Att ge upp vanan eller ge upp mitt liv


"... but she laughed and added she wasn't sure which to give up: her life or the habit."

Det är så sant. Vad ska man ge upp? Det finns bara två utvägar: antingen livet som frisk eller döden som sjuk.

Jag lurar bara mig själv. "Det gör inget om jag spyr upp den här måltiden", "jag kan inte äta det där, för jag har inte tränat något än" osv.

Hur kan jag vara så fet hemma i spegeln och så smal när jag är ute med andra människor?
Jag var och tränade med en tjejkompis igår igen. Jag ser ju hur folk glor på mig. Jag ser att dom stirrar på min kropp. Jag ser hur folk stirrar bara jag går på gatorna och visar mina fula ben! Jag ser blickarna. Och dom stirrar och undrar vad fan jag gör på ett gym.

Och ändå vill jag bara spy upp det jag precis ätit eller ut och göra av med kalorier.


Jag hatar, hatar, hatar mitt liv! Det finns ingen mening, jag har inget att leva för längre! Förlåt att jag är så himla negativ men jag har verkligen ingen annanstans att vända mig...!


Kommentarer
Postat av: Susanne

När man har nått botten kan det bara gå åt ett håll och det är upp. Tro på det, håll det nära ditt hjärta och förlita dig på dig själv när det känns tungt. Du vill ju bli frisk innerst inne, kämpa! :)

2008-12-09 @ 22:51:30
URL: http://susannefors.blogg.se/
Postat av: anniken

Jag vil bara ge dig en kräm.

2008-12-10 @ 00:07:44
URL: http://www.life-in-britain.blogspot.com
Postat av: Simone

Jag tycker som att du har tagit ett steg tillbaka lite grann. Ett tag var du så himla pepp och verkade må bättre. Vad har hänt? Det känns nästan som det är någonting... Ska du inte försöka söka annan hjälp än Mando,(det verkade ju inte det rätta för dig) det känns ju i alla fall som att du ändå vill bli frisk...? Ta inte illa upp, det är bara mina reflektioner. Feel free to ignore :) kram

2008-12-10 @ 01:59:42
URL: http://anamiasimone.bloggsida.se/
Postat av: lisa

lilla gumman! Gud jag vet inte riktigt vad jag skall säga.

för att bli frisk tror jag faktiskt att du skall läggas in för en tid. få stöttning och ge ngn annan ansvaret att se till att du bli frisk. ge experterna kontrollen. jag tror inte riktigt du orkar bära på den så mycket längre. Men du kan bli frisk. Alla kan bli friska. DU har allt att vinna. Försök tänk så och se det positivt. ett helt nytt liv kommer öppna sig för dig. finns för dig här. alltid!!!

Styrkekramar från mig

2008-12-10 @ 06:34:51
URL: http://atstorningsfriskajagbli.blogg.se/
Postat av: Anonym

gör något åt det då än att laga på dig själv.

2008-12-10 @ 10:39:03
Postat av: Evelina

Keep your head high, girl.

Stå på dig, stå emot.

Du är stark.

<3

2008-12-10 @ 13:34:53
URL: http://nowheregod.blogg.se/
Postat av: sara

hejsan, jag har haft problem med mig själv jag har hatat mitt utseende osv, och för ett par dagar sedan råkade jag filma mig själv och jag brukar aldrig ställa upp på foton eller film för jag har inte velat bryta ihop bilder är värst, men efter att ha sett bilden insåg jag hur levande man blir på film och att det inte alls är samma sak att se sig i spegeln eller på bild.. så du kanske kan prova att filma dig själv så att du kanske får en annan syn på hur du ser ut.. förhoppnings vis blir det positivt men det kan ju vara negativt men jag tror att du är jättevacker. kram

lycka till tjejen

2008-12-10 @ 15:06:46
URL: http://saraskinnar.blogg.se/
Postat av: ronnie

välkommen ner i hålet och verkligheten.



härifrån kan det bara bli värre och hit har du tagit dig på alldeles egen hand och kännt dig jävligt duktig hela vägen ner. du har verkligen lyckats med ditt misslyckande och peppat och taggat dig själv för att sitta i den skitsits du sitter idag. kanske tillochmed inspirerat lite andra tjejer att följa dig på din väg ner i helvetet.



väx upp nu för fan, inse för gott att den här skiten inte är värd att glorifiera och likna vid bilder på lyckliga smala kändisar. har du inte fattat det nu? räcker det inte nu?



fortsätter du blir du bara ensammare, fulare och tillsist dör du.



sök hjälp, ta emot den och våga bli frisk!

2008-12-10 @ 16:53:11
URL: http://wasabilicious.blogg.se/
Postat av: Amanda Lahti

kom igen :)

2008-12-19 @ 15:50:27
URL: http://amandalahti.blogg.se/
Postat av: ronnie

patetiska jävel ät bara för i helvete du söker bara uppmärksamhet seriöst

2010-03-06 @ 22:05:14
URL: http://wasabilicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se