Sanningens ögonblick och sjuka djur



Tittade på Sanningens ögonblick för någon timme sedan. Fyfan vilket jävla skitprogram, om man får säga så.

"Om du fick välja mellan att rädda din häst eller ett barn, är det sant att du skulle välja din häst?"
*Trumvirvel*
"Ja."
*Förfärat sus genom publiken*
"Svaret är... SANT!"
*Publiken ojjar sig och suckar högt*

SKÄMTAR DOM ELLER. Det är väl klart som fan att man hellre räddar sin egna bebis än någon annans barn?! Eller? Mina hästar är mina juveler. Det är för dom jag lever. Jag skiter väl blanka fan i någon annans barn?!

Ursch, jag är riktigt arg. Man såg på programledaren att han inte heller tyckte att det var okay. Löjligt. Ta era moralkakor och kör upp dom någonstans.

Kommentarer
Postat av: ellen

kunde inte sagt det bättre själv.

2009-04-05 @ 22:34:35
URL: http://ellissen.blogg.se/
Postat av: anki

Jaa jag skulle också svarat exakt samma sak!!

Jag älskade min häst mest av allt i världen så självklart skulle jag räddat henne istället för ett barn!

2009-04-05 @ 22:38:54
Postat av: Jessika

Ja, precis! Klart man inte har några känslor för någon/något man aldrig har träffat! Klart som fan man hellre räddar sitt djur än någon annans barn! Jag skulle ju såklart hellre rädda min lillasyster än någon annans lillasyster! Klart att jag räddar min älskling än någon annans! Jag har ju inga känslor för den!

Det är konstigt att folk (de i publiken) ens kan bli upprörda över en sådan sak. De skulle ju svara samma sak om de satt i den där stolen!

2009-04-05 @ 22:51:11
URL: http://jessikaarvik.blogg.se/
Postat av: pa

det är klart att man tar hand om det som står en närmast = hästarna i detta fallet! såna program är bara löjliga ju :o

hur har din dag varit?<3

2009-04-05 @ 23:21:30
Postat av: evelyn

du är ju pinsam.

2009-04-06 @ 00:20:22
Postat av: Bea

Hej, hoppas att du får en super bra vecka!



Kramar

2009-04-06 @ 00:43:50
URL: http://beatricebrorsson.blogg.se/
Postat av: johan

har aldrig gillat det programet :S

2009-04-06 @ 01:09:22
URL: http://johanbliixt.blogg.se/
Postat av: Sanna

Folk ar galna nar det galler barn, alla ska alska barn mer an allt annat i varlden annars ar man inte mansklig. Sa trottsamt!!! :)

2009-04-06 @ 09:29:58
Postat av: Anonym

Jag tycker ni är fruktansvärt omogna. Den dagen ni själva sitter med barn så skulle ni bli precis lika förbannad som jag är i nuläget. Skulle jag få veta att något hänt med min dotter pga att någon valt att rädda ett djur hade jag personligen slått ihjäl den människan.

Djur föds med instinkten att kunna leva och klara sig själv och bara timmar efter det föds kan det går och springa mm. Ett spädbarn föds beroende av sina föräldrar och har inte det i sin natur som ett djur har.

Ta upp detta den dagen du har fått barn, då tror jag knappast du skulle välja din häst framför ett barn du själv skapat och därmed ändra din åsikt för andra små oskyldiga barn.

2009-04-06 @ 14:18:33
Postat av: Anonym

Håller med dig. Så fort det handlar om barn så är det de som betyder mest och ska sättas i första rum. Självklart skulle jag rädda min egen hund istället för någon annans barn. Det är ju min hund som jag älskar och har sett växa upp sedan hon var en liten valp, knappast att jag skulle vilja ge upp henne för någon annans unge.

2009-04-06 @ 17:08:19
URL: http://notasitseems.blogg.se/
Postat av: Hälsogudinnan

Håller fullständigt med dig!

b btw..kika in i min blogg om du har lust, du kanske kan få några hälsosamma tips vem ve.. b

2009-04-06 @ 19:28:24
URL: http://halsogudinnan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Den anonyma gnällspiken har fel. Det är inte omoget utan moget att ha kapacitet att älska ett djur, och vi räddar alla den som står oss närmast först. Hade frågan gällt om du skulle rädda ditt barn eller någon annans barn eller ditt barn eller ditt djur så blir svaret för givet för ett sådant där skitprogram. Djur är ofta mer försvarslösa än barn (utom spädbarn) dessutom. Men, men, personligen så hade jag ju försökt rädda båda, så frågan är konstig. Det är inte som att man väljer att rädda djuret och glatt traskar iväg medan barnet skriker på hjälp direkt.

2009-04-06 @ 22:29:53
Postat av: Matilda

Klart att man väljer hästen! Man är ju dum om man inte gör det!

2009-04-07 @ 18:54:35
URL: http://imatildashuvud.blogg.se/
Postat av: Bea

Jag skulle också rädda mitt djur framför ett barn och jag förstår inte vad som är så jävla hemskt med att prioritera ett djur framför en människa! Djur har högre värde än människor.

2009-04-09 @ 15:54:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se