Victoria Nixon böckerna

image202 image203

Varför påminner ni mig inte? Läst båda böckerna, båda var superbra faktiskt! Men jag måste dock säga att Supermodels beauty secrets var bättre än Diet secrets, för i DS står det bara samma saker typ tre tusen gånger om. Beauty secrets nämner samma grejer, men ännu mer tips om skönhet osv.

Två riktigt bra böcker! Kan verkligen rekommenderas.

För er som inte orkar köpa böckerna kommer här en kort sammanfattning av dem:

  • C - vitamin - drick MYCKET av det här
  • Berocca Performance nämns som en bra grej
  • Vatten!! 2 liter om dagen. Inget kolsyrat, modeller skyr det som pesten
  • Ät riktig mat, nära naturen, närproducerat, organiskt, ingen färdigmat

  • Kyckling är bra mat, vitt kött hellre än rött

  • 1 portion är lika mycket som får plats i dina två kupade händer

  • Vaniljessens får dig att tappa sockersuget

  • Gym och övrig träning ska ses som ett komplement, inte en stor grej

  • Gå lite snabbare dit du ska

  • Att promenera är bra antidepressivt, minst 20 minuter om dagen

  • Spring inte för det skinnet att töjas

  • Sov mycket

  • Minimera stress med exempelvis yoga och olika massager

  • Fettförbrännande aktiviter är långvarande, såsom, cykla, promenera, simning, tennis, golf, dansa, jogga

  • Skin - brushing är bra mot celluliter

 Det var typ det jag fick ut av de båda böckerna. Sen var det massa tips om hur frukt ska se ut, och att man ska äta det vita i apelsiner för det innehåller mycket C - vitamin (det var ett VÄLDIGT tjat om C - vitamin).

Det viktigaste var dock att äta organiskt, ekologiskt, inte för besprutade grejer och absolut inget färdigproducerat. Och att dricka mycket vatten.


Kommentarer
Postat av: Milly

Tack för tipset! Måste försöka få tag på dem, låter om inte annat underhållande.

Gillar din blogg för övrigt.

2008-01-28 @ 11:14:13
URL: http://ineedthinspiration.blogg.se/
Postat av: Sanna

Varför äta så mycket c-vitamin? Finns det någon förklaring? C-vitamin kan inte lagras i kroppen utan man kissar ut det när förrådet är fullt.

2008-01-28 @ 15:37:16
Postat av: Anonym

arfor inte kolsyrat vatten?

2008-01-28 @ 16:04:53
Postat av: Zoë

Hur får man tag i denna bibel?

2008-01-28 @ 21:05:50
URL: http://thesundays.blogg.se
Postat av: Camilla

Svar: Haha lätt! Men enbart störda människor med "störda" ideal är välkomna i våran Banta eller dö-klubb ;)

Take care!

2008-01-28 @ 22:08:17
URL: http://cmw.webblogg.se
Postat av: UMFB

TJA. Jag blir upprörd när jag läser din blogg, om hur dåligt du mår. Det får mig genast att känna mig så jävla bortskämd som gnäller över mina problem som inte ens kan mätas med dina. Av hela mitt hjärta så önskar jag dig att du kan få må bra igen. Om det nu finns en gud, så ber jag honom att befria dig från allt skit du går/har gått igenom. Jag vet hur det är att vara fast i skiten, men jag kan inte ens föreställa mig hur det känns för dig. Be strong!

2008-01-28 @ 23:28:49
URL: http://untilmyfingersbleed.blogg.se
Postat av: Kristin

Skön blogg hörru :) Och btw, även om du kanske inte tycker så, så äru bra som du är, no matter what :) pussciao

2008-01-30 @ 10:14:20
URL: http://kayvemannars.blogg.se
Postat av: Frozenberry

Wowa! Den där boken "Supermodells Secrets" verkar ju typ hur bra som helst!!! Är den på engelska eller svenska? ^^

2008-01-30 @ 13:46:02
URL: http://frozenberry.blogg.se
Postat av: Cecilia

Åh! Vill jättegärna ha Supermodels beauty secrets. Men är den på svenska eller engelska?

2008-01-31 @ 17:05:31
Postat av: Chris

Låter ju som upplägget för en bodybuilder. Bara det att man ska äta 5-6 gånger per dag, men i samma portionsstorlekar som boken förespråkar, och det är mer fokus på träningen. Modeller är inte så dumma som folk tror.

2009-01-16 @ 12:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se