Levaxin



Vad
är det och hur få man det utskrivet?

Kommentarer
Postat av: Lea och Lilly

En medicin som man tar om man har problem med sköldkörteln.



/Lilly

2011-04-03 @ 14:26:29
URL: http://beingdisordered.blogspot.com/
Postat av: Lea och Lilly

Oj, missade. Man får det utskrivet om man har problem med sköldkörteln. Enda sättet att få det utskrivet. Fast det kanske var uppenbart i min förra kommentar.

Varför vill du ha det?



/Lilly

2011-04-03 @ 14:28:03
URL: http://beingdisordered.blogspot.com/
Postat av: Ania

Det är väl en vanlig medicin för de med sköldkörtelsjukdomar? Varför man som frisk skulle vilja få det utskrivet vet jag dock inte, tror inte man kan 'flumma' på det eller något sådant hehe.

2011-04-03 @ 14:28:32
URL: http://nolovestory.wordpress.com
Postat av: Elin Samrell - Ponnyryttare på elitnivå

Levaxin ersätter saknad eller minskad produktion av sköldkörtelhormon (tyroxin). Levaxin reglerar ämnesomsättningen och fungerar på samma sätt som kroppens eget sköldkörtelhormon.

antar att en läkare måste skriva ut dem :)

2011-04-03 @ 14:55:02
URL: http://elinsamrell.blogg.se/
Postat av: julia

Man kan köpa levaxin på nätet har jag hört, vissa bantar med det tror jag ? eller så misstar jag mig..

2011-04-03 @ 16:35:11
Postat av: Bella

2011-04-03 @ 17:38:35
Postat av: Bella

Som alla andra säger så får du det bara om du vart hos en läkare och har problem med sköldkörteln. Jag har lite piller kvar hemma om du vill ha? Hahaha. Nej men vissa går ner i vikt av det andra går upp i vikt, beroende på om du har för liten eller för stor sköldkörtel. Den reglerar ämnesomsättningen, typ. Dessvärre så tar det upp till ett halvår innan man ser resultat. Med mig hände ingenting på vikten i alla fall :)

2011-04-03 @ 17:41:47
URL: http://minbelladesign.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Jag gissar att du vill ha det för att öka din ämnsomsättning, men det funkar bara om du redan har en störd ämnesomsättning på grund av sköldkörtelfel, inte annars...

2011-04-03 @ 17:44:47
URL: http://youtube.com/ulrikanettelblad
Postat av: lloyd

Ta INTE det för att gå ner i vikt, för i jösse namn. Man får det utskrivet av läkare om man har för underfunktion i sköldkörteln och man ska inte ta medicinen om man inte har det. NEJ NEJ NEJ!!! Det är inget man bantar med!

2011-04-03 @ 18:16:18
Postat av: Izabelle

Går säkert att banta med, jag har käkat det pga av att jag har just hypotyreos. Och den funkar så att om du har hypotyreos, dvs låg ämnesomsättning ger den dig det hormonet som ger dig en normal ämnesomsättning, om du har för hög, dvs hypertyreos så reglerar den din ämnesomsättning så den blir lägre.

Visst ökar min ämnesomästtning när jag dubblar dosen, märker dock även av huvudvärk, blir varmare än normalt, piggare, hjärtat slår snabbare ibland och blir mer hungrig. Så om jag kan stå emot hungern så kan dem ju hjälpa mig att gå ner i vikt, så det hjälper ju egentligen även om du äter lika mycket som förut fast går snabbare om du äter mindre liksom.

Risken för en frisk människa att käka levaxin är att din kropp kommer ju få ett överskott av hormonet, så ibörjan kan du gå ner i vikt och allt det där men efter ett tag kan hormonet slutas tillverkas helt då kroppen helt förlitar sig på tabletterna. Så då får du käka dem resten av ditt liv iaf.

2011-04-11 @ 22:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se