Panikont i magen

Har så ont att jag ligger i soffan och vrålar. Har tryckt i mig två Alvedon, för det var det enda vi hade hemma. Det gör så JÄVLULSKT ont. Typ, tänk er en kombination av den värsta laxeringssmärta ni har haft och den värsta menssmärtan.

Det känns fan som att inälvorna ligger knögglade. Om jag har så här ont, borde jag massera, ligga still, röra på mig, ligga i en boll, utsträckt?! HJÄLP!


(Nej, ni får ingen bild till detta inlägg. För jag har för ont och jag vill ha hjälp snabbt!)

Kommentarer
Postat av: elsie

om du orkar röra på dig, fyll en påse med brännande varmt vatten och lägg den på magen i tio minuter, ta sedan bort och massera lite, sedan gör om detigen, håll en stund. Det hjälper mig när jag har både mensvärk och när jag får insulinbrist, (då gör magen outhärdligt ont)

hoppas det blir bättre ,

kramar i massor!

2011-10-08 @ 23:31:08
URL: http://saywhuut.blogspot.com
Postat av: S

Urs! När jag läser detta så önskar jag att jag kunde hjälpa dig. Jag vet hur det är att ha ont i magen! Dessvärre har jag inte lyckats komma på något som direkt alltid hjälper. :( Beror ju så mycket på. Ibland hjälper det att ha något varmt eller kallt på magen! Fast tvivlar på att det skulle räcka när det är så illa som det låter.

2011-10-08 @ 23:55:11
Postat av: Anonym

vattenflaska funkar till det mesta. duscha?

2011-10-08 @ 23:59:00
URL: http://ovitaskor.blogg.se/
Postat av: hello

Pronaxen is your friend ;) i denna fall, förhoppningsvis

2011-10-09 @ 00:01:27
Postat av: lovisa

Förstoppning? Kan inget om sånthär men drick vatten :/ <3

2011-10-09 @ 00:32:24
Postat av: Felicia

Alvedon hjälper inte mot smärta, testa en värmekudde om du har det, annars ligg på mage med en kudde under, försök få något varmt på magen. Andas väldigt djupa andetag och klappa magen i takt med andningen, försök få tag på ipren eller alindrin (samma tablett, olika namn) så fort som möjligt! (på apoteket) Hoppas det blir bättre. Magsmärta är fan den värsta smärtan...

2011-10-09 @ 01:22:20
Postat av: erica

pröva bajsa vettja.

om det är mensvärk (jag har grov mensvärk)brukar jag ligga ner, med knäna upp eller raklång. och värme kudde på magen (:

2011-10-09 @ 01:34:29
Postat av: Chibi

Vet att jag är seg, men antingen fosterställning, eller med knäna högt uppdragna mot bröstkorgen kan funka, och fötterna så nära rumpan som möjligt.

Att lägga sig på marken som om man bugar funkar också ibland. Och istället för alvedon, pronaxen är väldigt bra och hjälper snabbt tycker jag. Hoppas det löser sig, och förlåt för att jag är så seg <3

2011-10-09 @ 11:52:48
Postat av: N

hmm låter muppigt jag vet men förstoppning (ganska allvarlig dock) kan göra så ont. jag låg inlagd över 1 vecka pga förstoppning som va pga av ÄS, fick morfin mot smärtorna och att tillägga är att jag är extremt smärttålig. kan även vara akut gastrit har jag oxå blivit inlagd för pga dom extrema smärtorna så intravinöst morfin är det enda som hjäler..



hoppas du fått hjälp o att du mår bättre, jag lidfer med dig för det finns ingen värre smärsta än magen..



kram

2011-10-09 @ 16:54:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se