Att missa en måltid

image19

Vet ni vad jag irriterar mig på? Folk som äter frukost och två timmar senare säger "åååh jag är så hungrig så jag håller på att dööööö", eller folk som överhuvudtaget säger att de är hungriga.

En killkompis till mig köpte en BigMac meny och en extra BigMac med ursäkten "meh, jag har ju inte ätit sen lunch, det e fan fyra timmar sen!"

HALLÅ? Jag har inte ätit på två dagar nu ditt jävla fetto, sluta sluska i dig den där feta maten som inte ens är bra för dig !! Hör du mig klaga på att jag är hungrig ?

Eller tjockisarna i min skola:
 "Åhhh är det inte lunch snart... jag håller på att döö!"
 "Vaddå, har du inte ätit frukost eller?"
"Joo... men jag åt bara flingor och mjölk..."

Jävla äckliga, det är vad ni är. Giriga och sluskar.

De som är smala är de som kan klara sig utan en måltid eller två! Och sluta GNÄLL. Jag skiter i om du är hungrig, jag garanterar dig att jag är hungrigare.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Gör det att du är bättre än andra? Visst, om du själv vill vara smal & hungrig, det är helt & hållet ditt beslut. Det vänder jag mig inte emot. Du gör vad du vill med ditt liv. Men de som du blir förbannade på är trots allt människor som äter NORMALT och lever SUNT. Det måste du ändå hålla med om?
//Hälsningar en som lider av ätstörningar..

2007-10-06 @ 20:23:11
Postat av: Louise

Gud jag håller verkligen med. T ex när min mamma eller pappa tjatar om att de inte orkar göra något innan de ätit (som att följa med mig och shoppa så de ska betala haha :P ) alltid ett jävla tjat om mat!!

2007-10-06 @ 23:30:05
Postat av: ForestElf

Så rätt! Stör mig som fan på asen i min klass som gnäller om sina hungriga, feta magar!

2007-10-07 @ 00:14:01
Postat av: nässlan

är du verkligen 20?
i sådana fall är detta extra tagiskt.
jag blev sjuk när jag var 18, och nu sitter jag här, 21 år gammal, uppe mitt i natten. kan inte sova. du vet nog. jag kan inte behålla ett jobb heller. eller några vänner. pojkvän? du skojar. jag som ville bli något bättre i mitt liv än butiksbiträde. men det är allt jag klarar av. jag kan inte plugga längre, min hjärna är så fucked-up efter att inte ha fått någon ordentlig näring på så lång tid. hur jävla perfekt är det? hur fräscht är det att jobba på gina tricot hela livet? inte särskilt.
ta tag i det här innan du sabbar ditt liv helt och hållet. snart kommer du väga ingenting och då kommer det inte handla om utseende längre, du kommer bara inte kunna äta även fast du skulle vilja. och folk kommer tycka synd om dig, se ner på dig "stackars henne", vilken sorglig människa...
jag vill inte vara sorglig eller dum i huvudet, jag vill vara cool, smart, framgångsrik, avundsvärd. men det kommer jag aldrig bli, för jag är så psykiskt jävla förstörd att jag inte kan göra en sådan enkel sak att äta en macka.
min hjärna har gått på tomgång väldigt lång tid.jag brukade briljera i skolan, jag var smart. nu har
jag totala koncentrationssvårigheter, sömnbrist, kan inte hänga med i samtal eller komma med snabba skämt. min forna jag som alla älskade är borta och jag kan aldrig få fram det igen. jag är fast i den här jävla tomgången för alltid för att ingen hjälpe mig i tid, inte jag själv heller. bara ett tips GÖR DET DU. du kommer absolut inte bli fet, eller ful eller operfekt, du kommer bara få ett LIV tillbaka.

2007-10-07 @ 04:14:17
Postat av: J

Men skyll dig själv om du inte äter då, jävla idiot.

2007-10-10 @ 22:47:20
Postat av: Anonym

hur kan du säga så, det är inte alla som kan äta ordentligt precis som att alla inte är bra på matte osv.

2007-10-16 @ 11:37:18
Postat av: sanna

hahah de va de dummast jag någonsin läst.
...och tro mig, killar gillar inte benrangel och tjejer som är fixerade av mat.. med undantag av din pojkvän!

2007-11-15 @ 17:05:29
Postat av: KvinnligaFormer

Asså medans jag ögnar igenom din blogg, kan jag inte hålla mig från & le,medans jag samtidigt tycker det e för tragiskt ditt liv.
En människa som försöker göra allt för att hålla sig "smal" men istället kretsar hela hennes hela liv kring mat mat mat.
Tränar inte så ofta,men rör på mig hela tiden,älskar mat, alltid nått jag äter på lr lagar, går varken upp lr ner o har den "perfekta" kroppen enligt typ alla, stor rumpa,lår o höfter getingmidja o bröst ..kurvig o kvinnlig, o hade nån kallat mig tjock hade jag ba skrattat..i dina ögon e jag tjock mn i andras en kvinna o vacker o vid sund vikt.
Du måste börja leva, du vet inte vad du missar med din besatthet..dags o söka hjälp

2008-02-17 @ 12:31:49
Postat av: KvinnligaFormer

o ha i åtanke din bortskämda snorvalp att medans du tvångssvälter dig sj är dt miljontals människor,barn spec. som svälter i världen..som hade gjort allt för att ta bort sina magsmärtor o kramper för att leva ditt liv,när du klankar på dom som känner sig hungriga
efter 2 tim, o du säger jag e hungrigare WELL dt e DITT val, du e inte ett av dom där svältande barnen i biafra, ta tag i ditt liv, o sluta lev i en bubbla

2008-02-17 @ 12:38:09
Postat av: Anonym

DIN JÄVLA TÖNT :S skaffa hjälp förfan!

2008-04-28 @ 17:13:47
Postat av: Anonym

ja allvarligt talat sök hjälp. Det är ju faktiskt ingen tävling om vem som klarar sig längst utan mat. Utan alla äter när dem känner för det.

2008-05-07 @ 09:59:11
Postat av: Anonym

Jag blir så jävla förbannad på dig när du skriver så, hur fan kan du klanka ner på dem som äter? Som är hungrig osv. Skriver att du nog är hungrigare, är det någon tävling eller, om vem som känner mest hunger? Nu har jag förvisso bara kommit såhär långt i din blogg och kanske har du förändrats. Så jag tänker inte dömma dig. Men jag tycker det är väldigt fel av dig att skriva som du gör i detta inlägget. Bara för att andra äter och du inte gör/gjorde det så är det väl inget fel på dem? Människan är väl byggd för att äta och om man känner hunger efter två timmar, so what? Tycker ditt sett att se på det är helt fel. Förlåt

2008-05-21 @ 19:39:33
Postat av: ehh

du är ju inte riktigt frisk!



"HALLÅ? Jag har inte ätit på två dagar nu ditt jävla fetto, sluta sluska i dig den där feta maten som inte ens är bra för dig !! Hör du mig klaga på att jag är hungrig ? "



Du säger att det inte är bra för honom? Hur bra är det för dig som du håller på med? Snacka om dubbelmoral..

2008-06-07 @ 00:20:32
Postat av: n

Jag har läst några inlägg nu, bland annat ett där du klagar på din VÄN som äter. Jag förstår inte... Jag har själv haft ätstörningar men aldrig någonsin att jag skulle önska någon annan det ödet. Aldrig skulle jag klaga på att någon åt, att de levde ett normalt liv.

Visst är det tragist att du har det, att du lider av det. Men att du är så extremt egoistisk att du faktiskt missunnar andra människor så mycket är bara helt sjukt. Man gör inte så, verkligen inte. Var är din respekt? Tydligen spyr du ut den samtidigt som maten.....

Jag vet hur det känns att inte vilja äta, att vara rädd för att öka i vikt. Men herregud. Hur jävla egocentrisk får man vara

2008-12-21 @ 02:01:52
URL: http://privateinvestigation.blogg.se/
Postat av: anonym jävel

Du är helt sjuk.

2009-01-19 @ 19:39:58
Postat av: Anonym

Det är normalt att man blir hungrig. det är bara pinsamt att du klagar på alla normala människor som faktis väljer det bra livet istället för att gå och svälta sig själv. Man blir inte smalare av att äta och spy. Man fräter bara sönder tänderna och tappat hår.

2009-04-06 @ 16:00:05
Postat av: agnes

hur kan du skriva något sånt? fy fan!

2009-04-14 @ 19:52:54
Postat av: juliet

Alltså herregud människa jag måste bara få kommentera detta.



Jag har haft allvarliga ätstörningar, jag vet precis hur det är. JUST DÄRFÖR undvek jag och undviker fortfarande att slänga ur mig kommentarer som ens är i NÄRHETEN av det du har skrivit. Just för att jag vill bespara andra min eländiga erfarenhet. Jag visste och vet hur lätt det är att jämföra det där med sig själv och plötsligt börja tänka på vad man egentligen väger, äter osv. Det kanske finns massor av fina friska tjejer som har läst ditt inlägg och känt sig träffade för att de åt flingor och mjölk till frukost. Är du så jävla slut i skallen att du inte fattar att du faktiskt KAN FÖRSTÖRA NÅGON ANNANS LIV bara genom att säga sådär? Jag var riktigt riktigt sjuk men jag tänkte ändå på vad jag sa, jag använde inte min sjukdom som någon jävla anledning till att slänga ur mig vad som helst. Du om någon borde ju veta vilket helvete det är och borde därmed tänka på vad du gör och vad du skriver. Du har skrivit i andra inlägg att folk inte förstår vad de ger sig in på när de börjar svälta sig själva och du önskar att de inte försökte. Ändå kastar du ur dig sådant här och ändå har du en kategori som heter "thinspo" i din blogg. Just det, tänk på att detta är en blogg. Vem som helst kan läsa den, sätt användarlås eller börja skriv i en vanlig dagbok istället om du tänker fortsätta utöva dubbelmoral på hög nivå.



Ledsen att jag säger det men du måste vara riktigt korkad och arrogant även för en ätstörd. Du om någon borde ju som sagt veta.

2009-05-26 @ 22:22:56
Postat av: T

Du verkar arg och avundssjuk! Inte på folk runomkring - de som lever normalt och äter så mycket (ibland mer) de behöver.

Nej.Du är arg på dig själv för att du inte har möjlighet/självkänsla/styrka att tillåta dig själv att INTE VARA SJÄLVDESTRUKTIV. Det kallas projicering - de sidor hos dig själv som du inte står ut med för du över på andra och riktar ilska mot dem.

Jag hade två kompisar som pendlade mellan anorexi och bulimi i flera år. HOW DARE YOU? Rikta hat mot folk som inte vill se dig DÖ LÅNGSAMT. Förändring kommer inifrån - men sluta hata. Livet är för kort och om du fortsätter såhär kommer du fucka upp din ämnesomsättning och din hormonbalans FOREVER. Du kommer dessutom möjliggöra för din mage att sluta fungera normalt FOREVER.

Du är din egen värsta fiende.

2009-06-10 @ 11:07:05
Postat av: elli

MEN ÄT DÅ FÖR I HELVETE, JÄVLA IDIOT.

din blogg heter "kampen mot anorexin". men på dina inlägg verkar det inte som om du kämpar ETT JÄVLA SKIT. jag blir så jävla förbannad.

DU har satt dig själv i denhär situationen, och DU måste ta dig ur den SJÄLV.

anorexia är kronisk. även om du blir friskförklarad så kommer din kropp aldrig fungera normalt igen. du vet det va?

2009-07-06 @ 15:44:28
URL: http://partypillret.devote.se
Postat av: Erica

du kämpar inte mot anorexia gumman, du VILL ha det.

börja 'äta istället då, DÅ kan du heta det..

visst jag förstår att det är svårt, mend u försöker inte ens vilja äta.

2009-08-22 @ 13:05:27
URL: http://colourstick.blogg.se/
Postat av: .

dú är ju riktigt konstig

2009-10-01 @ 17:10:03
Postat av: Malin

Du är ju störd, rakt igenom. Om folk vill leva sunt och äta riktigt så låt de göra det men kalla dem förhelvete inte fetton eller tjockisar. Man blir inte fet av mat, man blir fet om man inte rör sin kropp. Man kan faktiskt äta en godisbit utan att bli helt galen, och det kan du fixa, men det ser ut som att du inte vill övervinna din sjukdom? Det enda du skriver om i bloggen är att du gråter för att du är för ful, för fet.

Så du kan ju sitta där och skriva i din blogg och tycka synd om dig själv, medans en frisk människa som väger 60-70kg är ute och roar sig själv, och faktiskt ÄR lycklig.



Välj själv.

2010-03-07 @ 17:46:25
Postat av: tt'

Det är du som valt att inte äta, DITT VAL. Om du nu är hungrigare, så ät för helvete, du är fin & du duger som du är. I vilket fall som helst så kan du inte leva utan mat. Man ska vara hälsosam, men det är inte du. Det är inte hälsosamt att svälta sig själv. & om du vill gå ner, gör det då hälsosamt. Skriv inte att du hatar tjocka människor som äter! Det är du som valt att vara hungrig, för fan.

2010-03-27 @ 15:12:16
Postat av: Sara

Du är ju helt störd i huvudet? Ok att du har en sjukdom och att du inte kan hjälpa det men tryck inte ner andra för det? Låt dem säga vad dem vill. Du som är sjuk kanske inte ser detta, men det du skriver om den personer är fullt normalt. det är DU som ska skärpa dig. Sluta skriv skit om dina "vänner" som du påstår ena stunden att du har och andra att du ej har.

2010-04-29 @ 09:08:41
Postat av: Iris

Men SHIT! Exakt! Du har en sjukdom. NORMALA människor vill äta för att dom är hungriga, du väljer själv om du vill vara hungrig eller inte!

OCH DET ÄR SÅ JÄVLA FULT ATT VARA SMAL!

2010-10-08 @ 11:17:18
Postat av: Anonym

Serriöst att vara på väg in i anprexia är inte kul , och att läsa detta gör det ännu värre.. fan sjukt! NORMALA FOLK ÄTER SÅ MKT , okej?

2011-11-24 @ 21:07:45
Postat av: ess

varför håller alla på och klankar ner på paris för... ni måste tänka på barnen i afrika jotjena det är väl inte vårat problem vi har säkert tusen problem själva alla i afrika vill bara ha pengar så jag ska ge mina pengar och inte ha ett liv nej jag vill vara smal och står fast vid det

2012-01-05 @ 00:46:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se