Jag måste inte vara duktig



"Jag måste inte vara duktig jämt", sade jag till mig själv nyss. Jag måste faktiskt inte det! Och inte ni heller.

Jag brukar alltid träna, varje dag, ganska hårt. Men idag när jag gick upp så mådde jag fruktansvärt illa. Och istället för att ta det lugnt och ligga kvar i sängen som en normal människa så gick jag upp och tränade. Men mitt i träningspasset sade det stopp för kroppen. Jag orkade inte mer.

Och varför ska jag träna när jag mår dåligt? Jag måste sluta vara så "duktig" jämt och börja ta det lugnt. Jag måste börja rucka på mina vanor; dom är ju trots allt inga bra vanor.

Kommentarer
Postat av: Milla

Jag har ju löpning s0m tvång i min an0rexia. Måste springa 1 mil & gå upp 04.30 för att göra det. S0m n0rmala människ0r skulle jag 0ckså vara, i m0rse tyckte jag att det var riktigt j0bbigt att ge mig ut i kylan.

2009-02-26 @ 13:20:30
Postat av: Sanna

Du torterar dig sjalv effektivt varje dag, din kropp behover mat och vila, inte traning!

2009-02-26 @ 13:30:18
Postat av: jonna

hej!

skojar du? banan och oboy är smaskens!

Haha, i alla fall om man gillar maräng sviss, du vet-glass, banan, grädde, chokladsås.. Mmm!

2009-02-26 @ 13:38:22
URL: http://jonnasjoberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag springer en till två timmar varje dag, oavsett hur dåligt jag mår, om det är snöstorm eller svinkallt. Jag mår bra av att springa helt enkelt.

2009-02-26 @ 17:54:38
Postat av: Anonym

men du tränar ju inte för att du är duktig, du tränar för att du tror du är tjock!

små tjejer som är mobbade i skolan och väger 5 gånger mer än av dem ska och försöker träna så ofta de kan, dem är duktiga. du har bara anorexia!

2009-02-26 @ 18:17:47
Postat av: ss

Hoppas att du blir bättre snart :)

2009-02-26 @ 18:33:48
Postat av: Simone

Nej det måste du verkligen inte (vara duktig). ge dig själv en klapp på axeln o sjunk ner framför din favvo-serie i tv soffan. kram!

2009-02-26 @ 22:46:52
URL: http://anamiasimone.bloggsida.se/
Postat av: Sarah

Du är inte duktig, inte duktig alls. Varför skulle du vara det? För att du tränar eller är smal? Du är mer ohälsosam än en överviktig rökare och det är inte att var duktig, så som du menar.



Sen tycker jag inte att det ligger något värde i att vara duktig. Men du tror det, och du tror också att du är duktig när du aktivt förstör din kropp och ditt liv.



Jag tycker du ska försöka vara lite duktig för en gångs skull, käka normalt och planera inför högskolan eller vad du nu vill med ditt liv. Ställ dig i bostadskön och flytta hemifrån! Skit i att du får bo i en sunkig etta i någon förort, så bor alla studenter!

2009-02-28 @ 00:20:11
Postat av: kajsa-stina

Snälla träna inte!

DU behöver inte det!

2009-05-04 @ 15:02:31
URL: http://www.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se