Vilken ätstörningsklinik ska jag välja?



Den frågan tror jag att många frågar sig själva när dom ska söka hjälp. Capio, MHE, Mando, SCÄ... det finns många olika sorters kliniker för hjälp mot anorexi, bulimi och UNS.

Det jag kan säga rent generellt är att man måste själv vilja bli frisk för att få någon hjälp. Annars spelar det ingen roll var du hamnar, för om motivationen inte finns där, så kan personalen inte hjälpa dig.

Jag har bara hört bra saker om MHE. Mando och Capio är också bra kliniker, däremot så har jag hört en hel del skit om Stockholms Center för Ätstörningar. Men återigen, det är en motivationsfråga!

Kommentarer
Postat av: DPYKM

Är du motiverad?

Om du behöver stöd när du åker kliniken så finns det nog ett antal som följer med som stöd :P

Vi kan hålla varsitt finger, sen när båda dina händer är upptagna så fortsätter vi med varsin hårtest (så länge du inte är håröm?), sen får vi väl typ... Bära dig över våra huven helt enkelt XD

2009-08-04 @ 13:17:58
URL: http://dontplayyouknowme.blogg.se/
Postat av: a.

vad gör man om man själv nt vill bli frisk/gå upp vikt men ens föräldrar tvingar en dit. jag har anorexi , förlorat mensen äter knappt nåt. mina föräldrar har vänt sig till scä. och är redo att vända sig till privata kliniker. men jag fattar nt hur jag ska kunna bli frisk när jag nt vill det själv..

2009-08-04 @ 15:23:48
Postat av: Paris

DPKYM: Det tycker jag låter som en bra idé! =D



a.: du måste hitta något som ger dig motivation. Är det vänner? Framtid? Pojkvän? Jobb? Skola? Eget djur?



Vill du ha ångest för mat? Vill du alltid känna dig misslyckad? För det är så det är. Så länge anorexin styr dig kommer du aldrig att vara nöjd med dig själv. Först när man blir frisk kan man bli lycklig - och frisk och lycklig blir man INTE av att gå ner i vikt!



<3

2009-08-04 @ 16:37:08
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: Kajsa-Stina

Jag tycker att MHE är bra. :)

Där går jag på behandling och det passar mej utmärkt. :)

Det är vad jag rekomenderar Gummsan! :)

Kramar. <3

Tänker På Dig!

2009-08-04 @ 19:28:55
URL: http://www.bilddagboken.se
Postat av: Pernilla

Ätstörningsenheten i Uppsala. Helt klart!



Sven Holmgren är den absolut bästa människan du kan träffa när det gäller det här.

Konsekvent och brutalt ärlig. Precis det man behöver när man, under viktuppgången, tror att hela världen försöker att lura en. Dock baseras det på motivation och beslutsamhet. Om man inte följer programmet så åker man ut, så enkelt är det...

2009-08-04 @ 19:44:32
Postat av: Pernilla

Anledningen till att det inte har hjälpt mig mer än viktuppgången är att jag varit sjuk alldeles för länge. Det finns fan inget hopp...



Men jag tror på dig!

2009-08-04 @ 19:47:32
Postat av: H

Hej! Jo det är svårt det där med att välja vilket ställe man "vill" in på. Jag hamnade på SCÄ, fick en toppen behandlare. Tack vare hennes hjälp så mår jag såååå mycket bättre idag. Trodde aldrig att det skulle hända efter 10 år av anorexi helvetet.. Jag vet många som tycker SCÄ är "bajs" men då saknas deras motivation och så kan det ju ha varit att personkemin inte stämde med behandlaren.. Jag vet inte? Kan bara säga att jag tycker dom är grymma! Det är bara att höra av dig om det är något du undrar över. (Du kan ju skriva på bloggen om du vill att jag ska maila dig. Vill gärna också vara anonym pga av mitt arbete..)

2009-08-04 @ 19:49:04
Postat av: messan

Mitt lilla tips är...Varberg ute vid kurorten vid Apelviken. Den är bra...det vet jag:) Hoppas vi ses snart igen

Kram messan

2009-08-05 @ 00:16:04
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: Anonym

Capio i varberg utan tvekan, där är dom bäst.klart bäst verkligen. Får du chansen - ta den

Dem har hjälpt mig fruktansvärt mycket

2009-08-09 @ 05:36:38
Postat av: Anonym

Om du har bestämt det för att bli frisk ska du välja MHE dom är bäst!

2009-08-09 @ 16:03:54
Postat av: Johanna

MHE om du vill bli frisk och fri!

2011-08-12 @ 19:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se