Skulle jag ge dig anorexi?



På riktigt, skärpning för i helvete. Okay att du är 13 eller 14 eller vad du nu var, men ge dig anorexi? För att jag skriver om hur jävligt det är? För att jag inte glorifierar ätstörningar?

Är du HELT JÄVLA DUM I HUVUDET?

Denna blogg finns till enbart - ENBART - för att förhindra anorexi. Så mycket skit jag har fått ta genom åren jag bloggat, så mycket hat, så mycket fientlighet, sabotage. Varför skulle jag fortsätta blogga om det inte vore för att hjälpa?

JA, läser du tre år gamla inlägg, då hade jag en annan syn på det hela. Men att få anorexia för att du läser en sak på internet? Dra åt skogen.

Kommentarer
Postat av: CISSI

Stå på dig! Skit i de som klankar ner och allt vad de nu gör... KLART SOM FAN att du inte skriver för att uppmuntra till anorexi... förstår att du blir arg! Kramis

2011-10-06 @ 14:47:26
URL: http://cgabrielsson.blogg.se/
Postat av: Ismael.

idioti.

2011-10-06 @ 15:09:10
URL: http://masksofsmokeandmirrors.blogg.se/
Postat av: Tua

Nu blir jag oxå arg!

2011-10-06 @ 15:31:37
Postat av: A - Skinny thing

Idioter finns det gott om, and you know it. Bara att bita ihop och skratta åt såna.

2011-10-06 @ 15:55:36
URL: http://gottabethin.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Blev sa jävla irriterad när jag läste kommentaren. Som om hon skulle ha "vätt" i skallen nu bara för att hon fyllt 14 och insett att du bär skulden till att hon blev ätstörd. Blir sa sjukt trött pa sadana människor.

Du behöver inte ta at dig ett dugg. Tro mig.

2011-10-06 @ 16:59:00
Postat av: Jessica

Ugh men om hon är 13 eller 14 år ser jag ingen anledning till att kalla henne "helt jävla dum i huvudet". Hon är ju uppenbarligen inte mogen. Kom igen nu. Du är väl över 20 år? Låt det bara rinna av dig istället.

2011-10-06 @ 17:51:38
Postat av: Felicia

Skit i henne det är lätt att säga ta inte åt dig men vet att jag själv skulle bli jävligt förbannad. Tack för en underbar blogg.



Bamsekram/Felicia

2011-10-06 @ 18:33:32
Postat av: Anna

har inte kommentera på länge. vart inlagd på psyk. sorry. Hoppas du har det bra! kul att komma hem o läsa massa på din blogg iaf. kram!

2011-10-06 @ 19:57:54
URL: http://sorryorplease.blogg.se/
Postat av: Liisa

När jag var runt tretton eller fjorton år var jag riktigt nere, jag som alltid annars har varit matglad låg en sommar bara på terassen och solade, åt närmare intill ingenting och räknade varenda kalori, avböjde flera gånger att äta glass m.m med min älsta och närmaste vän för jag redan ätit för mycket kalorier under dagen. Och ett tag fortsatte det likadant när skolan väl börjat, åt mindre i lunchsalen och fortsatte räkna på varje minsta.



Någonstans i slutet av sommaren och hösten hittade jag din blogg och följde, tänkte hur underbart nu får jag ännu mer tips på hur jag kan gå ner. Efter ett tag insåg jag hur ovacker anorexian egentligen är och började äta normalt igen, först nu ett par år senare känns det som alla kaloriräknar tankar som kunnat vara skadliga är helt borta. Känns skönt att läsa bloggen,, som fortfarande avskräcker mig. Sen skriver du så himmlans fint på något sätt också! Puss.

2011-10-06 @ 20:04:48
Postat av: Sara

Jag kan förstå din frustration, men du uttryckte dig inte mycket mognare än vad hon gjorde. Du bör fundera på vad vissa av dina inlägg signalerar. Om denna stackars tjej nästan fick anorexi kan det inte endast berott på din blogg, men det kan absolut vara en faktor. Jag förstår t. ex. inte hur du menar att inlägget där du kommenterade Heidi skulle förhindra ätstörningar.

2011-10-06 @ 20:49:33
Postat av: mj

Herregud. Kommer ihåg den gamla sjuka tiden 2007 2008 då de flesta på anamia forumet var som sjukast och smalast.. deflesta av oss har blivit friskare agnysivy med flera men du är fan fortfarande kvar i skiten, du mår inte allt bättre utan är fortfarande besatt av mat eller att inte äta den.



Har förstått att det är bara de osmarta som fortfarande r sjuka av ätstörningar.

2011-10-07 @ 13:53:06
Postat av: em

det är väl bara till att inte läsa då.. sen är det ju så att man "väljer" ju inte att få anorexia, man drabbas av det. som vilken annan sjukdom som hällst.

2011-10-07 @ 14:49:18
Postat av: sofia c.

de kanske syftade mer på idealiserande bilder av människor som är kraftigt underviktiga, förr än på vad du skriver i ord. för många av bilderna glorifierar på sätt och vis självsvält..

2011-10-07 @ 19:06:15
Postat av: Madeleine

En person som uttrycker sig så vet lika mycket om anorexi som Torsten flink vet om hygen.



2011-10-07 @ 20:01:51
URL: http://madelli.blogg.se/
Postat av: stephy

Du vet, jag är din vän och jag tycker mycket om dig!massa.



Jag kanske kan tycka att det är liite dumt att lägga upp bilder på normalviktiga kvinnor och säga att de blivit tjocka.



<3

2011-10-07 @ 21:42:09
URL: http://pulsera.blogg.se/
Postat av: jasmine

tycker du skriver bra ifrån dig.

Och eftresom jag själv är äs så menar jag de.

Jag vill absolut inte tillbaka ner i träsket och din blogg ger mig bara bra vibbar!



Personen som skriver elaka kommentarer har inget vidare liv. :P

2011-10-09 @ 06:29:03
URL: http://pinkpanther.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Du är fan bäst!

2011-10-15 @ 23:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se