Vad har du emot mig?



En sak förvånar mig.


Jag öppnar mig, visar mitt innersta och berättar om mitt mest smärtsamma minne någonsin. Jag skriver från hjärtat, av hela mitt hjärta - och ändå är det någon som sitter och stör sig på mig.

Fick en otroligt korkad kommentar till inlägget jag skrev två inlägg nedanför. Jag satt och grät och fick skit för det (men mest fina kommentarer, kärlek till er!). Jag förstår inte riktigt. Jag tycker att jag är en rätt bra människa, jag dömer ingen och jag ger, ger, ger. Så nu till min fråga:



Varför sitter just DU och hatar mig? Varför stör DU dig på mig?

Kommentarer
Postat av: sofia

vissa lever för att säga negativt om andra så dom kan känna sig bättre själv... INGET ATT BRY SIG OM! det går in och det går ut. Hänger du med ? :)



kram!

2011-04-29 @ 14:25:48
URL: http://sofiablirsmal.blogg.se/
Postat av: Paris

But I wanna know you know :P



jag vill förstå varför folk stör sig tillräckligt på mig för att orka engagera sig och skriva nedsättande kommentarer.



kram på dig!

2011-04-29 @ 14:39:07
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: M

Jag hoppas att du inte tog mina frÅgor som dumma.. Men jag har tänkt på de sen jag skrev dom att de va så opassande. Så förlåt från hela mitt hjärta! Du är så fin.. Varför skriver jag sånna frågor så opassande. Fan va okänslig jag är! Kramar

2011-04-29 @ 15:11:35
URL: http://meandmybody.blogg.se/
Postat av: D

Vad är det för "elakt" dom/hon/han har skrivit da?

2011-04-29 @ 17:37:53
Postat av: Paris

M: men ååh det är ingen fara. Jag är ju som ett levande kaloriuppslag så jag förstår dig!



D: typ "åh, nu gjorde du bort dig" eller liknande. Tycker det är sjukt respektlöst när jag skriver om något som gör ont i hela själen på mig :/

2011-04-29 @ 22:57:31
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: charlotte

Hon (jag antar att det är en tjej för att det är tyvärr oftast tjejer som klankar ner pa varandra) är förmodligen osäker, lite smatjock och avundsjuk pa dig. För du lyckades ha en anonym blogg som blivit rätt sa "känd"/populär whatever.

försök inte tänka pa henne, utan pa dem andra som tycker om din blogg.

2011-04-30 @ 11:25:35
Postat av: Ismael.

Det är bara så. att vissa människor tycker att det är kul att såra andra, speciellt människor som är kändare än dem fast ingen ens vet vem personen är.

2011-04-30 @ 11:40:20
URL: http://heartsrevolution.blogg.se/
Postat av: cm

vissa tycker så synd om sig själva, men sedan ser de att andra har de värre och då måste de klanka ner på dem och försöka visa för sig själva att de är mer synd om dem än någon annan.

vissa är nog bara jävligt avundsjuka på att du är rik, de har läst de inläggen där du skrivit om märkeskläder och så, sen när de ser att du mår dåligt så förstår de inte att du kan må dåligt när du har pengar, materialister!

hoppas du förstår vad jag menar, kram cm

2011-04-30 @ 11:48:42
URL: http://vara-tankar-ar-fria.blogspot.com/
Postat av: Tina

Nu vet jag ju inte vad personen ha sagt men det finns ju många anledningar till varför folk klankar ner på andra.

Det kan handla om avundsjuka, osäkerhet eller så gör man det för att känna sig bättre än andra.

Eller så kan det vara så att personen tror att du vill att folk ska tycka synd om dig. Eller så kan det vara någon som har varit med om och gått igenom saker som är tusen gånger värre än det du gått igenom och tycker att det du skriver inte är något att bli ledsen över.

Jag har ingen aning. Det finns antagligen lika många anledningar till att klanka ner på någon som det finns människor..

Men jag tycker du bara ska strunta i allt negativt folk skriver. Jag tycker det är jättefint att du delar med dig av dina känslor och ditt liv!

2011-04-30 @ 13:33:23
Postat av: s

jag hatar inte dig på något sätt, men om jag ska säga något som jag tänker på är det att du inte verkar göra eller producera så mycket. det kan ju så klart vara stor skillnad mellan hur du är i verkligheten och på bloggen, men om man tänker på det du skriver i bloggen verkar det som att du inte får så mycket gjort. du får inte ta det på ett elakt sätt, men om jag skulle vara du skulle jag skriva en bok om min sjukdom, om du är tillräckligt frisk kanske jobba på tjejjouren, svara i bris-telefon, börja plugga till någonting eller vad som helst! något som hjälper någon annan än sig själv bara.

som sagt vet jag inte hur det är i ditt vardagsliv, och jag tror säkert du är en väldigt snäll och fin tjej. men utifrån din blogg verkar du inte så... effektiv. jag förstår mycket väl att sjukdomen hindrar dig från mycket, jag har också haft anorexia och förstår.

kramar!

2011-04-30 @ 15:22:05
Postat av: Tilda

Du irriterar mig för du aldrig kommer att säga vem du är !!!!!!!! Annars verkar du snäll :)

2011-04-30 @ 16:31:31
URL: http://tildawatson.blogg.se/
Postat av: Lionie

Jag blir lite trött på den här eviga "avundsjuk"-förklaringen.

Nej, alla som har en åsikt och uttalar kritik är inte avundsjuka.



Faktum är att det är ganska lätt att finna små irritationsmoment när det kommer till just dig "Paris", när man nu vet vem du är och inser att du överdriver allting värre än jag vet inte vad.

2011-04-30 @ 19:27:49
Postat av: S

Jag tycker om din blogg och tycker att du verkar vara en fin och intelligent individ, DOCK tycker jag att du verkar arrogant och otroligt nedlåtande. Martyr är du också. Och jag hatar dig (glimten i ögat) för att du är anonym!



Men som sagt, I'll keep coming back, och på grund av det så gillar jag dig och din blogg, oavsett vad jag yttrar mig om.

2011-05-01 @ 19:12:20
Postat av: Anna

Jag hoppas verkligen att du inte tar åt dig av alla negativa kommentarer!

Du är perfekt precis som du är, oavsett vad alla andra säger! Du får inte låta dom trycka ned dig, dom är inte värda det! Dom är inte värda din tid, dina tårar eller äns dina tankar!

Hoppas du klara det för du är underbar!!!<3

2011-05-01 @ 21:32:54
Postat av: Rebecka

Jag tror på dig! Du är stark!

2011-05-02 @ 23:18:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se