Dumma, dumma värld.



Varför måste vi ha så sjuka ideal?

Varför är det fint att vara smal?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är inte fint att vara FÖR smal. Men en vältränad,normalviktig kropp är det finaste som finns!

2009-08-26 @ 15:14:35
Postat av: mikaela

Vad skulle hända om du åt varm lagad mat ett par dagar i sträck? Antar att ditt svar är- ångest. Men har du inte redan ångest som det är? Jag förstår att det är otroligt svårt (och lätt för mig att säga vad man ska och inte ska göra) men egentligen, skulle du hellre ha ångestfyllda dagar fram till det ögonblick din kropp ger upp, Eller vågar du vara modig nog att offra några dagars extrem ångest (och äta riktig mat,verkligen ignorera dedär jävla skamkänslorna, strunta i att magen känns svullen, det blir den bara i början ändå eftersom den är helt ovan vid fast föda. Fokusera på hur bra det känns att kunna stå, gå och röra sig utan att det flimmrar för ögonen. Våga kämpa! =)

2009-08-26 @ 15:22:24
Postat av: Lina ♥

Det är inte fint att vara FÖR smal. Det syns i ögonen om man är anorektisk... det finns inget liv kvar, det är ett tomt skal, en levande död. För mig som är frisk sedan många år tillbaka är det jättejobbigt att se för alla minnen är så starka, allt kommer tillbaka. Jag vill så gärna kunna hjälpa ALLA ge dem vad jag har fått.

Jag blev så glad när jag läste inlägget innan. Den enda vägen som finns är att trotsa ångesten och jag hoppas verkligen att du klarar det! Jag känner inte dig, jag vet inte vem du är, men jag känner hur ont det gör. Jag hoppas verkligen att det ska gå bra för dig och jag önskar att jag på något sätt skulle kunna skicka dig lite kraft för att få dig att orka. Men det enda jag kan göra är att lova att allt kan bli så mycket bättre och jag hejjar på dig tjejen! Säg åt dendär jävla anorexian att dra åt helvete, en gång för alla!

♥♥♥

2009-08-26 @ 15:30:38
URL: http://linastaffansson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är fint att vara smal, men inte äckligt smal.

2009-08-26 @ 15:33:30
Postat av: Lily

ja, jag undrar samma sak. varför vill vi alltid identifiera oss med sjukt smala människor? Det är ju inte fint. egentligen.

2009-08-26 @ 15:37:47
Postat av: Anonym

prova på yoga? har hört att det är bra för anoretiker (stavning?) ?

2009-08-26 @ 15:42:40
Postat av: anna

det är inte fint att vara för smal, och det kommer du också inse när du blivit friskare, så kämpa!

2009-08-26 @ 16:04:16
URL: http://thebibledidntmentionus.blogspot.com
Postat av: Anonym

Det är fint att vara smal :) inte underviktig dock.

2009-08-26 @ 16:10:51
Postat av: Anonym

Du är grym. Kom ihåg det. Och bra. Och du duger som du är. Du duger som underviktig, du duger som överviktig, och du duger som helt normal också! Jag gillar dig starkt tjejen och jag hoppas din tuffa tid snart tar vändning!

2009-08-26 @ 16:40:34
Postat av: s

"vi" har inte sjuka ideal. det är vi själva som väljer vem vi ska ha som förebild. photoshopade skelett är inte ens det "allmänna" idealet, utan ett ideal som vi sjuka tar till oss. man måste använda sin egen hjärna istället för att lyssna på andra som inte ens vill en väl!



det är skillnad på catwalk och verklighet. har du tittat på kläderna de visar upp? kläderna man sedan använder är bara INSPIRERADE av dem på catwalken.

de extrema kropparna är inget man ska ha "i verkligheten". de fungerar som hängare så att man ser hur kläderna ser ut, inte som förebilder för hur vi ska se ut...



ok, man kanske fortfarande tycker att det är grov undervikt som är snyggt. men man måste förstå att ens "drömkropp" inte går att leva i!! den finns på bild, oftast sönderredigerad, men man kan inte ha den på riktigt.

Det spelar ingen roll hur smal man är. Lycka kommer inifrån. Det är inte bara något man säger. tex jag vet att jag anses som "snygg" men jag mår ändå jättedåligt, medan vissa jag känner som inte alls ser bra ut har det jättebra!



som sjuk blir man aldrig nöjd, man måste bara fatta det själv. man är lika missnöjd vad man än väger så därför kan man lika gärna sträva efter en FRISK kropp och arbeta på sina tankar istället för att göra sig själv sjukare och sjukare.

2009-08-26 @ 17:05:21
Postat av: Amanda

Varför bry sig vad andra anser är vackert?

Du är en person och har egna åsikter. Lyssna till de istället <3

2009-08-26 @ 17:19:02
URL: http://artali.qh.se/
Postat av: anna

skäms av att vara delaktig i den där branchen. hatkärlek deluxe...

2009-08-26 @ 17:24:21
Postat av: jennie

tycker dom på bilderna är sjukt fult smala. Visst snyggt att vara lite små smal men absolut inte som dom på bilderna, det ser ut som vandrade skellett utan ett liv.

2009-08-26 @ 20:12:41
Postat av: L I L I J A

Grejen är ju att det inte BARA är fint att vara smal.

Det är sjukt snyggt att vara kurvig också!

2009-08-26 @ 20:46:02
URL: http://lilija.com
Postat av: bohemicana

bra fråga.

2009-08-26 @ 22:08:31
URL: http://bohemicana.blogg.se/
Postat av: anonym

GAAAH, det är inte fint att vara smal! Smal kan man tolka på olika sätt, men jag tycker att vara NATURLIG är vackrast. Endel är födda smala, endel är födda med större kropp, höfter och lår och så vidare.. Men att vara för smal eller överviktig, JA, det är fult!

2009-08-26 @ 22:23:35
Postat av: Emelie K

Har du sett H&M:s skyltdockor? Tror de är ännu smalare än förr! Lade märke till dem i söndags... Nu har man till och med mejslat ut synliga nyckelben på dem! Fast det kanske bara är jag som är lite efter... Ingen koll what so ever på mode och sånt som hör till det:D



Skönt att se att du gör framsteg med dig själv i alla fall!

2009-08-26 @ 23:15:12
URL: http://tigerbullen.blogg.se/
Postat av: Envy

Jag fattar inte heller varför det är så jävla vackert a vara smal, har varit extremt smal som yngre och sedan ätit mycket. Jag identifierar mig med smalhet. Det är liksom jag. Tror du också känner så.

2009-08-26 @ 23:34:44
URL: http://envylife.blogg.se/
Postat av: Rabies

Jag vet inte. Idealet borde vara hälsosam, och det är ju hälsosamt att vara smal.

Jag menar, tjocka människor kan vara fina de också, men själva övervikten är inte fin.

Jag vet inte vad jag försöker säga.

Varför är det fint att vara mager, det är frågan? Jag är tjej och självklart påverkas jag av de übermagra idealen som körs ner i halsen varje dag. Det är omöjligt att inte göra det.

Man måste försöka stå emot. inte så lätt.

2009-08-26 @ 23:50:10
URL: http://jagkallasrabies.blogg.se/
Postat av: deds

det är fint när glädje, lycka och välbehag lyser genom dina ögon.

när man verkligen ser att en människa är lycklig, det är vackert. på riktigt.

kroppen är ett skal, som speglar insidan, hur du mår.

alla kroppar och känslor är olika, men ögonen.

jadu, ögonen dem ljuger aldrig.



fortsätt kämpa, du kan! :)

2009-08-27 @ 15:11:54
URL: http://backtolife.blogg.se/
Postat av: sofia

varför håller du på och laddar upp en massa skinny bilder som bara förstärker det idealet?! klaga inte om du själv bidrar.

2009-08-27 @ 20:42:47
Postat av: Iris

För att det är fult att vara tjock?

Jag vet inte, jag var inte där när det började. Vilka kategorier finns? Fet, tjock, kurvig, smal, skinny?

Jag skulle önska att marilyn monroes storlek var okej igen. Den var iallafall rimlig, men varför nöja sig med det när man kan vara snäppet duktigare..

2009-08-29 @ 23:30:15
Postat av: Anonym

Men FAN vilken dryg människa du är. Det är DU som tycker att det är fint att vara så äckligt smal som du är, ingen annan tycker det. Det är inte så det funkar, smalare är INTE lika med finare. Svält dig själv hur mycket du vill, men du blir fan bara fulare och benigare för varje dag som går. Fuck you.

2009-09-01 @ 17:14:36
Postat av: anamia

önskar jag visste. önskar jag inte tyckte det var fint.

2009-09-01 @ 19:35:48
URL: http://jaganaochmia.blogg.se/
Postat av: Ellie

Jag hatar oxå att det är så snyggt!

Önskar att jag såg ut så !

2009-09-06 @ 14:05:07
URL: http://nattbloggen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se