Matvanor



En sak kan man ju säga om middagen ikväll: det lär inte bli dom där nudlarna i alla fall. Uääk. Utan att ens ha provat dom spyr jag lite i munnen när jag hör om dom.

Jag har faktiskt aldrig fattat det där. Jag har alltid varit en "finsmakare" (vad det nu är). Och visst, jag älskar McDonalds och Max, och pommes frites från Burger King, men det är ju inte det jag väljer om jag ska äta ute.

Om jag ändå ska äta så lyxar jag till det. Vad är det för mening att äta om det inte är bra mat? Nu senast när jag var ute åt jag till exempel Tournedos (oxfilé). Jag svälter hellre i ett par dagar och äter något riktigt "fint".


Jag kommer ihåg hur jag gjorde förut. Då gick jag tre dagar utan att äta någon mat alls, sedan kunde jag äta vad jag ville. Typ pizza. En pizza är ungefär 1000 kalorier, och tusen delat på tre är ca 333 kalorier/per dag. Vilket är hur lite som helst egentligen.

Kommentarer
Postat av: sam

ifall man äter för lite kalorier stannar ju matsmältningen, det vet du väl?



och jag vet också vad jag talar om, rätt säker på att jag varit lika smal eller smalare än du.

2011-02-18 @ 17:59:26
Postat av: Paris

absolut :) jag vet ju att om jag äter rätt och på rätt tider så går jag ner mer i vikt än när jag inte äter alls.



jasså du :)

2011-02-18 @ 18:13:32
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: sam

-förstår dock precis ditt resonemang!!!! så har jag också alltid tänkt.

2011-02-18 @ 18:14:30
Postat av: Paris

åh, insåg att du missförstod mig. jag talade om hur jag BRUKADE bete mig.



Nuförtiden ser jag till att hålla förbränningen igång istället, man håller vikten bättre på det sättet, och man är inte lika grinig som om man inte ätit alls. :)

2011-02-18 @ 18:17:26
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: sam

jo, det är nog mycket hälsosammare så...

2011-02-18 @ 18:27:31
Postat av: ella

fan vad du bloggar bra, riktigt bra.

under dina bloggpauser tänkte jag alltid så ".. hon har SÄKERT inte uppdaterat så därför skiter jag i att ens kolla för att slippa bli besviken/irriterad"

men nu när du börjat igen så minns jag precis varför din blogg är den enda av typ 20 bloggar som fortfarande aldrig blivit utbytt eller borttagen i min lista på bloggar jag läser.



fortsätt skriva! & hoppas du på något sätt orkar bli lyckligare

(ja, jag tror att man själv kan bestämma eller sikta mot lycka)

kram!! <3

2011-02-18 @ 22:38:09
URL: http://elladadian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se