ELLE



Är det någon här som läser ELLE? Svenska, alltså.

Satt nyss och bläddrade i mars - numret (sidan 170, för er som är intresserade), och såg en bild på Snejana. "Äntligen!" Tänkte jag då. "Äntligen har hon gått upp i vikt!"

Så letar jag runt efter den bilden för att visa er, och hittar den som jag har överst i det här inlägget.


Vem är det som retuscherar vad? Är det någon som photoshopat henne smalare, eller någon som gjort henne tjockare i ELLE? Snejana har själv sagt i intervjuer att fotograferna gör henne smalare. För på bilden i ELLE, så går hennes lår ihop, och hon ser ganska annorlunda ut. Men man ser fortfarande att det är hon.

Hm. Detta tål att tänkas på. Mycket, mycket märkligt.

Kommentarer
Postat av: Elsa

Det retusheras hur mycket som helst på catwalkbilder. Många av designerna vill ha smalast möjliga tjejer till sina visningar, mycket för att det väcker uppmärksamhet. Inte nog med att modellerna är pinnsmala, de ska retusheras bort det sista livet som finns kvar på dem. Åh, sjuka sjuka värld. Men på den här bilden är nog väldigt söt tycker jag.

2009-04-07 @ 23:02:19
URL: http://everythingels.blogg.se/
Postat av: Anonym

gå upp själv. hennes vikt påverkar inte dig pucko.

2009-04-07 @ 23:37:42
Postat av: Anonym

kan du lägga upp bilden på henne som var med i elle?

2009-04-08 @ 00:01:21
Postat av: Anonym

jag praoade på elle förut, och tuvärr är de tvugna att retushera väldigt många bilder så att inte modellerna ska se för smala/magra ut. o då kan man ändå tänka hur smala vissa ser ut när tidningen är tryckt...

2009-04-08 @ 00:42:32
Postat av: v

Hennes lår går väl inte riktigt ihop? Knäna gör det dock..

2009-04-08 @ 08:50:12
Postat av: Sanna

Klart dom photoshoppar henne smalare... :P

2009-04-08 @ 11:46:39
Postat av: Mary

Asså Balmain är nog mitt älsknings Designmärke. LOVE IT!

2009-04-08 @ 21:52:29
URL: http://balletdestination.blogg.se/
Postat av: Little me

Retuscherar de bilder på modellerna? Neeee...är det sant?? Heh, välkommen till reality kära du! Undernärda 14-åringskroppar ser inte vackra ut och behöver förfinas med teknikens hjälp.

2009-04-09 @ 23:27:49
Postat av: Linn

Hon ser fortfarande väldigt undernärd ut i ansiktet.

2009-04-10 @ 13:56:07
URL: http://www.ettpsykfallsvardag.blogspot.com
Postat av: lovisa

Jag tror att den här bilden är retuscherad. Hennes armar ser ju likadana ut på båda bilderna och de är ju inte lika smala som benen... vilket säger en del.

2009-04-10 @ 17:06:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se