Min vikt


Min tjejkompis är inne på en kampanj som heter "Paris - är - alldeles - för - smal". Mamma kommenterade igår: "jag tror att din kropp är i behov av mat... *wink wink*" och pappa sade igår: "kolla vad fiiiiin du var för sju år sedan, då hade du inte dom där pinnarna till ben du har nu." En annan kamrat: "inte för att du har så mycket att ta av...."

Vafan, kom igen. Jag HAR ju gått upp i vikt, väger säkert 48 - 50 nu på mina 176 cm. Så varför detta tjöt nu för?!
Jag har ju liksom vägt mindre.

Kommentarer
Postat av: Alicia

Jag tycker att huvudsaken är att du äter som vanligt och mår bra! :) sen att du är underviktig är ju en annan sak.

Ha en fin kväll!

2011-03-06 @ 16:11:57
URL: http://alie.devote.se
Postat av: Paris

men det är ju det jag gör liksom :) frukost är ju havregrynsgröt med lite torkad ananas och lunch/middag blir sallad. får ju i mig massa energi med det också. och precis som du säger, undervikten är ju inte mkt jag kan göra åt just nu!



detsamma!! kram

2011-03-06 @ 16:26:20
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bara du mår bra. Men du vet att du äter mindre än vad som egentligen är bäst för din kropp

2011-03-06 @ 17:14:47
Postat av: Anonym

Hej! Att du inte går ner är ju det viktigaste just nu, men visst har du som mål att du ska gå upp ännu mer? Det hoppas jag verkligen, för du är ju faktiskt fortfarande extremt underviktig. Men som sagt, jag tror inte det är någon idé att någon bara proppar i dig mat och sen får du värsta ångesten, det funkar ALDRIG. Det gäller ju att du succesivt går upp, så att du går upp i takt med att din ångest blir allt mindre och mindre. Jag tror inte på att det ska gå för fort fram!

Men jobba på, jag tycker du är fantastisk!

Kram!

2011-03-06 @ 18:04:20
Postat av: Bella

Jag tror att det är för att de vill fortsätta att sporra dig åt rätt håll Paris :) De vill att du ska fortsätta få uppmärsamhet och kärlek eftersom du antagligen håller på att bli ditt gamla jag och de vill inte förlora dig en gång till. Men jag måste säga att 48-50 kg på 176 är för lite fortfarande, men det tror jag att du vet. :)

2011-03-06 @ 21:35:26
Postat av: Klara

Jag tycker det är lite fel av dem att säga det. Jag har själv haft en ätstörning under en längre tid och vet hur mycket bättre det är om familj/nära kompisar säger uppmuntrande saker om att jag förbättrats osv, istället för att fokusera på när det går sämre

2011-03-07 @ 20:37:31
Postat av: anna

jag är själv underviktig och mina föräldrar kan hålla på sådär också. Det viktigaste är ju iaf att du äter, vikten komr ju läggas på så småningom. för med anorexin kan man inte bara rasa upp i vikt, då går det åt helvete. lär dig att älska din kropp. jag tror på dig! :)

2011-03-10 @ 01:10:16
Postat av: jempa

Hej jag har själv varit där du är många gånger. För min egen del fungerar det mest när folk inte kommenterar ngt alls, säger dom ex att jag är för smal så bli jag liksom sporrad att fortsätta lite till. Säger dom att jag börjar få former börjar jag att fundera hur jag skall göra för att komma tillbaks... För min del vill jag inte höra några som helst kommentarer om min kropp låt mig va till en viss del...

2011-04-01 @ 16:01:32
Postat av: Linnea Persson

känner lite igem mig här. haar dessa kommenarer

2011-04-06 @ 18:52:43
URL: http://lilylin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se