Dieter



Dieter är inget utom bluff, det vet nog alla här hoppas jag?

Jag läser så mycket bloggar och ser i många av dom: "jag ska börja dieta nu, måste gå ner ett par kilo".

Okay, men sedan då? När du slutar gå på diet kommer du att gå upp i vikt igen. Det handlar om att hitta det som ni verkligen känner passar er själva.


Och likadant är det med alla "livsstilsdieter", typ a la Atkins eller LCHF. Äter man tillräckligt ensidigt så går man ner i vikt, så enkelt är det. Men hur bra är det egentligen för kroppen?

Jag tror att man ska äta av allt, men med måtta. Det mår man bäst av, både för kropp och psyke.

Kommentarer
Postat av: Pania

frågan är ju bara hur man får bort det där jävla suget.

Och det är sinnessjukt.. Min syster är anorektiskt smal. Hon gör allt för att gå upp i vikt, hon har gått till dietister och läkare, hon har fått mediciner och olika drinkar för att öka i vikt. Funkar inte. Hon äter mycket, mycket junk! Då snackar jag onyttigheter flera gånger om dagen, så som ostbågar, godis, chips, you name it. Hon tränar heller aldrig!!! Har aldrig gjort.



Själv har jag tränat som en idiot sen jag var liten, jag äter någorlunda okej, äter bara skit nångång på helgerna. Och ändå är jag tjockisen i familjen.

Är inte det sjukt?

2009-02-02 @ 00:43:49
URL: http://paniat.blogspot.com
Postat av: Anonym

äta av allt, precis som du gör menar du. HAHAHA. hoppas du dör snart. din blogg är ju så värdelös.

2009-02-02 @ 08:11:56
Postat av: Matilda

Jag tränar, och äter vad jag vill i viss mängd :) Det funkar asbra ! dieter äter man mer av tycker jag för man tänker " jag får inte" och så, blir det så! :P <3

2009-02-02 @ 09:04:45
URL: http://getyourownopinion.blogspot.com
Postat av: Anonym

Kasta sten i glashus någon? Men visst, du har helt rätt i det du skriver!

2009-02-02 @ 09:30:27
Postat av: Maria

Jag tror att det är bra att äta mycket och röra sig mycket. Då är det inte lika lätt att få brist på saker och ting.



(Användarnamn och lösen: Marias)

2009-02-02 @ 11:06:44
URL: http://mariahelalivet.blogg.se/
Postat av: Aleks

Fast, lchf-dieten är ju bevisat bra eftersom kolhydrater i någon större mängd aldrig är bra för kroppen. Få kolhydrater = håller insulinproduktionen nere = stabilare blodsocker, och mycket annat positivt.

2009-02-02 @ 16:15:24
URL: http://faffner.blogg.se/
Postat av: mille- bäst i världen

faaan. vet du hur irriterad jag blir på dig nu eller?

Jag vet att du är smart, du är så förbannat jävla smart. Det är de som är grejen, att du använder din smarthet emot dig istället!

Som i inlägget nu, OM du bara kunde ta del av de du skriver själv. vet du hur glad jag skulle bli då?

Would make my day. Eller vecka. Månad. whatever!

Snälla snälla snälla gumman.

Läs sista meningen i inlägget.

Om du inte förstår innebörden. fake it, until you make it!

<3!

2009-02-02 @ 20:05:30
URL: http://emiliaa.blogg.se/
Postat av: Lloyd

Diet = kosthållning



Om du går upp, ner eller står still beror på dietens syfte för dig.

2009-02-02 @ 21:47:40
Postat av: mamma82

Håller absolut med dig, är så trött på alla som ska gå på diet och gå ner så mycket i vikt. Om d fanns någon diet där man gick ner massor och sedan behöll den vikten när man börja äta normalt igen så skulle inte många ha viktproblem.. så himla dumt! Ut och träna med er! Fattar inte heller hur någon kan vara så dum och gå på Atkins... varför är folk så rädda för kolhydrater? Precis som du säger, ät allt med måtta, och gör av med energi för att gå ner.

2009-02-03 @ 02:11:19
URL: http://mamma82.devote.se
Postat av: Linn

Bra sagt! :)

2009-04-28 @ 16:03:20
Postat av: Elin

äntligen någon som verkligen förstår, blir lite gladare av att läsa det!

2009-09-15 @ 19:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se