Det sista jag har att säga om Rebecca

Det här blir det sista inlägget jag skriver om henne. Som jag sa till henne: om du så gärna vill att jag ska stå för mina åsikter, ja, då ska jag säga mina åsikter till dig nästa gång vi träffas.


Det var dumt av mig att överreagera och bli så förbannad som jag blev. Men när hon trycker ner mig och säger att jag hetsar till anorexi och att jag inte kan stå för vad jag tycker eftersom jag har en anonym blogg, då brast det för mig.

Och när jag svarade på det och gav henne konkreta bevis så hade hon inga argument längre och skrev bara: "tack, det räcker nu."

Och som svar på era kommentarer: jag har inte börjat någonting. Rebecca googlade sig själv (!) och fann ett gammalt inlägg där jag dissade hennes stil. Det är inte att klanka ner på någon, enligt mig. Jag kan dissa George Bush stil också, och en massa andra personer, men det råkade bli just henne.

Jag umgås i samma kretsar som henne. Ni som säger att jag är avundsjuk på henne för att:

1. Hon är smalare
2. Hon är rikare
3.
Hon är mer framgångsrik karriärsmässigt

har fel.

1. Rebecca är inte smal. Rebecca är LITEN. Det är en jäkla skillnad.
2. Nej, hon är inte rikare än mig. Detta kan jag naturligtvis inte bevisa utan att ge er bevis, men då avslöjar jag för mycket om mig själv.
3. Eh, nej? Hon är krogvärd. Ni tror inte att jag har fått sådana erbjudanden också? Hon bloggar som jobb, hon har varit med i Sunblock(?). Mediakåt föredetting som vi andra ser ner på, skulle jag kunna säga om jag var elak.

Men nu är jag inte elak. Jag är ärlig. Vilket alla ni som har träffat henne håller med om. Var är hennes vänner? Har hon ens några? Nej, just precis.

Jag har skrivit en ursäkt till henne för mitt beteende
. För det var inte okay, det håller jag med om. Men då förväntar jag mig samma sak tillbaka - för har hon varit snäll mot mig? Nej, det har hon inte, men nej, jag har inte fått någon ursäkt. Bara det bevisar vilket snedvriden människa hon är.

Tack till er som givit erat stöd och tack till er andra som kommit med era åsikter! Punkt slut.

Kommentarer
Postat av: Läsare

Yes, i agree. Punkt slut :)

2009-12-10 @ 16:33:17
Postat av: Stina

maste bara fraga.. . hur kan du ha fatt sadana erbjudanden, nar du dag efter dag ar for svag for att ga upp ur sangen? nar det enda du gor en vanlig dag ar att aka till stallet och sen aka hem (om du overhuvudtaget gor nat annat an att stirra in i vaggen)? hur kan du ha en massa vanner nar du e for svag for att umgas? detta ar taget fran ditt svar om en vanlig dag hos dig, men jag vet inte, du kanske utelamnade vissa detaljer..

2009-12-10 @ 16:40:45
Postat av: Sanna

Gällande punkt 2. Jo, Rebecca är smal. Troligen är hon inte smalare än dig. Å andra sidan är det ju inte hon som har anorexia heller...

2009-12-10 @ 16:55:25
Postat av: Anonym

Jag tror inte att hon är direkt rik, men hon är nog rikare än dig, MEN kanske inte rikare än dina föräldrar. Hur mycket tjänar man när man jobbar inom EU?

2009-12-10 @ 17:20:31
Postat av: V

wow nu växte du verklgen, jag hittade din blogg genom just Rebecca, men var då mest negativ till ditt sätt och hela bloggen egentligen, men nu känner jat att jag verkligen gillar din blogg och kommer att följa den fr.o.m nu.

du är toppen

2009-12-10 @ 17:57:17
Postat av: anonym

Jag gillade verkligen din blogg förut, men nu verkar det som du börjar bli bitter.

Jag menar inte att klaga, men lyssna på dig själv. I varje inlägg försvarar du dig genom att dra motsatta sidans nackdelar, som en dålig politiker.

Du verkar intelligent, men varför all ilska?

2009-12-10 @ 18:32:53
Postat av: Alice

Jag blir så irriterad på sånna som henne.

2009-12-10 @ 18:54:35
URL: http://wantbeauty.blogg.se/
Postat av: Pims

"Nej, hon är inte rikare än mig".



Ursäkta, men vad har du för pengar som sitter hemma på dagarna? Menade du inte "Nej, hon är inte rikare än mina FÖRÄLDRAR?"



Que?

2009-12-10 @ 19:05:48
Postat av: BadHabitPsycho

Tell me who you really are. . . ;)

2009-12-10 @ 20:19:13
URL: http://badhabit.bloggspace.se
Postat av: Malin

trycker hon ner dej? du nedvärderar henne och höjer upp dej själv på grunder som att du är smalare, mer framgångsrik och har mer pengar, totalt ytliga saker, är det så du definierar hur mycket människor är värda eller? även om du bara besvarar kommentarer om att du är avundsjuk måste du ju tycka att det är viktiga egenskaper, annars skulle du inte ens ta upp det? vilken människosyn..

2009-12-10 @ 21:58:12
Postat av: missmartini

bitch du är :P

2009-12-10 @ 22:08:03
Postat av: linn

Väldigt bra sagt. Hon verkar vara så jobbig och barnslig!

2009-12-10 @ 23:55:49
Postat av: Jenny

Jag har alltid gillat din blogg, och läst den oerhört länge, men nu får du ge dig. Ja! Hon har vänner, här har du en av dem. För att vara någon som inte klarar personangrepp tillbaka (ang. din anorexi) så är du väldigt stor i munnen. Jag förstår inte din obsession, eller grej för henne.



Det du påstår är fel, och du refererar hela tiden "till personer som känner henne", det håller inte när vi som känner henne älskar henne. Spread love.

2009-12-11 @ 01:11:18
URL: http://sweetholycrap.blogg.se/
Postat av: v

har du sett:

http://sweetholycrap.blogg.se/2009/december/vad-jag-har-forstatt.html

2009-12-11 @ 10:58:04
Postat av: Anonym

skulle du säga själv att du ser bra ut?

2009-12-11 @ 14:41:47
Postat av: Elin

Utan att ta parti i denna debatt som pågått de senaste dagarna vill jag ge dig en STOR KRAM. Anorexia är en fruktansvärd sjukdom, som inte bara drabbar oerhört hårt och tar makten totalt över en persons liv det är också en av de mest svårbehandlade psykiska diagnoserna som finns.



Inget som du inte har hört miljoner gånger förut men långt gången svält gör hemska saker med såväl kroppen som hjärnan och dina inre organ. Skador som tillsist inte kommer att gå att reparera.



Kämpa på! Det är så värt att få leva ett HELT LIV fullt ut, vilket anorexian inte tillåter dig att göra!!



Och till alla er som glamoriserar anorexia som någon vacker sjukdom. Glöm det. Anorexia innebär ett levande helvete inspärrad i ett fängelse 24 timmar om dygnet. Det och inget annat är anorexia nervosa.

2009-12-11 @ 15:21:01
Postat av: linnea

alltså du är så fucking skön. kan ej förklara skulle vilja lära känna dig du är verkligen grym! du har bra åsikter om saker och ting och är en jävligt vettig människa med moral. hoppas alla dina problem löser sid. du är en bra människa. jag älskar din blogg. tycker det är synd att den är anomym bara men det gör inget. du e grym!

2009-12-11 @ 17:31:32
Postat av: linnea

glömde bara att säga att rebecka är as ful hon är riktigt ful i nyllet. hon ser ut som en gris.. och fula kläder hon e vidrig

2009-12-11 @ 17:33:22
Postat av: Hanna

Paris!

jag har fått diagnosen deprission och jag orkar fan inte mer, vad ska jag gjöra? :'(

2009-12-11 @ 19:31:12
Postat av: Sandra

Hur kan du påstå att Rebecca INTE är SMAL? Hon är inte sjukligt mager men hon är väldigt, väldigt smal. Försöker du dra ner andra i din skit genom att propagera för skelett-idealet? Jag som tyckte att du skrev här någonstans att den här bloggen skulle vara stöttande för andra ätstörda. Jag måste ha läst fel.



Pro-ana-bloggar som denna borde stängas av.



Hälsningar från en f.d. anorektiker

2009-12-11 @ 19:39:13
Postat av: louise.

Så om man är liten kan man inte vara smal? Ser att fler påpekat detta argument, och jag hoppas du tar till dig av kritiken och omvärderar för bilden du förmedlar är vriden.



Hoppas du blir frisk och slutar vara så hård mot dig själv, då kanske du slutar kritisera andra från första början vilket förmodligen gör dig till en lyckligare person. Kanske till och med frisk.



önskar dig Lycka till.

2009-12-12 @ 00:16:51
Postat av: Anonym

så fucking tragisk människa du är

2009-12-12 @ 02:20:40
Postat av: V

en sak jag funderat på

att hon inte är smal utan liten enligt dig, vad är skillnaden liksom?

2009-12-13 @ 18:59:02
Postat av: Dumma svenskar

Herregudvilka töntar. Vad är det med svensken idag lär er läsa mellan raderna hon visade exemplen på vad ni läsarna kan /har skrivit!!

Hon menar helt enkelt att hon inte är avundsjuk på henne, utan förklarar hur rebecca är personligt. För annars om hon inte hade skrivit så skulle kommentarer som

*Du är bara avis på rebecca för att hon är rik osv..

vilket inte stämmer!

2009-12-16 @ 05:21:52
Postat av: Anonym

har ingen aning om vem hon är, så vet inte om du har rätt eller inte. Däremot håller jag med kommentaren högre upp om att du börjar bli bitter. Har också alltid gillat din blogg och följt den väldigt länge, ditt sätt att skriva har förändrats...



Kämpa på tjejen!

2009-12-16 @ 11:22:03
Postat av: S

Jag måste hålla med



"Jag gillade verkligen din blogg förut, men nu verkar det som du börjar bli bitter.

Jag menar inte att klaga, men lyssna på dig själv. I varje inlägg försvarar du dig genom att dra motsatta sidans nackdelar, som en dålig politiker.

Du verkar intelligent, men varför all ilska?"



Osäkerheten strålar igenom när du börjar dra upp alla hennes svagheter... De 2 sista punkterna vet jag inget om, jag känner inte Rebecca, har inte läst hennes blogg... men jag vet att hon är SMAL. Påstår du annat så blir jag faktiskt mördrädd.

2009-12-16 @ 13:18:39
Postat av: VAFAN

"Tung mat som pasta ger mest ångest"



Helvete. Kallar du det för tung mat? Sjuk, sjukt...

2009-12-16 @ 15:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se