Vet ni vad jag hatar?

Folk som lägger upp hela sitt liv på mat. Hur många gånger har ni inte hört från era kompisar:

"Nej, jag vet inte om jag hinner, jag måste äta också ju".

Alltså, ÅÅH, vad jag stör mig på det! Vad är viktigast, att ha roligt / göra det man ska, eller att ÄTA?
Kom igen, att äta är inte SÅ viktigt. Jag blir helt vansinnig.

Eller folk som bara äter och äter. Min tjejkompis åt en macka, sen en kanelbulle. En halvtimme senare åt hon en halv kanelbulle till, sedan åt hon en mandarin. Sen när hennes kompis sa att de borde gå till pressbyrån och köpa nått att äta, så följde hon med och KÖPTE ÄNNU MER MAT. Och vet ni vad hon sa?

"Vi ska vara i stan till klockan sex, vi lär inte vara hemma förrän sju... vi kanske blir hungriga."

MEN MÄNNISKA, ät när du är HUNGRIG då? Stoppa inte i dig massa i förväg, för att du KANSKE blir hungrig senare. Jävla tjockis.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ALLTSÅ SÅ SANT!! jag tänker likadant varenda dag. en fet tjej i min klass gnäller alltid: 'jag åt ju bara en macka till frukost' ochså går hon och köper en CHOKLADBOLL! nästan varenda dag. äcklas lika mycket varenda gång

2007-10-16 @ 20:18:10
Postat av: Dessan

äter du inte, mår du inte bra eftersom organen i kroppen behöver mat för att kunna arbeta. Hur är en person tjock i dina ögon?

2007-12-03 @ 01:41:47
URL: http://www.bigd.blogg.se
Postat av: Madde

Du gör allt för att bli smalare än vad du redan är, därför tar du nog illa vid dig om någon skulle kalla dig för tjock(?) Tänk då efter riktigt ordentligt innan du kallar någon annan för tjock.

Jag tycker synd om dig. Du vet att du är sjuk men gör inte ett skit för att hjälpa dig själv utan sitter där och räknar kalorier & klankar ner på andra som faktiskt är SUNDA, FRISKA & som ÄTER.

Vill du verkligen att ditt liv ska cirkulera kring kalorier & viktnedgång?

Och hur fan kan du resonera som i inlägget ovan 'Vad är viktigast, att ha roligt / göra det man ska, eller att ÄTA?'

Du lever ett otroligt sorgligt liv och jag vet att dem flesta hade hållt med mig när jag säger att jag hade inte velat byta mitt liv mot ditt. Inte för fem öre!!

Ta tag i problemet & sök hjälp för du lär dö om du fortsätter som du gör...

2008-04-28 @ 19:09:31
Postat av: Emelie

Du säger att äta inte är så viktigt? Äta är jätte viktigt, så är det bara. Varför skylle på sina kompisar när dom äter, du som har anorexia och är sjuk borde istället se det på ett sätt som.
"dom kan äta mycket, fast dom är smala" inte klanka ner på dom för att dom äter, det är väll bara bra för fan! Ibland så verkar det på dig att du inte har kommit undan det stadiet att du tucker om uppmärksamhet att du inte vill göra något åt dina besvär, du försöker ens inte till ens 1 % stt bli bättre.

2008-05-04 @ 12:55:49
Postat av: Anonym

HAHAHHAHAHAHAHAHA
det roligaste är att du kommer leva resten av ditt liv som fet eller sjuk eftersom du svälter din kropp så mycket att den sätter sig på fett-spar-läge. fy fan vilken idioti. satsa på att se snygg ut istället.

2008-05-12 @ 02:01:07
Postat av: tajNi

Alltså du mår INTE bra människa.

jag har fått barn för ett år sen , på inskriningen vägde jag 50 kilo och gick upp 27 kilo under min graviditet. jag har gått ner 30 kilo på minder än ett år, och väger nu 47 kilo jag har INTE tränat ingenting, bara ammat och ätit som en tok. jag är rätt kort 160 cm och äter sjukt mkt men ändå går jag inte upp i vikt och notera att ajg fortgarande INTE tränar, bara leker med min lille kille typ det. innebär det att jag är tjock? :O haha du är sjukt, du VILL vara smal och du måste svälta dej själv för att du ska bli smal och så ser du ner på oss andra som kan äta ett ton utan att gå upp ett halvt kilo. SKAFFA DEJ ETT LIF FÖR FAN.

2008-05-22 @ 10:05:29
Postat av: Anonym

din vän verkar ha ett bättre liv än dig i alla fall som tänker på annat än kalorier och att bli smal. skaffa dej ett liv, sök vård! och sluta tracka ner på normalviktiga lyckliga männikor med ett LIV!!!!

2008-06-10 @ 21:45:13
Postat av: anonym

Du är mer besatt av mat än vad din vän är.

och hoppas du blir rikigt sjuk. för den dagen då du VERKLIGEN inser att du är sjuk, så kommer du att önska att du hade mer fett i kroppen och vägde mer än 50kg >_<

2008-11-15 @ 21:24:33
Postat av: patricia

jag tycker faktiskt synd om din kompis. hon kanske klarar av balansen med mat. bara för att du inte har lyckats med det, klart du hatar så mycket som du skriver att du gö närdu inte äter. man mår bara dåligt. man kan vara snygg och sund!

2008-12-04 @ 22:10:58
URL: http://berglind.webblogg.se/
Postat av: Aliana

folk i min klass klagar jämt på att dom är hungriga framåt 9-10 tiden för att dom "bara" åt två mackor och en tallrik fil till frukost, och då blir man ju lite misstänksam för att 2 mackor och en tallrik fil klarar man sig mer än bra på en hel dag.

och då går dom jämt till macken och köper stora chokladkakor och sen till kaffet och köper macka -.-

2009-03-29 @ 21:28:21
Postat av: Anonym

det är så jävla irriterande ... min kompis säger det HELA tiden.. åååhh jag är så hungrig... sen efter lunch går hon och köper en stor jävla fet godis påse :S

2009-09-14 @ 22:38:28
Postat av: Anonym

Helt stört att du klankar ner på andra för att de äter. Som någon sa, organen behöver det och äta är en del av livet. Se till att blir frisk och skärp till dig innan du trycker ner de runtomkring dig. Det är dem du behöver om du någon gång ska lyckas bli frisk. Annars står du där helt ensam utan någon som bryr sig om dig

2009-11-23 @ 11:51:03
Postat av: anonym H

där har du lite fel, det är jätte viktigt att äta



hur ska man annars orka med dagen?..

2010-01-17 @ 12:10:52
Postat av: Evelina

DU lägger ju upp hela DITT liv kring mat! Vad jag ser är att din sjukdom ÄTER upp dig inifrån.

2010-06-07 @ 11:37:01
URL: http://www.metrobloggen.se/evelinahammar
Postat av: Iris

FAN TA DIG TJOCKISÄCKEL!

2010-10-08 @ 11:25:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se