Mitt ex



Mitt ex är en psykopat.
På riktigt. Han är psykiskt sjuk och tar ut det över människorna som är honom nära. Han utnyttjar dom fysiskt och psykiskt. Därför har jag valt att inte ha någon kontakt med honom.

Dock skickar han sms (som jag inte svarar på). Men igår skickade han ett sms där det bland annat stod "jag går sönder, jag behöver dig, jag mår så dåligt just nu! :'(".


Jag vet inte vad jag ska göra. Jag mår ju bättre utan honom i mitt liv, men ändå. En människa behöver lite av min tid... kanske borde jag ge det till honom? Vad skulle ni gjort, hört av er eller skita i det?

Kommentarer
Postat av: Emelie

Skita i det. Dom gör allt för att dra en med neråt, ALLT.

2011-07-25 @ 20:41:35
Postat av: Isabelle

jag skulle ha gjort det... jag får sånt dåligt samvete annars, man vet ju själv hur det är att behöva någon.

2011-07-25 @ 20:44:03
URL: http://reih.blogg.se/
Postat av: Vingklippt

älskade vännen!!

Hör för allt i världen inte av dej.

Jag har ett precis lika dant ex. Jag får precis samma sms av honom. Han har utnyttjat mej på alla sätt. Misshandlat mej när jag gjort "fel". Sagt att jag var ett substitut för hans ex. Och massa, massa MASSA mer skit. Jag stannade i fyra år, för att "han behövde mej". Jag fick aldrig ett skit tillbaks. Och hans mening med "jag behöver dej" var mer i stil med någon som kan handla, städa, laga, mat och låter sej knullas.

Och alla fina sms, var enbart för att jag inte skulle gå.

Du vet allt det här, innerst inne. Jag vet hur svårt det är att låta bli att svara. Jag vet hur hårt man intalar sej att han behöver en på riktigt. Men inget är sant. Ställ krav på honom, så får du det tydligt bevisat.

Vill han verkligen ha dej, skulle han göra vad som helst, inte bara säja det. Kräv att han ska kontakta och besöka psykiatrin. Ingen svår uppgift. Stå fast vid att du inte träffar honom förrän han genomfört detta. Det här är ett krav du kommer att må bra av. Han är ett svin och kommer säkerligen inte ens fundera på att gå dit, utan istället försöker han förklara bort det. Men DU har satt en tydlig gräns och efter det är det upp till honom om han ska få det "han behöver".

Jag hoppas att du är starkare än jag. Det är tufft att säja nej, när han säjer allt det där som du vill höra.

Ta hand om dej. Lyssna på dej själv. Du vet vad som är rätt!! Skaffa dej verktyg att använda när hjärnspökena kommer.'

Kram

2011-07-25 @ 20:50:59
URL: http://trasigt.blogg.se/
Postat av: Isabella

VILL du ge honom din tid så gör det! Vill du inte, skit i det..

2011-07-25 @ 20:51:07
URL: http://bostadstelefon.blogg.se/
Postat av: Lina

Psyokopat=bra på att manipulera. Men gör som du känner själv!

2011-07-25 @ 20:51:35
Postat av: Anonym

Beror på vad han gjort mot dig.

2011-07-25 @ 21:07:22
Postat av: E.

En människa som utnyttjar andra är också ofta duktiga på att manipulera människor. Han är förmodligen väl medveten om att hans sms skulle komma att väcka just sådana tankar som de du nu har. Människor som saknar sympati vet att utnyttja det faktum att andra inte gör det.



Att han mår bättre av att du tar dig tid är irrelevant. Frågan är: Mår DU bättre av det?

2011-07-25 @ 21:08:41
Postat av: Linda

Du klarar dig utan honom. Ta inte upp någon kontakt igen, du vet ju aldrig hur lätt det blir att slita sig igen? :o

2011-07-25 @ 21:08:42
URL: http://Lixen.Se
Postat av: Anonym

jag är en sån som alltid stället upp, oavsett hur mycket personen än sviker en :/

men för ditt eget bästa skit i han. du är inte skyldig honom någonting.

2011-07-26 @ 03:17:37
Postat av: Hanna

Vill DU va med honom?? Om inte ska du INTE umgås med honom. Du bestämmer över ditt liv. Att du mår bra är lika viktigt som att han ska må bra. Och om du umgås med någon du egentligen inte vill umgås med kommer du inte att må bra.



Din blogg är underbar! <3

2011-07-26 @ 09:10:48
Postat av: Juliet

Jag hade nog gjort det eftersom jag är en sådan toffel och vill hjälpa människor att må bra hela tiden..

2011-08-02 @ 04:51:52
URL: http://ohnightdreamer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se