Ingen jul för mig





Okay, Janssons är typ det bästa jag vet.
Gravad lax, tillagad lax, sill i alla dess former, potatis, julskinka med äppelmos, skagenröra, hjortpaté, älgstek, kalkon, köttbullar, prinskorv. Vörtbröd med smör och ost. Julknäcke med julskinka och äppelmos, lussebullar och pepparkakor och choklad. Ris à la Malta, hallonfromage, juleskum, Paradis - asken. Jag kan inte få nog av det. Julmat är det bästa som finns.

Ändå spenderar jag julafton för mig själv.
Varför? Jag orkar inte. Mat, folk. Jag vill bara vara ifred. För även om jag sitter med folk slutar det ändå med att jag stirrar in i väggen och känner mig isolerad.


Kanske är dags för mig att köpa mig ett torp ute i skogen och bli eremit på allvar?

Kommentarer
Postat av: Martina

Åh, vill skicka en stor kram åt dig! :) God jul paris!

2011-12-24 @ 23:24:53
URL: http://bemyescapee.wordpress.com
Postat av: Maj - en bra träningsblogg

tycker det är dags för dig att ta dig ur ätstörningen och försöka leva lite! :-) jag vet inte hur långt du har kommit i ditt liv, om du har jobb och gör allt de du skulle göra? men de skrivs inget här. ja önskar bara att du får må bra och njuta av livet till fullo. inte låta allt det hemska vinna över dig. vi alla människor är värda mycket mer! =)

2011-12-25 @ 10:11:20
URL: http://majjohansson.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Bara anorektiker kommer tycka att du blir tjock, och du vet ju att det inte är sant, det är männskligt och finns där för att du ska må bra. Det ska vara där! Tillåt dig själv att må bra, inget säger att du förtjänar det mindre än andra

2011-12-25 @ 14:14:32
Postat av: Anonym

Önskar jag fick vara ensam på jul... men man är fasst hs familjen och all mat...

2011-12-27 @ 15:55:55
URL: http://dontforgettoflyaway.blogg.se/
Postat av: Hanna

Dags att börja leva?



Dags att säga ifrån?



Dags att ge ana en smäll på käften!!?



Du KAN... faktiskt!!!



Kärlek och ett gott nytt år, KRAM

2011-12-28 @ 14:23:12
URL: http://vagtillfrihet.blogspot.com
Postat av: Debbie

Hatar alla högtider jag måste spendera med min familj.....hoppas du mår bra!

Puss.

2011-12-29 @ 00:59:26
Postat av: Debbie

Kan du ha en frågestund igen?

:)

är man fet om man är 1.73m och väger 57kg?

Mina lår är gigantiska. De dallrar. Fan vad jag är äcklig. Och min dubbelhaka...och resten av kroppen

2011-12-29 @ 01:15:57
Postat av: alleandra

Hej, jag känner igen mig när jag läser dina inlägg om anorexin!

Det hemska är att jag nyss börjat sluta äta och kör mer styrka varje morgon och kväll än innan när jag var elitgymnast! Mina föräldrar har börjat märka det och köper inte hem de frukter/bröd osv. som jag tycker om (som numera endast är lättprodukter och nyckelhålsmärkta). Det som de inte vet är att när de inte är hemma stoppar jag fingrarna i halsen... Jag känner mig ful och tjock (framförallt låren och ansiktet). Har haft det såhär den senaste månaden. Vill inte ha det såhär, men ändå letar jag thinspiration. Hur ska jag göra innan det går för långt?? Kan du inte skriva ett inlägg eller något? Tror du att jag har fått anorexia/bulimi?

2011-12-30 @ 22:53:23
Postat av: Anonym

känner exakt samma inför nyår... blä jag får verkligen panik.

2011-12-31 @ 16:16:41
Postat av: marie

OK, Jag kommer iallafall gå vidare med mitt liv. Om jag var du skulle jag sluta spela överklass eller rota in sig i att må dåligt och hålla fast vid ätstörningar. Bara slappa allt och förstå sin plats i livet.

2011-12-31 @ 21:03:22
Postat av: Thinoholic

Hej Paris!



Allt bra med dig?



Riktigt tråkigt att du inte bloggar, men jag hoppas verkligen att du mår bra. Skönt att komma ifrån bloggen ibland.



Sköt om dig!

Kram

2012-01-02 @ 15:37:54
URL: http://thinoholic.devote.se
Postat av: OLIVIA CARLSSON

Fin blogg! ;)



Vad tycker du om westernridning?

2012-01-02 @ 17:31:50
URL: http://oliviawestern.blogg.se/
Postat av: Thérèse Eriksson

Känner igen mig väldigt väl. Så levde jag mitt liv i mer än tio år, sen bestämde jag mig för att verkligen börja leva. Det går inte att leva fullt ut så länge man håller ätstörningen i handen. Jag hoppas att 2012 blir året då du vågar kämpa emot. Det är värt det, jag lovar!



Just nu skriver jag en bloggserie om att bli frisk från en ätstörning - kanske kan du hitta någon mod eller inspiration där?



Varma hälsningar till dig!

Postat av: ess

jag tycker att folk som inte har ätstörningar\anorexia\bulimi ska sluta klanka ner på oss ni vet inte hur svårt det är varje dag och det enda ni säger är men kan ni inte gå vidare och se livet jag skulle beskriva det som ett pussel man hittar en bit som passar i hop man måste leta efter rätt "bitar" (val) i livet

2012-01-05 @ 23:02:42
Postat av: sussi

Älskar verkligen din blogg.

Men ja har bara en fråga till dig. ja undrar vart du bor för när ja säger på en sak på google så kommer din blogg upp där. du kan skicka ett mail om du du vill svara på min fråga.

2012-01-06 @ 19:48:37
URL: http://susanneskamp.blogspot.com
Postat av: Savannah

Hej Vackra du <3 vill bara säga att du var inte ensam om att fira jul själv,det gjorde ja med och på så sätt var vi båda ensamma..alltså ensamma tillsammans... ok, det blev lite krångligt men hoppas du fattar min poäng <3

2012-01-29 @ 20:10:09
URL: http://savannahsnailart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se