Varför JAG tycker att unga mammor är skit




Usch vad sur jag blev när jag läste detta. Är du sjuk? Eller lider du av något fel? Jag är 16 år och ska bli gravid snart. Jag kan stava och jag är fullt mogen. Är även förlovad. Bara för du inte kan ta hand om dig själv eller känner dig redo, ska du inte klandra alla andra!! Skärp till dig!!! Väx upp och börja tro på andra tjejer! Tjejer är starka och fixar allt. Och jag tror 15åringar kan stava. Du kanske inte kunde det, men andra tjejer kan faktiskt! Hejdå!!!! Blir förbannad!

Isabell skrev detta om ett inlägg menat för unga mammor som jag gjort (för cirka tre år sedan).


Okay, för det första... NEJ. Vet du vad? Jag tänker inte ens svara på det där. HEJ DÅ !!!!! *HIHIHIHI* *FniZZ* Jag blir glad!!!!!!!!! Och jag tror också på tjejer!!!! Och du ska snart bli gravid och jag är sjuk !!!!

Kommentarer
Postat av: Ida

Fan vad du har ändrats i bloggen det senaste. Du är inte trevlig längre. Allt är så argt och du är dessutom riktigt uppblåst. Ingen ödmjukhet alls. Jag vet inte vad som tar åt dig faktiskt.

2010-08-14 @ 00:18:14
Postat av: Anotherana

Unga mammor alltså. Urk. Hur lång tid har de haft på sig att tänka över vad de vill göra med sitt liv? Jag tyckte det var skitgulligt med småbarn och tanken på att vara gravid för inte ens ett år sen, nu när jag börjat en ny kurs på universitetet och ska flytta utomlands snart tänker jag "neeeeeejjjj, mitt liv är förstört!" varje gång mensen är försenad och jag inser att jag kanske sumpat min chans att göra vad jag vill medan jag fortfarande inte är bunden vid en unge. Och jag är ändå 20, inte 15.

2010-08-14 @ 00:49:44
URL: http://anotherana.webblogg.se/
Postat av: ♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥

Ingen 16åring är fullt mogen. Punkt.

2010-08-14 @ 03:32:03
URL: http://tjelsi.com
Postat av: Anonym

Hallå eller, ser att du fått ett antal frågor om dante dikten death always cruel kan du inte ge oss en översättning och vad den betyder för dig? din recension liksom..

2010-08-14 @ 03:55:58
Postat av: Nossie

Alltså... klockan är 06.10 och jag fick nyss ett skrattanfall av ditt "svar". Jag skyller på tröttheten, FniZZ!

2010-08-14 @ 06:07:27
URL: http://nossielife.blogg.se/
Postat av: Kristina

Du är väldigt nedvärderande måste jag säga...

2010-08-14 @ 08:20:20
URL: http://fantasifabriken.blogg.se/
Postat av: Ellis

"ska bli gravid snart" WTF? En 16åring ska inte PLANERA att bli gravid. Visst, händer det så får de väl välja själva mellan barnbidrag eller ett liv, men att planera? D:

2010-08-14 @ 10:57:57
URL: http://sikorka.blogg.se/
Postat av: Tillan

You go girl !

2010-08-14 @ 13:19:45
URL: http://snyggtillan.blogg.
Postat av: hanna

Det dumma är att hon skriver: jag SKA bli gravid, wtf? Planerar hon att få barn nu?

2010-08-14 @ 14:41:45
Postat av: Anna

Ursäkta? Det verkar som att du får riktigt roliga piller på psyket.... Din blogg blir bara mer och mer "Hallå i huvudet" Hahahaha!!!!

2010-08-14 @ 15:04:42
Postat av: sa

man kan inte kommentera ditt förra inlägg :s tänkte bara säga du är grymt fint på fotot. för något säger mig det är du på fotot :) puss.

2010-08-14 @ 15:20:43
Postat av: D

Jag förundras utav dig alltså. I ena sekunden är du otroligt mogen och smart, och andra så ordbajsar du bara massa skit.



Du skiter väl säkert fullständigt i min åsikt, det enda som spelar någon roll är att du FÅR en. Du gillar uppmärksamheten, intressant?

2010-08-14 @ 16:59:39
Postat av: WBMW

Man kan ju inget annat än älska dig!

2010-08-14 @ 22:12:10
URL: http://wbmw.blogg.se/
Postat av: BoneZ

vad har du för låtar i din ana spellista på spotify vill ha tips om d nån jag missat hehe

2010-08-15 @ 07:50:20
URL: http://minana.blogg.se/
Postat av: Ayla ♥ Catpaw

Lmfao.

Seriöst. Jag kommer inte på något annat att skriva utöver lmfao.

2010-08-15 @ 08:11:57
URL: http://ayla.blogg.se/
Postat av: Ayla ♥ Catpaw



Eller jo... nu gör jag det. Fast väldigt mycket. Alltså... åh, fy fan. Haha.

Det känns som att jag skriver TILL MIG SJÄLVnär jag var yngre. Förutom att det gäller när jag var 14 (AEHHHEMEEEN KÄNN DIG DISSAAADD ISABEEELLLL). o.o



Ska man behöva bli gravid för att skärpa sig själv??

Jamen GUUUUUUD varför tänkte jag inte på det... jag kommer kunna ta hand om mig SÅÅÅÅ mycket bättre efter att jag utstöter ett stackars barn här på jorden och håller denna unge i mitt våld.

Och apropå att bli mamma - "jag kan stava och är fullt mogen"...

Herrejävlagud, jag är en elitist när det gäller stavning (vill till och med renstava hela Apotekets sortiment) och kan med största sannolikhet stava avsevärt bättre än större delen av den svenska befolkningen (för ja, vi har ju verkligen en officiell STAVNING PÅ VÅRT SPRÅK!), och ändå anser jag att "stackars unge ifall jag blev gravid och valde att ha barnet".



Varför?



För intelligens är ett extremt komplext koncept, och även om jag är språkligt begåvad för att jag har extremt lätt för grammatik och stavning så innebär det inte att jag på något sätt och vis överhuvudtaget någonsin vore redo för att uppfostra ett barn.

Till skillnad från större delen av folk som diagnosticeras med ADHD (som i mer än hälften av fallen även lider av dyslexi - så som jag uppfattat det åtminstone) så "lider" jag av att jag är helt och hållet jävla hyper-fucking-aktiv i de språkliga områdena i hjärnan - JAG KAN INTE HÅLLA KÄFTEN!



Nej, "kampen mot anorexin" insinuerar ju givetvis att bloggens innehavare inte på något sätt och vis överhuvudtaget är sjuk eller medveten om detta. ÅHJAA.

:S



Men ja, det är väl fan lika jävla rimligt att dra ADHD apropå min språkliga begåvning (och OHHHH YEAH jag ska inte förneka att jag ÄLSKAR DET trots min hjärnas konstanta babbel) som att dra... "eller lider du av något fel?" apropå... förlovning, att inte klandra andra (vem fan ska man klandra? Det är inte bara du som har del i hur din personlighet utvecklades eller uppfattades. DET ÄR VÄL FÖR I HELVETE SOM ATT SÄGA TILL EN SVART UNGE SOM LEVDE UNDER 30-TALETS AMERIKA ATT "AAJAJAJJAA KLANDRA INTE ALLA ANDRA FÖR ATT DU ÄR SVART!" - VAD FFFFFFFFFAN ÄR POÄNGEN? PERSONEN ÄR SVART - UTGÅ FRÅN DET! GOD.), styrka som fixar allting (AMEN WAHEYYY OM JAG BARA VETAT DETTA INNAN!! JAG FIXAR AAAAALLTT! +Snark...+ Oj shit, klockan är 6 på kvällen... Åh herregud...) och full mogenhet...??

Hey, quinna, du har väl fan ta mig ingen som helst jävla aning överhuvudtaget NÅGONSIN om vilken personlighet ditt barn kommer att utveckla?

Och åh... jag ÄLSKAR din förmåga på att stava... FÖR sedan när hade eeeeeeeeentteeeeee talspråk någonting att göra med förmågan till rättstavning?



Det är väl fan så jävla mycket mer moget att erkänna sina svagheter - OAVSETT METOD(!) (för folk klagar ju alltid på att Paris är anonym, jamen nu kommer on ju veeeeerkligen berätta vem hon är! !!!!!!!!!!direkt! helt kla!!!!rt!!!!!!!! Ehm, ja. Så du hade gjort det? Gått och förklarat till hela din umgängeskrets om att du har ätstörningar/schizofreni/borderline/hypokondri/agorafobi/hatar... HUNDAR!! OMGGGGGG WTFFF DIN HEMSKA MÄNNISKA HUR KAN DU HATA HUUUUUUUNDAAAAAARRR!!11oeoeoO!1EOEONE).

2010-08-15 @ 08:59:11
URL: http://ayla.blogg.se/
Postat av: Ayla ♥ Catpaw

Åh herrejävlafuckinggud... det var inte förrän nu jag tog in "ska bli gravid snart"... VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ DIG, ISABELL?

VARFÖR SKA DU SNART BLI GRAVID INNAN DU ENS LEVT I 2 DECENNIER??

VAD FÅR DIG ATT TRO ATT DU KOMMER VARA EN BRA MAMMA OCH VARFÖR APPLICERAR DU DETTA PÅ PARIS?

Fy fan vad du är mogen, Isabell. Åh ja. Du är så mogen att du kan gå och köpa ALKOHOL på systemet...

Du kan... köpa cigaretter.

Du kan... skriva upp dig på en avbetalning på ett kylskåp.

Du har... en egen lägenhet som du givetvis själv betalar för.

Du kan ju köra bil!

Och teckna bo-. sambo-, kredit- eller CSN-lån/avtal. Javisst. :)

Du kan ju bli emanciperad och göra vad du vill!



OUHHYEAAAHH, jag är ju givetvis själv berättigad till i princip alla dessa ting. STACKARS BARN!!



Och nej, jag har inget emot att du, Isabell, skaffar dig barn.

Men... wtf? Stå inte och hävda att du är alltigenom "mogen" med sådana ofantligt lama argument? Det är bra att du förklarade att du blev förbannad åtminstone!

Du SKULLE LEVA PÅ BIDRAG!

Och det gör jag också.

Jag tänker fan ta mig heller skaffa mig BARN i denna situation!

Min fabulösa avkomma förtjänar en mycket tjänligare uppväxt än vad jag för tillfället har att erbjuda.



Och ja, seriöst, jag skriver inte detta för att verka "bättre" än dig.

Snarare skriver jag detta för att provocera dig till att vara MYCKET mer öppen för psykiska bekymmer, oavsett sort.



Skulle du skrivit det där på samma sätt om det gällde ditt eget barn det?

Fuck you i så fall. Tack och lov att du inte är min mamma, Isabell.



Du är fan 16.

Skaffa dig ett liv innan du föder ett, oavsett hur många år det tar.



Du kommer aldrig veta hur det är att vara ett barn eller en ungdom förrän du själv är det.



Och nääääeee, jag är givetvis inte skitpackad i skrivande stund.

looolollloloooolll zomfgzzzzzzzzzzzzz XD

2010-08-15 @ 09:00:14
URL: http://ayla.blogg.se/
Postat av: ♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥

Personligen har jag något emot unga mammor, de borde gå klart skolan innan de tänker skaffa barn. Vilken framtid ger man barnet om man inte ens har en utbildning och jobb? Orättvist mot barnet tycker jag. Varje barn har rätt att växa upp i en trygg familj med stabil ekonomi.

2010-08-16 @ 10:43:48
URL: http://tjelsi.com
Postat av: Veronika

Vad tycker du om cola light/zero? Dricker du det?

2010-08-17 @ 02:09:47
URL: http://veronika2.blogg.se/
Postat av: josephine

har en fråga! hur kan du ha nån sexlust öht? jag är inte underviktig, men äter för lite, och jag orkar aldrig med det.

2010-08-17 @ 21:35:03
URL: http://splintered.blogg.se/
Postat av: SPIDER_MAN

.. gått ett par dagar sedan jag läste din blogg senast. vet du vad jag insåg nyss, att din blogg hjälper mig och säkert många andra. du får mig att förstå varför jag gör så knäppa grejer. (jupp, även jag har äs) och jag slipper känna mig så annorlunda och ensam. ville bara säga tack för att du bloggar! :)

2010-08-17 @ 21:51:13
Postat av: SPIDER_MAN

.. gått ett par dagar sedan jag läste din blogg senast. vet du vad jag insåg nyss, att din blogg hjälper mig och säkert många andra. du får mig att förstå varför jag gör så knäppa grejer. (jupp, även jag har äs) och jag slipper känna mig så annorlunda och ensam. ville bara säga tack för att du bloggar! :)

2010-08-17 @ 21:51:56
Postat av: Anonym

Alltså visst om man är ung och vill bli förälder. Man kanske tror man är mogen nog och det kan ju vissa vara men i regel borde man kanske vänta några år för att veta att det är det man verkligen vill.



Och att man vill ha det med just den personen så man inte utnyttjar och skaffar barnet och sen sticker, så får barnet aldrig träffa pappan(ev. mamman).

Man borde också se till att man kan försörja barnet.

Annars är det själviskt och synd om barnet!

2010-08-19 @ 11:01:58
URL: http://dermal.blogg.se/
Postat av: Bella

Måste bara skriva : Min gamla kontakt person fick sitt första barn när hon var 16år (idag är hon över 50). Och hon klarade de galant att sköta det, hon var inte en sån som festade utan tog ansvar för sitt liv! Hon har jobbat på diverse ställen, bla psyket...Så "alla" unga mammor är faktiskt inte så omogna att dom inte kan ha hand om ett barn...Jag personligen skulle dock aldrig kunna ta hand om ett barn just nu, fast jag är 20år...Men jag tycker det är fel att du drar alla unga mammor över en kant..

2010-08-19 @ 17:28:23
URL: http://www.myanamonster.bloggplatsen.se
Postat av: Twiggy

Man kan inte låta bli att skratta åt ditt svar, så jävla klockrent <3

Dessutom tycker jag du är så otroligt stark tjejen:)

2010-08-20 @ 14:47:45
URL: http://misstwiggy.blogg.se/
Postat av: Emelie

LfuckingOL!



Tror säkert att unga mammor kan vara lika bra som äldre, men det där med stavningen, mognaden och alla "!!!" - fy fan, spot on! Garvade som fan!



Men ärligt, hur är det? Du har blivit extremt cynisk, full av hat, aggressiv, bitter, osv. Känns nästan till och med lite halvt pro-ana ibland.



Saknar att surfa in på den här sidan och bli glad av att läsa om hur du kämpar, men du har varit kolsvart senaste månaderna. Acceptera inte att du är sjuk och ge upp, du kan fortfarande komma ur sjukdomen! Snälla ge inte upp, du ÄR inte ana, ana ÄR inte du!



Det är två helt skilda saker! Din personlighet och skalet som anorexi är. Det är som att du tar på dig ett plastfodral som gör dig suddig. Du är så fruktansvärt färggrann, vill du verkligen dölja de färgerna?



Glöm inte vem DU är!

2010-08-20 @ 23:32:43
URL: http://adeeperlook.blogg.se/
Postat av: Carolin

Svar till kommentarerna om unga mammor:



Jag var 17 när jag fick min son. Man mognar med rollen! Men självklart finns det undantag, dock lika många som om det vore äldre föräldrar. Ålder har inget med saken att göra. Det är upp till var och en om man väljer att få barn först och plugga sen. Det fungerar jättebra för mig och min familj!

2010-10-20 @ 11:20:48
URL: http://carolinm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se