jag sitter och filosoferar. Och tänker på det här med att folk (anonyma) alltid ska klanka ner på folk i kommentarsfälten.

Inte bara mig. Det gäller Kissie, Kenza, Blondinbella, ALLA. Så fort någon av dom har en bild på sig själva eller skriver något positivt om sig själva är det alltid någon där och kritiserar.

Folk kallar det AVUNDSJUKA. Det gör inte jag. Det har inget med avundsjuka att göra alls, tror jag. Det har med jantelagen att göra.

Om en människa säger att den är vacker så irriterar man sig på det. "Vem är du att tro att du är så vacker?" Det sticker i ögonen att någon "tror för mycket på sig själv", och man vill trycka tillbaka människan till att vara som alla andra.

Dom som är drastiska kommenterar: "du har för stor näsa!", "du är fet!".
Dom som tänker efter lite kommenterar: "åh, så du tycker att du är smal/snygg? Tja... okay, hate to break this to ya, men SÅ snygg/smal är du inte. Titta på ***** och jämför... vill inte vara elak men... ja du ser ju själv."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se