Nu gråter jag

Nu gråter jag. Jag sitter och läser igenom gamla blogginlägg, dagboksinlägg som gjordes för flera år sedan. Jag minns så väl smärtan bakom inläggen, hur ont det gjorde, var jag satt och vad jag gjorde.

DET HÄR minns jag speciellt. Jag minns hur jag stod utanför en kiosk och mamma ringde mig. Jag skrek rakt ut och bröt ihop i tårar. Min vän klappade min rygg och tog telefonen ifrån mig och stängde av den. Jag minns smärtan, den skärande smärtan, och känslan av oduglighet. Att aldrig räcka till, att aldrig vara perfekt nog.



Jag har kommit en bra bit på vägen, eller hur hörni? Om man läser inlägg för fem år sedan och jämför idag. Fan vad långt jag har kommit.

Kommentarer
Postat av: K.

...och nu gråter jag med! :'( Kramar på dig \o/

2011-04-28 @ 15:29:35
Postat av: Anonym

Jag läste det inlägget nyss och jag började också gråta, men det är för att jag är så rädd för att det ska hända min mormor....

2011-04-28 @ 15:59:19
Postat av: steffi

tycker verkligen att du ska ha sånadär frågestund då du svarar i kommentarsfältet ofta. det är alltid kul att ställa frågor till dig.

2011-04-28 @ 18:23:21
Postat av: Sanna

Hon visste hur mycket du älskade henne, utan tvekan. :) Hon förstod att du levde ditt liv och fanns ändå där för dig.

2011-04-28 @ 19:26:13
Postat av: lovelyliller.com

aaaw :*

2011-04-28 @ 19:52:06
URL: http://lovelyliller.com
Postat av: Anonym

såg att du inte accepterade kommentaren om namnet

det var inte för att "utelämna"

det står i blogginlägget du själv skrivit

om du missade det

jättehemskt men jag tror att hon verkligen visste att du älskade henne!

2011-04-28 @ 21:43:41
Postat av: M

Du har verkligen kommit en bra bit på vägen! Bra jobbat finis!

Har två till frågor, eftersom att jag litar mer på dig än innehållsförteckningarna.

Är keso nyttigt? Har du något tips på en riktigt kalorisnål, god frukost? Tips på annan kalorisnål mat?

Det är även så att jag måste äta antingen pasta, ris, potatis eller quinoa osv till middagen, vad är nyttigast, kalorisnålast? Tack och massa kramar till dig!

2011-04-28 @ 21:51:12
URL: http://meandmybody.blogg.se/
Postat av: Julia

As bra !

DU är stark.

2011-04-29 @ 09:21:40
URL: http://hittaviljan.blogg.se/
Postat av: Matilda

är det bara jag eller är det rätt respektlöst att fråga om olika sätt att gå ner i vikt och annat som har med viktnedgång att göra?

Läste också inlägget, jag kan inte sluta tänka på min farmor nu..

Jag läser bak i ditt arkiv ibland och du har verligen kommit långt! du är stark!

2011-04-29 @ 18:03:59
URL: http://scenbloggen.com/matildasvensson
Postat av: Alice

Fin blogg du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

2011-05-08 @ 13:19:56
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se