I'm your favourite drug, and you love your Morphine



Ibland kan jag kolla på "tjockare" stjärnor och tänka: men åh, vad dom ser bra ut. Jag kan äta idag, för jag kommer ändå inte bli lika "tjock" som dom, och dom ser ju bra ut med lite mer kött på benen...

Sedan minns jag: jag är ful. Hela jag är ful. Mitt ansikte, min kropp, min själ. Jag är smutsig, och varför ska jag skräpa ner min smutsiga själv med ännu mer fett?


Varför kan ni inte se mitt smutsiga, feta jag? Jag är som en gyttjepöl, det är svaret. Jag är kvicksanden ni inte kan ta er ur. Jag suger ner er med mina ord, och ni kan inte sluta läsa. Och därför tycker ni om mig. För att ni inte har något val.



Jag är eran favoritdrog, och ni kan inte sluta. Och jag kan inte sluta dra er ner i fördärvet.

Kommentarer
Postat av: lovisa

Du måste inte ha anorexi. Det är väl fan inte en sjukdom, inte för mig iaf. Ett tankesätt, något jag vände mig till när allt annat svek, jag tyckte inte att jag förtänade mer, att det inte gjorde mig lyckligare att äta. Jag ville lida, för om ag klarade det var ag stark. Och jag valde själv att vara Anas. Jag såg allt som ursäkter för att ha kvar henne. När de sa att jag hade anorexi tänkte jag bara, bra då kan jag lika gärna agera det och struntade i att dölja den. Man måste bara komma på att man lever för att leva. Varför ska man leva om det inte är ett liv? Man äter för att leva, om du inte är lycklig varför ska du då leva?

2011-02-18 @ 07:05:20
Postat av: Bella

Du är vacker, Paris. På insidan och utsidan.

2011-02-18 @ 08:08:32
Postat av: jenna

Snyggheten sitter inte i antalet kilon, iaf inte näre handlar om att vara "normal smal" och underviktig. Du är inte vackrare för att du är underviktig... om du förstår vad jag ville få fram. Heheh :)

2011-02-18 @ 08:40:22
Postat av: S

Spana in min nya hälsoblogg! Vore jättekul om ni kikade in och lämnade en kommentar. <3

2011-02-18 @ 09:03:05
URL: http://getintoshape.blogg.se/
Postat av: nossie

LOL, jag var så trött igår när jag läste detta inlägget att jag trodde du menade stjärnor på himlen när du skrev "tjockare" stjärnor. Jag borde straffa mig själv för min dumhet, hahaha!

2011-02-18 @ 13:40:28
URL: http://rainbowspray.blogg.se/
Postat av: Paris

nossie, det roliga är att jag läste samma sak i morse innan mitt huvud hade kommit igång hahaha :D jag ba: "vad fan tänkte jag här...?"

2011-02-18 @ 14:56:24
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: Matilda

Jo, jag tänkte också stjärnor, tänka att ja, dom är ju runda... och fina... fick inte ihop det med kött på benen dock, men jaha!

2011-02-18 @ 16:19:36
URL: http://scenbloggen.com/matildasvensson
Postat av: Anonym

du är en snäll och klok person och jättefin!

2011-02-18 @ 16:41:47
Postat av: Paris

Matilda: hahaha!



Anonym: men tack snälla, fina du! :)

2011-02-18 @ 17:22:49
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: Nossie

Paris: HAHAHA! xD

2011-02-18 @ 17:57:43
URL: http://rainbowspray.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gud, jag trodde också det var stjärnor på himmelen. Tyckte att det lät lite knäppt, men alla tänker ju på sitt sätt.

2011-02-18 @ 21:55:25
Postat av: Emma [ M i s s G r i m m ] Ung, ensamstående mamma

Jag håller med Bella, du är oerhört vacker, på alla sätt och vis!

2011-02-19 @ 12:04:08
URL: http://missgrimm.blogg.se/
Postat av: Ayla Catpaw

Tvärtom... snarare därför jag har så svårt att kommentera, för när man ser dig må sämre och sämre och samtidigt vet om att det inte riktigt finns någonting man kan göra och att det är svårt att få respons och att man själv egentligen inte förstår hur din värld ser ut och ändå på något sätt och vis är "utböling" och typ "onödig" i sammanhanget för att jag helt enkelt inte riktigt "fattar" och får känslan av att folk inte vill att man ska lägga sig i, typpp.

Jag kan inte se att någonting vore smutsigt och tjockt bara för att någon annan/personen i sig i det här fallet tycker och tror det, det är inte så det funkar ju.

Så blir det mer att man fegar ur och försöker dra sig undan och hoppas på det bästa, för man vill sluta bry sig så mycket om någon som man vet har slutat bry sig om sig själv, för man vill inte att det ska göra så sjukt ont när det man är mest orolig och rädd för väl händer...

2011-02-20 @ 13:17:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se