Svar på frågorna, del 1




Hur många läsare har du per dag?

Runt 700 - 800 unika läsare.


Läser du själv pro-ana bloggar?
och om du gör de, vilka?

Jag läser bara bloggar av dom som jag "känner". En person blir det. Och nej, jag vill inte länka.


Hur mycket vägde du innan du började banta, och hur lång är du?

Jag vägde 69, och jag är 175cm lång.


Hur många besökare har du om dagen?

7-800 unika och runt 1500 - 2000 sidvisningar.


Som några andra frågat, kan du inte lägga upp en bild på dig också? Du kan ju bara strunta i att ha med huvudet och bara fota kroppen? Snälla? =)

Jag måste få tänka på saken.


I och med du är medveten om att du har anorexia och vet att du tycker du är tjock ÄVEN DU INTE ÄR DET. Då borde du ju veta att du inte är tjock?
Jag fattar inte, du borde ju förstå att du itne är tjock i och emd du förstår att du ör sjuk?
Ta inte illa upp =)

Alltså, för mig känns det som att jag är lika tjock nu som när jag vägde 69. Jag känner mig lika stor...


startvikt? nuvarandevikt? målvikt?

tack för svar! :)

69kg. 53 kg. 50 kg (hälsosamt), 45 kg (anorexian).



Vilka är dina favoritmodeller?

Gemma Ward, Snejana Onopka, Lily Donaldson, Freja Beha Ericsen, Caroline Winberg.


Kan du lägga ut en bild på dig? det skulle vara kul att se en bild på bloggerskan :)

Som sagt, ska tänka på saken.


Hur tycker du att man ska fånga upp människor om man märker att en ätstörning är på väg? Vad hade du velat att någon gjorde för dig så att din ÄS inte uppkommit?

Jag hade velat att någon sa "STOPP Paris, det RÄCKER nu". För när jag sa att jag är tjock, är det ingen som säger emot... det gör ont. Jag tror att man måste vara benhård som anhörig och verkligen visa att man finns där, och verkligen HJÄLPA personen att förstå vad som händer, för oftast vet man nog inte det själv.


vilken kändis skulle du vilja byta kropp med?om du måste...

Haha, alla gånger Nicole Richie. Eller Mary - Kate Olsen.


var det jag som gav dig ätstörningen?

Om du heter *Boyfriends namn* eller *mammas namn* eller *pappas namn*, så JA, då var det nog du.



Vet någom om att du har en ätstörning och hur länge har du haft den?

Nej, eller folk fattar väl, men alla är för fega så ingen säger något. Kanske något år? Två? Mattankar har jag haft ändå sedan jag var liten.


Känner du att du och din pojkvän har ett bra förhållande? Blir så orolig för dig när du säger att ni bråkar och det verkar ju ändå så bra när ni inte gör det... jag är säkert bara knäpp, men jag vill att du ska få vara glad ^^;
Tror du att du någonsin kommer bli nöjd med din vikt eller kommer du att hitta en ny målvikt så fort den första är nådd?
Hur länge har du hållit på med hästar?

Nej. Vi bråkar alldeles för mycket... vi bråkar jämt. Varje dag. Problemet är att han är världens finaste kille, egentligen, men vi är alldeles för svartsjuka båda två. Och griniga. Och barnsliga... tack förresten!

Jag vet faktiskt inte.

Jag har hållit på med hästar sedan jag var 5, 6år gammal.

Kommentarer
Postat av: susie

Va fan du tog inte min fråga som låg emellan vem du sku byta kropp med och om de va nån som gav dig ätstörningen. <<



Så igen: Hur länge har du haft diagnosen anorexia?



Din blogg rocks :)

2008-06-21 @ 22:32:52
URL: http://kwicked.blogg.se/
Postat av: Jessica

Snälla svara på de här frågorna också:



1. Hur mycket har du gått ner som mest på en eller två veckor?

2. Vet många i din omgivning om att du har ÄS?

3. Hur försöker du dölja det, äter du med dina kompisar och sånt eller hur lyckas du inte göra det varje gång isf?

tack

2008-06-21 @ 22:54:25
Postat av: Nikki

vet dina päron/bf att du bloggar eller vet någon av dina IRL-kontakter att de e du?

2008-06-22 @ 09:47:02
URL: http://bonies.blogg.se/
Postat av: Camilla

kan du lägga ut någon bild på dina hästar när du rider? :)

2008-06-22 @ 14:56:16
URL: http://unafraid.blogg.se/
Postat av: Nikki

va e de för stam p¨å din läromästare fresten? =)

2008-06-22 @ 15:25:00
URL: http://bonies.blogg.se/
Postat av: Anna

Sen när blev 53-50 kg hälsosamt för en 175 cm lång tjej/kvinna? Jag är 171 cm lång och väger 63-60 kilo, det är hälsosamt, perfekt bmi.

jag rekommenderar en ordentlig sväng på ett riktigt sjukhus, och sen kanske göra slut med din boyfriend för att försöka glömmma ditt förflutna. Hoppas att allt blir bra för dig Anna.

2008-06-22 @ 17:44:16
Postat av: ..:Sarah:..

kram

2008-06-22 @ 18:56:48
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Sara

50 kg är itne hälsosamt! Det hoppas jag du inser. Det är anorexin som talar även där...

2008-06-23 @ 02:12:34
Postat av: Minken

Jag kan inte låta bli att kommentera. Jag håller med signaturen "Anna" - du bör överväga att dumpa din BF, för han verkar inte få dig att må bättre.



Du som anorektiker behöver allt stöd du kan få, både av familj och vänner, men också av eventuell pojkvän. Om du inte vill dumpa BF kan du alltid anförtro dig till en vän, som känner dig hyfsat väl och som du litar på till 100%. Vänner kan ofta hjälpa till bättre än vad pojkvänner kan. Fördelen är att ett vänskapsförhållande spräcks inte lika lätt som ett kärleksförhållande.

Jag har levt ihop med en anorektiker, som är frisk nu, och är idagsläget ett mentalt stöd för en ung tjej som har anorexia. Så jag vet vad jag pratar om, även om du/ni nödvändigtvis inte håller med om mina åsikter.



Eder medmänniska,

Minken

2008-06-23 @ 17:34:52
URL: http://blogg.minken.org/
Postat av: Anonym

skulle du tycka att det var skönt om någon av dina vänner verkligen började prata med dig om din vikt, om hur du mår, osv? eller vill du att de inte ska se?

2008-06-24 @ 18:44:49
Postat av: Maria

JISES. På frågan när någon skrev "var det jag som gav dig ätstörningar" så svarade du att din boyfriend blandannat gjorde det. VARFÖR I HELSIKE ÄR DU FORTFARANDE TILLSAMMANS MED HONOM DÅ? Man måste omge sig med människor som får en att må bra, annars är det omöjligt att själv må bra! Ta inte den här kommentaren som en negativ, för så var det verkligen inte menat.

Hoppas du blir frisk håller tummarna kram

2008-06-25 @ 03:10:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se