Vad är det som ger folk rätten?

image96

Vad är det som ger folk rätten att klanka ner på smala människor? Det sårar faktiskt när folk klagar på en.

TANT I STALLET: Du är sjukt smal.
JAG: Ja, jo, jag är nog ganska smal.
TANT I STALLET: Du borde gå till doktorn. Du ser verkligen inte klok ut.

Vilket ledde till en hetsätningsattack där jag satt och grät och åt spaghetti. För att jag vill inte vara den som alla hackar på, jämt och ständigt. Jag vill inte vara den som inte är perfekt.

Varför vill jag alltid vara perfekt? Jag vill att alla ska älska mig. Hur sjukt är inte det?

Kommentarer
Postat av: bea

usch du ska inte ta åt dig :)

2007-11-22 @ 18:40:00
URL: http://lillasnigeln.webblogg.se
Postat av: Hanna

jo du ska ta åt dig. su är sjuk. det finns hjälp. när du tar emot hjälpen kommer du att kunna bli lycklig. och ändå vara smal. det finns sätt att få kontroll över sin ångest. kbt t.ex. söker du inte hjälp kommer du aldrig, aldrig att bli lycklig eller känna dig bra/perfekt. så är det. det finns ingen lycklig pro-ana-tjej. kanske de stunder då ni går på bantar-ruset. men sen komemr ångesten. men du är inte lycklig och ingen annan pro-ana heller. ni är sjuka, sjuka, sjuka. du behöver hjälp.

2007-11-23 @ 01:24:12
Postat av: Angelica

alltså jag känner bara att jag måste hålla med hanna, du kommer aldrig kunna känna dig lycklig eller känna att du duger om du inte tar hjälp. Jag vet hur svårt det är att ta hjälp, jag var ialla fall jätte rädd att bara för att jag skulle ta hjälp skulle jag de tvinga mig att gå upp i vikt och proppai mig massa mat och det var min största rädsla. om man går upp så kommer man inte kunna leva längre kändes det som, men när jag väl tog hjälp så pratade vi inte ens om min vikt.. min psykolog ställde absolut inga sådana krav, vi bara pratade.. och det räcker, ingen kommer att tvinga dig, men däremot kommer du kanske må lite bättre psykiskt om du får prata av dig med någon, visst du har den här bloggen men det är skönt att ha någon som svarar tillbaka.. hm jag vet inte om du kanske har hört det här förr och inte alls bryr dig.. men jag ville bara säga det ialla fall, jag fattar hur det är, men jag vet också att du kan komma ur det och må mycket bättre. friheten som kommer är underbar.. man kan göra vad man vill utan att hela tiden tänka på mat och planera massa.. ^^ hoppas det går bra för dig!

2007-11-23 @ 17:48:42
Postat av: Hannah

Alla har samma rätt. DU anser uppenbarligen att du har rätt att kritisera andra människors kroppar. Dubbelmoral någon?

2007-11-24 @ 10:50:47
URL: http://dekadensab.blogspot.com
Postat av: Bonie

inte lätt för er som inte vet hur de e å hur vi tänker att leva er in i vår situation..
Mnga av oss har haft ätsörningar länge och det har blivit en del av oss, en stil...
Ibland får man ångest, e bland blir man glad, allt beroende på vågen, men vet man inget bättre..
De va sålängesen ja levde (vad ni kallar) "normalt"
så iaf jag har glömt hur de e...

Postat av: Anonym

Hej. Det här är ingen livsstil. Vart är dina föräldrar? Önskar verkligen någon kunte ta och krama dig och värma din undernärda stackars kropp och ingjuta lite sälvkänsla i dig. För vet du - det du håller på med är inte bra. Du förstör digsjälv ni tjejer uppmuntara och hjälper varandra att gör det.

2007-11-27 @ 10:43:25
Postat av: Bonie

va glad att du får höra tat du e smal iaf...

folk brukar sluta kommentera efter ett tsag annars... eller e de bara i gbg?

Postat av: Anonym

Det är totalt omöjligt att vara alla människor till lags. Du duger som du är och ditt människovärde sitter inte i ditt utseende. Din dåliga självkänsla och dåliga självförtroende har du fått pga något annat, det handlar inte om din vikt, egentligen. Be om hjälp och ta reda på vad som är bakgrundsorsaken. Och du, det finns inga perfekta människor! Har du någonsin träffat någon, för det har inte jag.

2008-04-30 @ 01:17:55
Postat av: Anonym

vad ger dig rätten att klaga på människor som är nöjda med sin kropp?

2009-01-03 @ 11:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se