Personlig Tränare, ett slöseri?



Något jag stör mig på är slöseri. Vad det än handlar om.

Jag hatar att handla för mycket mat, och så ligger den och ruttnar eller så bli man jättestressad och det känns som att man måste äta den bara för att den inte ska ruttna. Jag hatar att köpa kläder eller saker som bara hänger i garderoben / ligger i lådor.

Det finns en ny sak jag stör mig på, och det är människor som skriver om sina "PT":s. Sina personliga tränare. "Haha, min PT har ringt och jagat mig i flera veckor nu, hihi".

Vadfan, betalar man pengar för det så får man väl resa sig ur soffan och anstränga sig lite? Det är sådant slöseri, det är lathet... alla sådana saker jag stör mig på. Betalar man en annan människa för att hjälpa en med sin träning, ska man låta bli att svara då? Korkat.


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag håller med dig! Det är inget fel med att ha en egen PT, men då ska man för sjutton vara beredd att anstränga sig lite också!

2009-02-06 @ 21:27:07
URL: http://tankarsombankar.bloggagratis.se
Postat av: Fanny

håller med.

2009-02-06 @ 21:39:37
URL: http://viktigmanniska.blogspot.com/
Postat av: Anonym

när jag bodde själv så ruttnade alltid min mat innan jag hann äta upp den. slöseri-absolut!

2009-02-07 @ 02:11:40
URL: http://yellow.blogg.se/
Postat av: Hanna

Man ska vara sin egna personliga tränare.

Dom som betalar har dålig karaktär, eller saknar

kunskap om varför man ska motionera.

uppdatera mera:)

läser så fort jag frå chansen:)

2009-02-07 @ 03:05:53
URL: http://hannamaclean.blogg.se/
Postat av: ronnie

det är så sorgligt att läsa det du skriver för det enda du har behållning av nu när du är sjuk och för att fortsätta liksom försöka ge din sjukdom upprättelse är ju att försöka intala dig själv att du vet bäst och alla andra gör fel.



konstigt att alla andra går runt i normalstora fungerande kroppar och lever fungerande liv som är rika och fyller deras dagar så till den grad från morgon till kväll att de faktiskt måste ha en PT som ringer och påminner dem om att träna.



Du däremot har ingenting annat i ditt liv som du VÅGAR eller TÖRS prioritera än att tänka just på att du är värdelös och hur lite saker du får unna dig själv...mat kläder, umgånge...allt känns som överflödigt slöseri eller hur...varför köpa det där när jag ändå inte...äsch..



friska månniskor tänker inte så, ibland handlar de för mycket ibland för lite och ibland lagom...men de lägger inte ner 20 timmar per dygn på att planera hur långt fyra skivor rågbröd räcker. DE GÖR VETTIGARE SAKER.



så visst fortsätt du med ditt förakt för alla andra som har det skitbra och lever loppan och älskar sig själva medan du sitter och känner dig perfekt i ditt misslyckande.



du är säkert smartast...sure...

2009-02-07 @ 10:08:29
URL: http://wasabilicious.blogg.se/
Postat av: sofia

Klokt skrivet!

2009-02-07 @ 10:15:24
URL: http://ffian.blogg.se/
Postat av: Patricia Klinteberg

Ja, och PT är ju jäkligt dyrt också! Man får ju utnyttja det lite också, så det är värt pengarna. Även om man har gott om pengar så är det ett jäkla slöseri, som man kunnat lägga på bättre grejer i såna fall.

2009-02-07 @ 11:11:00
URL: http://patricias.blogg.se/
Postat av: ems

ronnie din f****,du är likadan själv som sitter och klagar ner på "paris". visst klagar hon jävligt mkt på att fattiga människor är oärliga och blabla..men vadå får hon inte uttrycka sig att de är vääldigt slöseri och divaaktigt att ha en pt bara för de skulle va "coolt" eller? så de är bara rika,friska och normala(??) människor som får klaga..ok..

2009-02-07 @ 13:53:49
Postat av: sara

håller helt å hållet med dig. Slöseri överhuvudtaget e ren skit, blir så irriterad när man ser männiksor som medvetet slösar..!

2009-02-07 @ 17:59:17
Postat av: Hannah

Ja, eller hur! Stör mig jättemycket på sånt jag med.

2009-02-08 @ 13:45:01
URL: http://uglies.blogg.se/
Postat av: ronnie

ems: åh vad jag önskar att det var tjejen bakom bloggen som med sin friska hjärna hade de här tankarna...men tyvärr är det inte så enkelt.



ALLA anorektiker går igenom i princip exakt samma beteendemönster, tankespiral och personlighetsförändringar.



när sjukdomen rotat sig ordentligt och inte vill släppa taget måste man "få förakta, avsky och hata" alla andra för att överhuvudtaget stå ut med sig själv. och det är tusen gånger enklare att få fortsätta vara just sjuk om man hela tiden hittar fler och fler skäl till att "alla andra är sä jävla fel", bara för att få fortsätta känna sig lite mer okej och rätt... det knäppa är att anorexi-tankar ofta blandas ihop med saker vi idealiserar...som sparsamhet, självdiciplin och kontroll...den som aldrig haft anorexi tror att det är det sjukdomen handlar om...och det gör den också..men väldigt få förstår priset som annorektikern betlar för att fortsätta leva i sin kropp. ni frågade någon gång hur den här tjejen gör för att va så smal och fin och hon svarade jävligt bra...hon hatar sig själv. hon hatar sig själv så pass mycket att hon inte tycker att hon förtjänar ens en mormalportion mat. hon ser till att ligga på rätt sida om svältgränsen varje dag och gör hon inte det så kompenserar hon ihjäl sig med träning och destruktivitet...



jag klankar inte ner på tjejen bakom bloggen, aldrig att jag skulle det. hon är säkert skitfin, men det stör mig otroligt att hon trots att hon vill bli frisk låter anorexin skrika så jävla högt ibland och att alla som läser och kommenterar sväljer och köper det där jävla anorexisnacket utan att tänka själva en gång. det är sorgligt. anorexi är smittsamt och jag lovar att nittio procent av de som läser den här bloggen i smyg drömmer om att själva bli smittade...



2009-02-08 @ 17:35:04
URL: http://wasabilicious.blogg.se/
Postat av: Vägen till Drömkroppen

Hahah, så sant så sant :)

2009-02-13 @ 22:08:49
URL: http://vagentilldromkroppen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se