Ätstörningen styr mig

Just nu är jag inte vän med mig själv.
Just nu hatar jag mig själv.
Just nu är jag världens sämsta vän.

Efter några bra veckor är jag tillbaka på ruta ett igen, känns det som. Äter så dåligt, har gått ner i vikt igen, klarar inte av att umgås med folk. När det svartnar för ögonen hela tiden och jag måste klamra mig fast i saker för att inte ramla ihop så får jag ett lyckorus, det är bättre än heroin.

Jag är arg och grinig mest hela tiden, men samtidigt skuttar hjärtat eftersom jag är så sjukligt trött i kroppen.


Jag vet inte ens vad jag ska skriva. Min hjärna fungerar inte nu. Känner mig sämst. Värdelös. Vill gråta, skrika, men det har jag inte ork till, så jag sätter mig och stirrar in i väggen en stund till. Har så fruktansvärt ont i magen, ibland är den så tom att jag spyr galla.


Yours truly,
Paris

Kommentarer
Postat av: martina

Vill bara ge dig en kram när jag läser det här, Paris! Jag hoppas du kryar på dig och tar hand om dig!



Detta kanske är för personligt, men det vore intressant att få höra din historia till droger? Som sagt, det är kanske för privat men värt att fråga :)

2011-12-04 @ 00:46:07
URL: http://bemyescapee.wordpress.com
Postat av: Nadine

When you feel like giving up, remember why you held on for so long in the first place <3

2011-12-04 @ 10:51:56
URL: http://nadinenyholm.blogg.se/
Postat av: Anonym

ge inte upp! Vi hejar på dig och hoppas att du blir bättre. Jag vet att du kan klara det :) kram

2011-12-04 @ 19:37:07
Postat av: Paulina

Jag var typ stammis på din blogg för nästan 2 år sedan då jag led av grova ätstörningar.. det skrämmer mig verkligen att du fortfarande sitter fast i skiten. Jag hoppas verkligen du får hjälp du behöver snart, att det finns ett annat liv utanför detta, även fast man har sina mörka dagar så finns det alltid hopp. Kram

2011-12-04 @ 21:59:02
Postat av: Bella

Kämpa på fina du! <3

2011-12-04 @ 22:16:32
URL: http://www.BellasOrd.blogsot.com
Postat av: Nossie

När jag läser sånt här så önskar jag mer än någonsin att jag sitter bredvid dig. Vill prata med dig i timmar och vill höra dig prata ut. Jag vill krama dig. Ge dig positiv energi och dra ut dina onda demoner. Vad du än tror så förtjänar du inte dina demoner. Det har aldrig varit ditt fel att du fått dem. Vill inte att du ska svälta, vill inte att du ska känna mörkrets armar ta över. Jag önskar att jag kunde sitta bredvid dig och ge dig genvägen till ljuset.



Jag tror på att du kan hitta dit själv, för du är stark.

2011-12-05 @ 01:18:52
URL: http://rainbowspray.blogg.se/
Postat av: Alice

Vill krama dig och ge dig te eller något. Och distrahera dig från allt jobbigt med mina oerhört roliga skämt.

2011-12-05 @ 06:17:44
URL: http://alicesnation.blogspot.com
Postat av: sara

Vad gör du mot dej själv sitter här o gråter det kan inte vara verklighet även om det är det jag finns paris

2011-12-05 @ 10:29:42
Postat av: Anonym

Missa inte att du kan vinna en IPHONE 4S i min blogg!



/ IDA - Stockholms största skönhetsblogg http://FLAVOURED.se

2011-12-05 @ 13:38:15
Postat av: Johanna

Det finns förmodligen ingenting någon kan säga eller göra i en sådan situation för att du ska skärpa dig, utan det måste komma direkt från dig och din egna vilja. Men jag vill påminna dig om att du är stark. Tänk på det. Du är starkare än din jävla sjukdom. Det har du många bevis på om du letar, i exempelvis din blogg. Mina tankar går till dig.

2011-12-05 @ 16:43:57
Postat av: lovisa

Känner igen mig så mycket. Det som gav mig livet tbx var att jagt bestämde mig för att jag hellre ville leva och att jag inte kan slösa bort mer tid

2011-12-05 @ 21:56:40
Postat av: inga

Det gör ont att läsa det här, hoppas det vänder snart! Hjälper det att tänka på framtiden? Att tänka att du kanske vill ha barn och bli äldre och vara hälsosam då?

Jag tror att jag håller på att få/har anorexia. Din blogg hjälper nog att undvika det. Tack.

Men jag känner mig så snygg som smal, jag får ju inga kickar och jag älskar mat. Jag vill bara vara smal, men jag vill ju inte ha anorexia. Är det stor risk att ätstörningen tar över?

2011-12-06 @ 00:31:31
Postat av: Hanna

Du vet hur du bryter det... du har gjort det förr!



Du vet att det inte finns några genvägar och att ätstörningen aldrig vinner något pris, du blir aldrig nöjd! Du kommer aldrig må bra!



De där lyckorusen är så tillfälliga, du vet att man är gladare som frisk... när man kan tillåta sig njuta, när man inte hatar sig, när man är sin kompis..



KRAM o vänd eländet NU!



Hanna

2011-12-06 @ 11:21:18
URL: http://vagtillfrihet.blogspot.com
Postat av: Maria. - BLOGGEN OM MIG OCH MIN KRONISKT LUNGSJUKA MAMMA.

Hittade nyss din blogg, hoppas du blir bättre snart! Det verkar som att du är på väg framåt, ger dig lite mentala styrkekramar. :)



Min mamma vägde sist vi kollade 35 kg, och hon har inte anorexia. Hon är lungsjuk, och jag har sett många kroniskt sjuka som helt enkelt inte orkar äta. Det jobbiga är att många tror att hon är anorektiker, men de glömmer att man behöver inte ha anorexia bara för att man är smal. :P



Kram Maria

2011-12-06 @ 14:17:14
URL: http://telefonmamman.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Men gumman, du sa det så bra själv. Man behöver INTE svälta sig själv för att vara smal.

Hoppas du rycker upp dig och mår bättre snarast.

Massa styrkekramar från mig till dig!

2011-12-06 @ 18:02:19
URL: http://itsjennifer.bloggplatsen.se
Postat av: Maria

Det blir bättre ge inte upp. Om det känns för jävligt just nu så kan det bara bli bättre härifrån. Skickar en enorm styrkekram till dig.

2011-12-06 @ 21:49:10
Postat av: Anonym

Ge inte upp..

2011-12-07 @ 11:08:56
URL: http://lifeofanorexia.blogg.se/
Postat av: anna

tänker på dej massa. jag åker in påsjukhus då o då.

bor i varberg nu, ska få psykolog.



kämpa på. tänker massa på dej

2011-12-07 @ 16:47:07
URL: http://sorryorplease.blogg.se/
Postat av: Millie

Kram på dig!!!

2011-12-07 @ 19:28:35
Postat av: www.kaffeutansocker.se

Ge inte upp! Fortsätt kämpa och ta till vara på det goda i livet! Livet är för kort för att spillas bort på tvångstankar och självdestruktiva handlingar!

2011-12-09 @ 13:02:17
URL: http://www.kaffeutansocker.se
Postat av: Bella

Jag känner inte dej, men här sitter jag kl. 1:48 på en december morgon. Jag är lite ledsen och lite rädd. Jag undrar hur du mår? Och hoppas att du känner någon form av lycka. Jag har inte anorexi. jag är nöjd med mej själv. Jag har sätt dina bilder och du är verkligen oerhört fin. Jag vill bara ge dej en kram som varar tillräckligt länge för att få dej att förstå att du är underbar. Att ingen idiot kille får komma och få dej att må dåligt. Jag har ärlig talat inga ord för att beskriva vad jag känner men med obeskrivliga känslan följer en stor låda hopp med. Den lådan får du av mej. Från och med sekunden du läser det här ska du förstå. att du är oförstörbar. Ingen kan krossa dej. Inte ens du själv. Blodet som rinner ner för din handled ska stanna i din kropp inte åka ut i det kalla avloppet. Jag får en känsla av att du fryser där inne. Att du alltid är kall. Att till och med när extasen av gamla minnen kommer in i bilden så tillåter du dej själv att inte få vara lycklig. Att det inte är någon idé och att du ändå kommer falla tillbaka till anorexiTRÄSKET. Snart igen. Snälla lyssna på mej. Stäva mot lyckan. Gå ut. Va fri. Lämna lägenheten med ångesten så stor att den börjar sjunka in i tapeterna. Lev vidare. Börja om. Dela en joint med en kille. Köp ett nytt överkast. Byt jobb. Våga älska. Låt dej själv få uppleva känslan av friskt, glansigt hår. Hårda naglar. Och hy som lyser av vårdande oljor innefrån. Snälla spola ner aneroxi i toaletten en gång för alla. Du blir inte lyckligare med en känsla lika tung som en sten där ditt estetiska hjärta ska få plats. Gråt ut. Gå vidare. Ta ett djupt andetag. Tro på dej själv. Perfektion existerar inte. Men det gör du. Vill du minnas hunger och ångest när du pratar om "din tid". Eller vill du minnas lycka, exstas, känna dej så där skit bra som man gör när man hittar förlorad vänskap. Du är fin. Du är fri. du är du. Nu är nu. Lev livet. Våga. Satsta. Snälla. Kom ihåg. Gigantiska värmande kramar i vintermörkret från Göteborg. Du förtjänar det bästa. Ja!DU Inget kan krossa dej. Inte ens dej själv.

2011-12-10 @ 02:15:40
Postat av: EN av alla anorektiker

Det är en liten tröst, men du är inte ensam!

2011-12-10 @ 11:24:04
URL: http://luramiginte.blogg.se/
Postat av: Manda

Det är bara DU som har makten att ändra på din situation. Är hemskt ledsen för din skull, för jag vet hur det känns att ligga på botten. Och det är hemskt läskigt att ta steget ut ur destruktiviteten för den känns trygg, det enda man är van vid. Men hur läskigt och otryggt det än må verka att ta steget så är den andra sidan full av liv, möjligheter och kärlek, till skillnad från den andra som bara slutar med olycka. Man klarar allt, bara man vill. Tro mig. Och du är värd det bästa!

Kramar

2011-12-10 @ 16:15:43
Postat av: lovisa.

when im sad, i stop being sad and being awsome instead.¨



kom ihåg hur fantastiskt det var att leva. du slösar tid

2011-12-10 @ 18:43:58
Postat av: anna

fortsätt kämpa, du klarar de. hör du det?? nej jag känner inte dig men du får inte ge upp.

2012-01-04 @ 15:56:34
URL: http://dobermannanna.blogg.se/
Postat av: Emma

Känner igen mig jätte mkt!! Ligger i sängen och är jätte trött! Känner att kroppen svälter;(((( detta är inte rättvist!!! Måste bekämpa den!!!! Ett måste!!!

2012-03-02 @ 00:05:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se