Varför man läser andras bloggar

image200

Jag ha en teori. Om varför man lägger ner så mycket tid på att läsa andras bloggar, något som egentligen bara är slöseri med tid.

Jag tror att anledning till att man läser andras bloggar, är att man på något sätt är så himla faschinerad av den personen så att man vill veta allt om den.
Alternativ ett: du vara den personen, leva dens liv, eller är lite avundsjuk på personen som skriver bloggen, alternativ två: du hatar personen så mycket att du läser den för att du är så irriterad på denne, vill egentligen sluta läsa dumhuvudets blogg men kan verkligen inte sluta.


Så... varför läser du min blogg? Är du alternativ ett, eller två?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Antar att det är mer alternativ 1, än 2. Jag hatar dig inte, eftersom jag inte känner dig, och har enligt mig ingen anledning att hata dig, eller störa mig på dig, därför går 2:an bort. Däremot vill jag inte vara som dig, inte leva ditt liv, efter vad du skrivit om ditt liv, din familj osv. Jag vill inte ha anorexia, jag vill inte svälta mig, osv osv osv. Men .. Du är en intressant person, utifrån det jag läst i din blogg, jag gillar sättet du skriver på, och jag antar att det inom dom flesta tjejer bor en liten "ät-störnings-jävul" .. jag kan känna igen mig i saker du skriver, men har aldrig varit så "långt ner" .. eller så illa däran, bara att jag "kan" känna igen vissa delar av det.. Men iaf. Jag tycker din blogg är intressant! Ha de fint!

2008-01-28 @ 08:52:13
URL: http://jennyandthecity.blogg.se
Postat av: Anonym

jag läser din blogg för att du inspererar mig. Jag kan inte riktigt beskriva hur, men dina tankegångar liknar mina, samtidigt som du både peppar mig och får mig att tänka till. jag läser bloggar när jag tycker att de skrivs bra. du skriver bra :)

2008-01-28 @ 12:44:46
Postat av: Anonym

jag vill inte leva ditt liv. Och jag är inte avundsjuk på dig heller.
Snarare bara intresserad över vad du gör på dagarna, lite om vad du tycker om ditten och datten

Varken 1 eller 2

2008-01-28 @ 13:37:27
Postat av: sophie

av en helt annan anledning. för att jag vill förstå en person som ligger långt ifrån vad jag själv är. av ren nyfikenhet. och kanske för att lära mig något nytt.

jag hamnade här av slump men har valt att fortsätta läsa för att du skriva raktpå och ärligt och et tycker jag om. och att du r annorlund mot för vad jag är, gör det intressantare.

2008-01-28 @ 17:49:54
URL: http://sophiequi.blogspot.com
Postat av: c

läser din blogg för jag känner igen mig själv lite i dej. men du ger ger mig även en helt annan syn på saker och ting

2008-01-28 @ 21:05:45
URL: http://cecildahlg.blogg.se
Postat av: Anonym

Du inspirerar.

2008-01-29 @ 07:50:56
Postat av: Bonie

eller så blir man inspirerad, vad vet jag... just nu e de barta tidsfördriv, samma som, vf läser du journalerna på "den gröna sidan"? Roligare här-med bilder å allt! =)

take care //Bonie

2008-01-29 @ 20:08:32
Postat av: vera

1

2008-01-29 @ 22:47:38
Postat av: Mia

Jag är varken avundsjuk, vill leva ditt liv eller hatar dig (såklart inte, jag känner dig ju inte). Däremot blir jag chockerad över det du skriver, så det blir fascinerande. Jag hoppas bara att du någon dag tar tag i dig själv och kan se hur fin och vacker du är naturligt utan att svälta dig själv på det här sättet. Kram

2008-02-04 @ 15:38:48
Postat av: E.

Jag vet inte riktigt vad jag ska svara där, inte två i alla fall.. möjligtvis ett! Du ger mig inspiration och jag känner igen mig lite i dig.. det känns som om vi känner varandra, beror nog på att jag läser vartenda blogg-inlägg som du laddar upp. Jag tycker om dig! du verkar vara en skitbra tjej!

2008-02-06 @ 20:35:32
Postat av: it's a secret

Eftersom din blogg är intressant och bra skriven tyckr jag att det är kul att läsa den. Jag kan överhuvudtaget inte säga att jag hatar eller är avundsjuk på dej. Du är antagligen beundrad av många och ser bra ut(modell!) men du kan inte se det själv.
Jag hoppas verkligen att du någon gång kan inse att du egentligen är så smal man kan bli. 16.7 BMI ÄR UNDERVIKTIGT OCH KAN INTE PÅ NÅGOT SÄTT TILLHÖRA EN TJOCK PERSON. Att du skulle vara tjock är ologiskt.

2008-02-08 @ 14:58:49
Postat av: antigone

jag är mamma till 4 barn varav två är i tonåren, en dotter på 15 år. Hon har inga ätstörningar utan en väldigt hälsosam och "vanlig" tjej, jag ser inte dina åtstörningar som grundproblemet utan din ångest och försöker kommma underfund med hur tjejer som du tänker. Vilka refrenser som du har, vilka mål du strävar efter och försöker förstå Varför helt enkelt. Tror att jag kan lära mig något om hur unga tjejer tänker med din problematik.
På något plan så bryr jag mig om dig som person och hoppas du ska komma fram till att det du gör är farligt helt enkelt.
Kram
Lina

2008-02-21 @ 09:53:54
URL: http://www.antigone.bloggagratis.se
Postat av: malin

alternativ 3: jag är som du

2008-02-25 @ 11:14:54
Postat av: LIZ

absolut 2an, fan vad ag hatar dig..

2008-04-29 @ 00:31:58
Postat av: Joy

Jag läser för att jag känner igen mig så himla mycket i det du skriver, det är skönt att veta att man inte är ensam.

2008-05-21 @ 00:46:32
URL: http://procrescophobia.blogspot.com/
Postat av: Lou/'Kura

Jag läser din blogg pga att du ger mig hopp till att morgondagen faktisk kommer/kan bli bättre... och att trots allt skit som händer så kan man repa sig, stå upp igen... jag beundrar dig för att du orkar.

Postat av: Anonym

oj jag tror verkligen inte det handlar om att älska eller hata. jag tror det måste finnas en tredje kategori också. en som är fascinerad av människan bakom bloggen. i vissa fall, som ditt, läser nog många för att de tycker synd om dig. så är det säkert med många sjukdomsbloggar. folk vill hjälpa och uppmuntra. sen finns det inspirationsbloggar oj det finns tusen kategorier..

2009-03-31 @ 23:14:19
Postat av: a

för att det känns som att jag läser om mig själv när jag läser din blogg

2010-06-05 @ 12:56:16
Postat av: Anonym

du är en bra bloggare, som nja inte inspirerar, men för mig är det roligt att läsa den , för när man inte lever så som du gör så , mest så kom jag in och läsa denna pga sjukdomen

2010-07-14 @ 20:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se