Jag har vuxit



Vet ni vad jag precis kom att tänka på? Hur mycket jag har vuxit.

Förut när jag blev inlagd kunde jag på något vis bli lättad. Läkare pratade med mina föräldrar och jag fick ligga i en säng och ha sköterskor som pysslade om mig. Jag slapp ta ansvar och jag fick vara det där lilla sjuka barnet igen, som mamma tog hand om och pussade i pannan.

Den här gången blev jag förbannad när dom pratade med mamma som att jag inte var där. Jag blev förbannad när doktorn kallade min psykolog för "inkompetent" och jag valde att gå därifrån när dom behandlade mig som en barnunge. Jag valde att inte sitta tyst och ta emot.



DET är nu ett framsteg. Jag är ingen crybaby längre.

Kommentarer
Postat av: Emina

det är bra att du inte låter dom säga vad dom vill utan var stark och våga säg vad du vill. hoppas det blir bättre för dig :)

2011-02-17 @ 12:43:37
URL: http://eminaochmaria.blogg.se/
Postat av: Sandy

Du är GRYM!

Keep up the good work, girl! :-)

2011-02-17 @ 15:39:07
Postat av: Anonym

Sluta bete digsom en barnrumpa då :S så kanske dom slutar behandla sig som än.

Du är inte vuxen bara för att du gått upp några kg..

Du e vuxen när du kan ta ansvar och sluta tänka i dom banor som du gör och börja ta hand om dig.

2011-02-17 @ 20:18:21
Postat av: Paris

tack Emina och Sandy, söta ni är! :)



Anonym: det där var väl lite onödigt. du var inte där. Jag tycker inte att man som vuxen läkare sitter och klankar ner på andra och kallar utbildade människor för "inkompetenta". Och jag tycker inte om folk som pratar med min mamma framför mig som att jag inte förstår vad dom säger. Jag är vuxen nu, åldersmässigt, vilket betyder att dom enligt lag måste prata med MIG och inte min mamma.



Det var det jag störde mig på.

2011-02-17 @ 20:22:21
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: j

jag är där nu, tar emot all skit, säger aldrig emot.

blir inlagd hit och dit, far på behandlingar. jag sitter tyst eller gråter. känner mig som värlens svagaste människa :(

2011-02-18 @ 15:01:00
Postat av: Paris

j, det där var jag för bara ett halvår sedan. Hur gammal är du, om du vill svara på det?



Jag tror iofs att jag alltid har haft lite jävlar anamma i mig, men jag är lika säker på att du också kan klara dig ur det där.



Kontrollera dig själv och din omgivning, låt inte dem kontrollera dig! Ta emot hjälp om det är det du behöver, men bli inte en mindslave bara för att "dom" vill det.

2011-02-18 @ 15:06:23
URL: http://myanalife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se