Svar på frågor, del 3




läser din blogg rätt ofta just för att jag tycker den är intressant, min fråga är varför tror du att just du fick anorexia? alltså bakomliggande faktorer om du förstår, var det bara för att du ville vara smal? du förstår säkert vad jag menar :) ha det bra!

Nej, det var/är för att jag mår dåligt. Man får inte anorexia av att vilja vara smal... ofta är anorexia även en prestationsångest - sjukdom, en strävan och önskan om att få vara perfekt.


Vad är det det högsta du har vägt?

Det högsta jag har vägt är 69 kg.


hur gjorde du i början när dina föräldrar kommenterade att du blivit smalare? mina föräldrar klagar på det hela tiden, min syster säger att jag är smal som en pinne, och ändå har jag bara tappat 5 kilo?! jag ska ju liksom ner ännnnnnu mer, hur sa du liksom tillbaka, hhur svarade du på deras sätt att kommentera? är det bäst at säga emot, eller hålla med?

Jag pratade inte med min mamma på ett halvår. Och ingen märkte något, varken min pappa eller Boyfriend. Och jag gick ner 20 kg på två månader, under sommarlovet, träffade inte någon annan än Boyfriend.

Sedan började folk i mitt stall att märka det, och klaga på det. Då märkte Boyfriend och pappa det. Då hade jag gått ner kanske 10 kg redan.


hur gammal är du?
längd och vikt?
är de någon som vet om dina ätstörningar?

Jag är född 1989. Jag är 175 cm lång och senast jag vägde mig vägde jag 53kg. Nej, ingen vet om det.


Brukade dina föräldra ofta klaga på att du var tjock när du var mindre? Har du några nära kompisar som stöttar dig? Vad äter du en vanlig dag?

Njae, egentligen inte, det hände väl, men inte så ofta. Mamma hade storlek 44/46 och gick ner till storlek 36. Pappa är ett totalt träningsfreak, tränade flera timmar om dagen alla dagar i veckan, och är besatt av att äta hälsosamt.

Nej, jag har inte så många kompisar (nära, som bryr sig).  Alla är smala, dom flesta har något problem med maten. Alla vill äta nyttigt och fräscht så det är ingen som bryr sig vad jag äter.

En vanlig dag vaknar jag, äter ingenting, äter ingenting, dricker kanske cola light, eller kaffe eller te. Sedan rider jag, åker hem, äter, spyr. Sedan går jag och lägger mig.


1.Är du alltid olycklig? Jag menar hur mår du en vanlig dag?
2.Funderar du på att skaffa hjälp för din anorexia och andra psykiska problem eller vill du leva ditt liv som du gör idag?
3.Vill du ha barn? isf, är du inte rädd att bli steril av anorexian?

Läser din blogg varje dag. sköt om dig, du verkar för iaf för bra för att spendera dina dagar så olycklig

Tack så mycket!

1. Jag är nästan aldrig lycklig. Bara när jag är med Boyfriend eller när jag är med mina hästar.

2. Jag har funderat på att skaffa hjälp, men som sagt "I never tell anyone about my problems 'cause they'll all think 'well, why aren't you skinny then?'"

3. Jo, det vill jag. Nej, faktiskt inte.

när började allt omkring mat?

Oj, tidigt! Har alltid tyckt att det varit roligt att laga mat. Har alltid älskar att äta mat, sedan började jag i sjuan och började bli osäker på mig själv. Sedan har det bara blivit värre.

Vart köper du kläder mest?

ÄLSKAR Louis Vuitton. Dom har lätt snyggaste kläderna. Annars är det en del Ralph Lauren, klassiskt, en del NK. Handlade ett par Replay - jeans det senaste jag köpte, dom köpte jag i STUK - gallerian.

vad tycker du om andra bloggare, typ kenza osv?

Det är kul att läsa andras bloggar. Man lär känna folk, fast man måste påminna sig själv att man bara får reda på en del av bloggarens liv och verkligen inte allt. Så man kan inte döma andra människor utifrån deras bloggar.


Har du haft/har några djur?

Jag har haft: katt, hund, marsvin, häst.

Vad väger du? Eller ungefär iaf? Och hur lång är du?

Senast jag vägde mig vägde jag 53 kg. Jag är 175cm lång.

Vad säger dina föräldrar, skiter dom totalt i hur lite/mycket du äter? Ser dom inte att du knappt äter? Eller hur du mår övh?
Dom säger ingenting. Eller pappa och Boyfriend kan lägga dumma kommentarer framför alla människor "det där är ingen idé, hon äter ändå ingenting!" eller "men Paris du äter ingenting! Sluta säg att du äter, för det gör du inte!". Annars så bryr dom sig inte så mycket.


Hur tycker du att ni har det i din familj?

Skitdåligt.

Har du några syskon? Bor dina föräldrar ihop?

Nej, det har jag inte. Nej, mina föräldrar är skilda.

Hur många poäng gick du ut nian med? :)

Jag gick ut med superdåliga 230 poäng. Men jag var nästan aldrig i skolan för jag mådde verkligen inte bra, och jag hade min "häftiga" period då.


Använder du string eller vanliga?

HAHA, sjuka jävel. Bara för det så ska jag svara: jag använder string och hotpants.


Vad äter du en vanlig dag? Alltså när du inte fastar och inte hetsäter, utan som sagt en helt vanlig dag. Och hur många gånger i veckan tränar du och vad tränar du då?
Din blogg är superbra! :) Kramar.

Ingenting, eller något som jag sedan spyr upp. Jag äter verkligen aldrig normalt, hehe. Jag rider varje dag, i övrigt så kan det hända att jag gör lite sit - ups och cirkelträning hemma, eller promenader. Tränar till någon träningsvideo då och då också, men det är verkligen inte ofta. Hatar egentligen att träna, eller jag både hatar och älskar det. Jag blir tokig om jag inte får röra på mig.


1. Hur mycket har du gått ner som mest på en eller två veckor?
2. Vet många i din omgivning om att du har ÄS?
3. Hur försöker du dölja det, äter du med dina kompisar och sånt eller hur lyckas du inte göra det varje gång isf?
tack

1. Hm, kanske fem kilo? Vet faktiskt inte. Har ju mycket med vattenvikt att göra också.

2. Nej.

3. Jag äter inte med kompisar. Dom bryr sig inte om det. Dom flesta av mina kompisar vill vara hälsosamma ändå, och träna och äta nyttigt.


Hur länge har du haft diagnosen anorexia?

Jag har aldrig blivit behandlad, jag har aldrig blivit diagnostiserad med anorexia... förutom av min skolsköterska, men jag bara log och sade att allt var bra, sedan undvek jag henne i ett helt år, och nu är skolan slut så nu kan ingen ta mig, haha!

Kommentarer
Postat av: jayne

hm.. jag förstår inte..

Du vet att du har problem, verkar medveten om det..men du vill inte göra ngt åt det..utan verkar glad för at ingen kan hjälpa dig...har jag förstått det rätt?

Anorexi kan man visst får för att man vill vara smal.. brukar vara så det börjar.

Jag önskar dig verkligen allt gott..och hoppas du kan inse att du behöver stöd

2008-06-22 @ 20:15:25
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: Pia

Bli du inte typ yr/ svag när du inte äter?

Jag är ganska normal, lite mer åt det tjocka hållet men när jag försöker hålla igen och typ svälta mig lite blir jag så yr och svag så jag orkar ingenting...

2008-06-22 @ 20:30:19
Postat av: susie

så du tycker att du har anorexia fast du inte har fått det diagnoserad?

2008-06-22 @ 20:43:09
URL: http://kwicked.blogg.se/
Postat av: stars in heaven

Hej vännen!



Hur är det med dig nu förtiden?

Kramis<3



Jag har föresten bytt blogg. Vilket du säkert redan har sett :)

2008-06-22 @ 20:44:57
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: Nikki

oj haha, nästan lite ironiskt i de hemska.. Danskarna e inte direkt kända för att vara snälla mot sina hästar...! Ofta de får ordentligt med smisk, gärna i unga år..

Hur gammal e han?



3-åringen, e den nyligen inriden!?





Mmm.. vi har några stycken...

MSN?!

2008-06-22 @ 21:09:05
URL: http://bonies.blogg.se/
Postat av: beecca

hej! väldigt bra blogg :) går det bra om jag länkar?

2008-06-22 @ 21:25:03
URL: http://be-thin.bloggagratis.se
Postat av: sofia

Besatt av din blogg!

2008-06-22 @ 21:27:15
URL: http://ffian.blogg.se/
Postat av: susie

hm... men du tror att du har anorexia.. ja trodde inte folk funka på de sättet för de flesta anorektiker accepterar inte en ÄS försn de tkr att de e smala o du tkr ju inte att du e smal så ja blir förvirrad här. ja har ja sj fått diagnosen bulimi påväg till anorexia men i mina ögon är ja inte sjuk alls, kanske sjukt fet men inte smal.

2008-06-22 @ 21:29:55
URL: http://kwicked.blogg.se/
Postat av: stars in heaven

Jag kunde nästan tänka mig att du inte skulle komma ihåg det:) Vilket absolut inte gör någonting. Men jag har skrivit till dig förut, fast då hette min blogg tessiiie88.

Ha det bra tjejen!

2008-06-22 @ 21:30:38
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: marie

230 poäng är ju skit bra.

Jag hade fan 110 :/

2008-06-22 @ 23:01:02
Postat av: Anonym

har du facebook? använder du den isåfall?

2008-06-23 @ 14:08:22
Postat av: w

men varför säger du att du har anorexia om du aldrig ens fått den diagnosen?

2008-06-23 @ 16:21:16
URL: http://signalsubstans.blogspot.com
Postat av: Anonym

hur gick du ner 20kilo på två månader?:)

hjälp mig snälla!

är överviktig och ska på brölopp snart!

2009-03-09 @ 02:49:35
URL: http://janjass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se