Sommar och sol


Jag gillar vädret ute idag, sol och vår i luften... vindarna för med sig ett löfte om värme och blommor och uteserveringar och en cigg och en kaffe utan att vara insvept i en filt.

Luften smeker lekfullt mina kinder och och jag vänder ansiktet upp mot solen med ett leende. Folk som passerar mig ler lite eftersom dom ser mig sitta där och njuta, och dom blir glada av det för att dom vet att även dom kan låta solens strålar ge deras kinder färg.

Lite senare sitter jag på min balkong och slumrar. Jag vaknar med ett ryck ibland, men påminner mig sedan om att det är söndag och jag kan faktiskt sitta där utan att få dåligt samvete för det. Jag drar ett djupt andetag, och sedan ett till. Våren är här! tänker jag och känner hur det spritter i kroppen.

Så plötsligt känner jag att jag måste snyta mig. Och igen. Och igen. Och vad nu? Ögonen börjar rinna, näsan rinner. POLLEN. "Fucking fantastic," säger jag och går in igen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHAHA nej fyfan vad jobbigt xD

Du har typ samma humor som mig; svart humor!

Min lillasyster har extrem pollen-allergi så hon hamnar på akuten varje sommar

En gång svullnade hennes ögon så mycket att hon var blind för en dag. Hon tar piller som kostar tusenlappar :S

2011-03-27 @ 21:48:12
Postat av: Nossie

Det där med svart humor/lillasysters extrema pollenallergi var från mig xD Mitt namn kom inte med

2011-03-27 @ 21:48:56
URL: http://rainbowspray.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se