En del saker som behöver klargöras




1. Jag är sjuk i en ätstörning vilket gör att jag har en konstigt förhållande till mat.

2. Jag tänker inte svara på dumma frågor som det finns svar på i bloggen, fr.o.m. nu. Jag orkar inte tjafsa med folk som inte kan läsa.

3. Jag vet inte om jag vill bli frisk, jag vet inte hur mycket längre jag orkar ha det såhär. För det är verkligen SKIT att leva som jag gör nu, och jag är sjukt trött på det!

4. Innan ni börjar klaga på att jag är dum i huvudet och att jag är korkad osv, LÄS HELA BLOGGEN. Innan ni säger att jag är anorektiker - wannabee, innan ni säger att jag är sjuk i huvudet osv. För jag orkar inte förklara för patetiska nollor varenda gång. Ni läser ett inlägg och sen tror ni att ni känner mig. Ni läser ett inlägg och har all rätt i världen att döma mig? Nej. Visst, jag kommer publicera era kommentarer, men kommer inte svara på dem längre.

FÖR SISTA GÅNGEN: Jag HAR sökt hjälp. LÄS HELA BLOGGEN. Punkt.

Kommentarer
Postat av: Me

Men om du nu mår sådär dåligt som du säger att du gör: sök hjälp! Ätstörningar försvinner inte av sig själva...

2008-05-18 @ 19:51:03
Postat av: TTTEEEEESSSSSSSSS

hahahah! du är inte normal någonstans. om du är tuff för att du har fjortis anhängare till dig som ser upp till dig å dina 30 kilo så är du lika sjuk som jag tror.

oju jag är mer kompetent än vad du någonsin kommer att bli =) om du sökt hjälp så hjälpte det inte TYDLIGEN haha. pusshej skriver ej mer till dej =) du e bäng ;) PUNKT SLUTT! ;)

2008-05-18 @ 19:57:04
Postat av: Hedvig

svar på din fråga: Du kan kolla på kollektionen på Elizabeth & James officiella hemsida: http://www.elizabethandjames.us/. Men jag hittade inte den klänningen bland bilderna..

Annars finns kollektionen att köpa på Neiman Marcus: state=&ipautoSummarize=true&ipperPage=15&orgUrl=%252Fstore%252Fcatalog%252F47%252Fsearch.jhtml&srcText=elizabeth+%2526+james" rel="nofollow">http://www.neimanmarcus.com/store/catalog/47/search.jhtml?ipstate=&ipautoSummarize=true&ipperPage=15&orgUrl=%2Fstore%2Fcatalog%2F47%2Fsearch.jhtml&srcText=elizabeth+%26+james



Bilderna från hemsidan har jag också postat, sring 2008 kollektionen: http://olsentwinsnews.blogspot.com/2008/02/elizabeth-james-spring-2008-collection.html



Fråga gärna mer om du vill veta något :)

2008-05-18 @ 20:04:22
Postat av: /Sol

Jag förstår dej.

Jag tror jag förstår vad du menar när du säger att du inte vet om du vill bli frisk..

Jag själv vet inte HUR det skulle kunna gå till att bli frisk, det verkar helt orimligt att lyckas få hjärnan att funka annorlunda och det skrämmer mej att INTE tänka/fungera som jag gör nu.

Jag vill ju igentligen kunna fungera och äta som "normala" människor.. Men OM jag skulle göra det då kan ju fortfarande maten göra det den gör med mej nu även om jag inte är lika rädd för det då (om det nu går att komma så långt)

Kanske lite flummigt, kanske du förtsår.

Jag håller på dej och önskar dej all lycka och välmående.

Jag har varit långt nere i vikt tidigare och mått väldigt mycket sämre än jag gör nu, det går ju att bli bättre men.. .. svårt att bli helt bra. Det är ju inte så att sjukvården hjälper till så bra heller...

2008-05-18 @ 20:20:35
URL: http://www.metrobloggen.se/mage
Postat av: Sandra

Gud vilka idioter det finns, dom förstår ju verkligen inte någonting. Stå på dig!

2008-05-18 @ 20:23:45
URL: http://sandrino.blogg.se/
Postat av: Anonymous

Stå på dig!!

2008-05-18 @ 20:27:06
URL: http://anaorwhateveryouwant.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Om du vet att du sjuk, så sök hjälp! Det är sjukt beteende du har, och skriva om det i sin blogg, gör det inte bättre. Tänk på alla småflickor, som vill vara smala, dom kommer tro att det är bra att göra så som du gör. Jag tycker att du ska be om hjälp, innan det är för sent! Det inlägget du skrev om "det bästa med att spy är att jag inte längre behöver använda fingrarna" det är så sjukt irriterande att du ens kan skriva ngt sånt!! fy för dig alltså, har du ingen skam i kroppen??

2008-05-18 @ 20:31:11
URL: http://brankaa.blogg.se/
Postat av: Ia

Men herregud, kan folk ta och fatta att bara för att man skriver om någonting så är det inte likställt med att vilja att hela förbannade mänskligheten ska ta efter! Vi har en trevlig liten grej här i detta land som kallas för tryckfrihetsförordningen, det innebär alltså att ALLA har rätt att publicera det de själva vill.

Bara för att en åsikt inte är politiskt korrekt, ska inte den få uttryckas då?

DET om något vore skrämmande.

Och slutligen, om man påverkas av vad en annan människa skriver i en blogg så lär man göra det för eller senare ändå. Ifall någon inte har märkt det så är detta samhälle oerhört präglat av ideal som i princip är omöjliga att nå upp till.

Vad jag vill säga med det är, ta ansvar för era egna handlingar istället för att skylla på någon annan!

2008-05-18 @ 20:49:37
Postat av: Hana

Jag har själv en äs, och jag vet att det är sjukt svårt att ens vilje bli frisk. det är ingenting man bestämmer sig för bara sådär, och att söka hjälp själv är också otroligt svårt. Jag tänker inte säga att du måste bli frisk, för jag vet hur det känns när andra "bestämmer" åt en vad man ska tycka och göra. Jag hoppas bara att du får ett bra liv! Ett som du gillar att leva, som du trivs med. <3

2008-05-18 @ 21:09:24
Postat av: Anonym

Jag tycker verkligen du gör rätt, skit i alla idioter! Jag vill bara tillägga att jag inte beundrar dig ett dugg för att du är smal, vilket ngn tidigare kommentar föreslog att dina läsare gör. Men jag beundrar din kamp till tusen och hoppas med hela mitt hjärta att det blir lättare för dig.

2008-05-18 @ 21:36:22
URL: http://cheeseonmymacaroni.blogg.se/
Postat av: I.

Bra intiativ Anna :)

2008-05-18 @ 22:04:36
URL: http://sakertva.blogg.se/
Postat av: Tina

Sta pa dig!!!! Om nu vissa som laser din blogg tycker attdu ar sa korkad, varfor lasa bloggen??? Skit i dom!! Ha en jatte bra kvall.

2008-05-19 @ 17:51:40
Postat av: Anonym

det är nog inte bara ätstörningarna du ska söka för

2008-05-19 @ 18:02:41
Postat av: Riot Girl på mylava-forumet...

Eyy klanka inte ner på undersköterske-yrket! Det är en tuff utbildning och ett tufft jobb och en hel del intelligenta och ambitiösa människor som jobbar som det. Jag plugger till det nu (planerar iofs att läsa en påbyggnad sen).

2008-05-20 @ 13:41:42
Postat av: ush

vem i helvete bryr sig om vad dina föräldrar gör.

Du ska bygga upp ditt liv efter dina egna villkor och du ska själv kämpa för allt du gör. Inte förlita dig på dina päron.

Klanka inte ner på andra som jobbar och sliter och tjänar sina egna pengar med egna krafter.

Jag är sjuksköterska.

Jag sliter helt och hållet själv.

Och vet du vad?

Eftersom du klankar ner på ett vårdyrke så kan jag tala om för dig att vi inom kåren kan få ett hjärta att börja slå igen.



Tänk dig för vad du skriver.

Jag har tidigare sagt det och kommer stå benhårt för det. Du driver en Pro ana blogg.

Jag har läst alla dina Thinspoo inlägg och inlägg där du klankar ner på människor som äter.

Tex: Jag förstår mig inte på människor som äter och äter. Vill de bli feta och äckliga?



Vad kallar du detta?

Hur försvarar du detta?

Jag har jobbat med de tyngsta anorektikerna och du - anorexia är en allvarlig sjukdom. Den startar många gånger långt tillbaka under barndomen.

Det är ofrivillig aptitlöshet. Inte en strävan efter aptitlöshet. Det är två olika aspekter.







2008-05-20 @ 21:30:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se