I väntan på pannkakorna

Estelle, du undrade en sak.
"Jag har en liten fundering. Eftersom anorexia är en sjukdom som gör att man ser sig själv som tjock när man egentligen är jättespinkig undrar jag vad du ser när du ser foton på dig själv? Ser du dig fortfarande som tjock? Och vad skulle du se om någon visade en bild på dig och ditt ansikte var övertäckt så att du inte såg att det var du. Skulle du se hur smal du är då?"


Jag är tjockast i hela världen. Det kommer jag alltid vara. Men eftersom alla andra säger åt mig att jag är jättetöntig som säger så och tar på mina armar och säger att jag är så smal, så antar jag att jag ser konstigt.

Jag hatar att se bilder på mig själv, förutom mina gamla modellbilder. Men då är det ju mer konst, inte så mycket JAG.

Och jag är inte jättespinkig... jag är typ... mullig. Rund, mjuk, välj vilket adjektiv du vill. Äcklig i alla fall.

Kommentarer
Postat av: MaDeLiÑo

Hjälp... Läskig blogg =/ Ska moffa nu så jag inte blir äckligt smal.

2008-06-11 @ 14:31:31
URL: http://madelino.blogg.se/
Postat av: s

Åh vännen, jag ska nog börja blogga igen. men inte på den sidan.. mina läsare hatar mig och jag är inte lika stark som du - jag tar åt mig. Jag an gråta på kvällarna för att vissa är så elaka.



<3



jag skrev i min riktiga blogg i e post fältet! ge inte till någon!

2008-06-11 @ 17:34:24
URL: http://myprecious2.blogg.se/
Postat av: Vadsomhelst

Hoppas verkligen att du inte tar åt dig av onödigt taskiga kommentarer, din blogg är suverän, intressant och läsvärd. Har verkligen ingen i min omgivning som hade förstått hur min hjärna funkar, och då är det så bra att hitta en blogg som din. Man känner sig så mycket mindre ensam.

2008-06-11 @ 19:18:14
Postat av: K

Såg att du hade skrivit om att spy förut...



Måste fråga alla andra där ute, som precis som jag, spyr ibland. Hur lång tid brukar ni vänta från att ni tar den första tuggan mat till att ni hänger över toaletten? Hur många kalorier hinner sugas in på den tiden (%)? Hjälp...



Ber inte om ana-tips vilket jag vet kan ogillas, udrar bara!

2008-06-11 @ 19:21:23
Postat av: Hanna

Hej.

Jag har precis läst din blogg för första gången och jag har inte mått så dåligt på länge.



Min syster gick för några år sen igenom samma sak som du gör nu. Till slut så tog det stopp både för henne och för oss i hennes närhet och efter en lång jäkla kamp är hon nu frisk.



Jag kan inte säga att jag vet hur det är men jag vet hur det är för dom runt dig.

Det finns inget värre än att se någon man tycker om skada sig på det sättet du gör.

Jag hoppas innerligt att du får hjälp, det verkar på din blogg som att du iallafall vill ha hjälp på ett sätt.. Det finns alltid sätt, det fanns det för min syster och det finns det för dig.



Jag önskar att du någon dag får uppleva den frihet som min syster gör nu. Ta hand om dig.

2008-06-11 @ 19:53:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se