Droger



Ni som tar droger för att gå ner i vikt... vad sjutton TÄNKER ni med?

Allvarligt. Jag är stark. STARK som kan motstå maten, det var det som fick mig att må bra. Det ÄR det som gör mig stark, det är det som skiljer mig från mängden... jag valde det (svälten) för att jag KAN och för att jag är fan BRA på det.

Jag tycker det är TRAGISKT med er som tar droger för att kunna gå ner i vikt. Jag tycker synd om er, för ni har inte sett 30 - åriga tjack - pundare sitta och nojja över skuggor. Ni har inte sett 25 - åriga horseare (heroinister, eller hur man nu säger) få panikutbrott. Ni har inte sett 20 - åriga koksare (kokainpundare) tro att dom äger världen för att sedan få jordens AT (avtändning).

Jag har sett det. Jag har träffat folk som suttit i fängelse. Jag har träffat alla möjliga sorters människor. Jag har träffat killarna som sägs sälja tjack och koks till prinsessorna.

Ni. Vill. Inte. Hamna. Där. Jag lovar.

Nu ska jag gå ut och ta en cigg och lugna ner mig lite.

Kommentarer
Postat av: Malin

de är tragiskt! dom som börjar med droger måste vara väldigt ovetande av koncekvenserna! de är livsfarligt. känner många missbrukare och ALLA ångrar att dom började. och att börja av en sådan anledning, att man vill gå ner i vikt, de är sorgligt. varför inte bara träna mer och äta mindre, de fungerar för mig (dock har jag ju grova äs men ändå)

2008-07-31 @ 22:35:16
URL: http://gustafssonmalin.blogspot.com
Postat av: Anonym

cigarett är en drog, bara så du vet.

2008-07-31 @ 23:12:53
Postat av: Tanten

Hej!

Jag håller med er fullständigt. Jag har hjälpt missbrukare att komma tillbaka. Det har varit ett helvete rent ut sagt. Inte bara för dem utan även för mig o min familj. Jag har sett människor dö, fast tyvärr även av rökning. De har fått kol o lungemfyzem o sedan en del lungcancer o de har kvävts till döds. Jag lovar det är oerhört plågsamt. Även det ni gör att svälta er är plågsamt. Först går det på fettet, sedan på musklerna o sist på organen o sedan ja då hamnar kroppen i chock o dör. O ni är så fina så vackra men i ilska över ert liv, över era föräldrar, över samhället, över era kroppar som ni anser är smällfeta fast de inte är det men jag vet ni ser inte det. Ilska! O ni behöver hjälp men den finns inte!

Kram

2008-07-31 @ 23:13:00
Postat av: ronnie

du är inte ett dugg stark lilla vän. hade du varit stark hade du haft bättre saker för dig än att svälta dig själv. sluta lura dig själv nån gång för guds skull.din sjukdom är lika patetisk och misslyckad som en knarkare är misslyckad och patetisk i sitt missbruk.



en knarkare knarkar för att han hon inte pallar med sitt riktiga liv och vardag du gör exakt samma sak fast du flyr i svälten. och du blir uppenbarligen mer och mer korkad för varje dag som går.



hoppas du får hjälp snart på riktigt och sluta upp att inbilla dig att du är speciell bara för att du inte äter. du är sjuk. mycket sjuk och du är fullkomlig slav under din sjukdom. det finns inget vackert glamouröst eller fint i det. den där knarkaren du skriver om det är du lilla gumman. vakna!



det finns ett friskt fantastiskt bra liv för dig också men så länge du fortsätter tro att du har kontrollen är du helt ute och cyklar därav mina hårda ord mot din anorexi och inte mot dig! tjejen där under anorexiytan är en urgullig men sökert ensam och ledsen skiträdd tjej som behöver apmycket kärlek stöd och hjälp för att komma fram igen och jag hoppas verkligen innerligt att du kommer tillbaka!



kram!

2008-07-31 @ 23:17:59
URL: http://wasabilicious.blogg.se/
Postat av: E

svar: okej.. det kanske beror på hur stor magsäck man har innan också. om man är van vid svält har antagligen magsäcken dragit ihop sig redan och då ger pillrerna mer effekt.



håller f.ö. helt med dig ang. drogerna. jag skulle aldrig, aldrig ta droger för att gå ner i vikt. nog för att det säkert skulle hjälpa sjukt mycket, men det är absolut inte värt det! dessutom är det framförallt kontrollen jag vill åt, och klarar jag inte av det utan droger får det fan vara alltså. då är jag hellre en misslyckad tjockis.

2008-07-31 @ 23:19:37
URL: http://theblackberry.blogg.se/
Postat av: Malin

till ronnie.



Du vet tydligen inte hur det är att leva med ätstörningar. alla som har det är medvetna om att de inte är normalt,att de är farligt. men att säga att även ett lyckligt liv väntar henne. vad säger de om dig då?

jo att du tror att man måste leva via normen för att vara lycklig. de låter så jävla typiskt. säger inte att man är lycklig som anorektiker, absolut inte. men, det är inget som säger att man blir lyckligare av att vara "som alla andra". tydligen så vet du inte så mycket om äs. läs på lite till innan du yttrar dig.

och hon menar (vad jag förstod) att hon är stark eftersom hon kan svälta sig själv i stället för att ta till droger som många andra gör för att gå ner i vikt. så länge hon lever, va nöjd! de är större chans att man dör av droger men tydligen har inte du fattat det.

2008-07-31 @ 23:24:45
URL: http://gustafssonmalin.blogspot.com
Postat av: Anonym

cigaretter är heller inte det bästa!! det är typ samma sak fast droger är värre.. varför gör ngt av det båda är onödigt.!

2008-07-31 @ 23:40:39
Postat av: Cornelia

Till Malin:



Ronnie är anorektiker, kanske en tillfrisknad anorektiker eller hur man nu säger. Jag vet inte mycket om hur det är med hennes sjukdom idag, men jag följde hennes blogg innan och hon har varit/är sjuk.

Så jo, hon vet hur det är att leva med ätstörningar.

2008-07-31 @ 23:54:55
Postat av: Simone

Håller med Ronnie igen. Dessutom är du nedvärderande. Vilka fler dåliga sidor vill du få av anorexin? Eller har du alltid varit såhär ihålig?

2008-08-01 @ 00:29:23
Postat av: Anonym

haha snacka om att kasta sten i glashus..ska du snacka om att inte människor kan stå imot missbruk, du som inte kan stå imot en ätstörning.



du är minst lika dum som alla dom om inte dummare, dom är beroende av nått som verkligen är starkt beroende framkallande, det är i sort sett omöjligt för vissa missbrukare att bli helt frisk, du har alla möjligheter att bli frisk men väljer att vara sjuk, så jag undrar bara vilket är egenligen mest tragisk du eller dom?

2008-08-01 @ 00:48:12
Postat av: malin

jag kom på min kompis idag med o knarka, o de är tydligen allt hon gör nufötiden. jag tog de stenhårt, vill bara grina ihjäl mig typ. bajs.

2008-08-01 @ 02:54:36
Postat av: AE

Alla får leva sina liv precis hur dem vill, och man ska inte döma andra som tar droger för att gå ner i vikt



alla har vi varit desperata, alla vi har blivit jagade av ångest och förtvivlan



Hmm

2008-08-01 @ 07:08:46
URL: http://anorex.blogg.se/
Postat av: Isabel

Jag vet inte vad det är men jag älskar din blogg och MÅSTE läsa den varje dag.

2008-08-01 @ 09:43:56
Postat av: Anonym

Haha säger du! Det är dig det är synd om här.

2008-08-01 @ 11:38:42
Postat av: LINNEA

Du verkar ändå vet mycket om droger. Eftersom du inom parantes förklarar vad det är och använder "drogspråk" när du skriver!

2008-08-01 @ 11:49:41
URL: http://linnea86.blogg.se/
Postat av: K

Snälla snälla sötaste du berätta vad din typstil heter, texten du skriver med om du förstår?

2008-08-01 @ 11:56:29
Postat av: Mmmm

Linnea: Hon kanske vet mycket om droger och så, men jag är 15, har aldrig rört droger, aldrig haft vänner som gjort det (vad jag vet) och ändå så visste jag vad alla de där orden betyder, koks osv. Man behöver inte "veta mycket om droger" för att kunna sånt så du vet

2008-08-01 @ 11:57:58
Postat av: Citrin

Fast Anna, det kan många gånger vara skadligare att svälta sig än att ta vissa droger... Anorexi kan leda till död, heroin kan leda till död. Eller hur? Det du gör är farligt gumman, försök få in det i huvudet. Jag tycker det är så himla synd att en så söt (vad man ser från bilderna hehe) och SMART tjej skadar sig såsom du gör! Ta hand om dig.

2008-08-01 @ 12:28:52
URL: http://citrin.devote.se
Postat av: Sara

"jag valde det (svälten) för att jag KAN och för att jag är fan BRA på det."





Vet du vad som är tragiskt? :'D Att det antagligen är det enda som du känner dig bra på. Du mår så dåligt, känner dig så dålig (anorexia är en PSYKISK SJUKDOM till stoooor del) att du tycker att det är det enda du är bra på.

Jag skulle säkert också kunna svälta mig själv om jag mådde lika dåligt som du, tycka lika dåligt om mig själv och ville ha uppmärksamhet som du, men jag är inte så desperat och skulle aldrig göra så mot mig själv.

Att svälta sig själva är självhat, dessutom, cigg har en lugnande effekt. Jag slår vad om att du många gånger tar en cigg för att lugna ner dig själv och få bort matsuget?

Cigg är en typ av drog, så du är precis lika illa.

2008-08-01 @ 15:26:22
Postat av: wera

ronnie: där sa du en sanningens ord! skitbra sammanfattat!

2008-08-01 @ 16:20:32
URL: http://signalsubstans.blogspot.com
Postat av: Anonym

Coolt med alla förkortningar och slangord :S

2008-08-01 @ 21:25:45
Postat av: ronnie

till alla som svarat kommenterat och speciellt till anna:



jag har varit ner i skiten och kan dina symptom, plågor din ångest och heka din karusell utan och innan. tycker det skapades en väldigt bra debatt av det här inlägget men tycker att det är sorgligt att se hur hur blind du är själv anna. jag säger inte att livet som icke anorektisk är lättare. det handlar mer om att hitta tillbaka till sig själv och leva et liv där man inte behöver använda sig av svält, knark, eller annnan destruktivitet och självskadebeteende för att kontroller den egentliga ångesten som kommer någon helt annanstans ifrån.



skräcken för mat är ju egentligen en skräck för något helt annat och bara ett sätt att kontrollera sin ångest på.



när jag menar bli frisk menar jag just det. att bli fri från sina demoner inget annat.

2008-08-02 @ 01:55:17
URL: http://wasabilicious.blogg.se/
Postat av: ronnie

till malin:



jag har haft ätstörningar sen du föddes så ge katten i att själv uttala dig om saker du inte vet ett skvatt om.

2008-08-02 @ 02:01:51
URL: http://wasabilicious.blogg.se/
Postat av: Anonym



Titta dig själv i spegeln. Ser du så annorlunda ut än knarkare?



Knappast. Samma dåliga hår, märkiga tänder, kroppar som liken, samma lögn.



Du är lika ful som dem. Hypokrit

2008-08-06 @ 18:33:07
Postat av: Anonym

jag vet inte hur långt din ätstörning har gått, men jag har iaf varit hög på anorexi..

2008-10-24 @ 00:49:24
Postat av: Malin

Fast jag vet inte jag, svält eller droger? Lika läskiga alternativ bägge två.

Postat av: Leso

Jag tar inga droger

Men vad tänker du på som röker

Och du som rökare förstör för andra du behöver inte få cancer det kan vi få som inte röker men har jävla rökare i närheten !

2011-03-31 @ 23:54:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se