Tina Nordlund



"Jag känner hur allt är fett på kroppen, och jag tänker dumma tankar om mig själv för att jag har ätit. Framkallar stressen. Jag oroar mig för framtiden, ser bara problemen. Jag är sjuk, jag orkar inte jobba, jag orkar inte ha skoj, jag gråter, jag är värdelös. Varför ska jag leva? Det är som att vara instängd i en för liten kropp, som om det som finns innanför skinnet är större än skinnet. Jag vill krypa ur min kropp och försvinna. Skrubba den med Svinto invändigt. Rena den. Öppna upp bröstkorgen så att jag kan andas och få kontakt mellan kropp och huvud."

Tina Nordlund, Genom Helvetet

Kommentarer
Postat av: mary

grymt bra bok!



har du läst Simmar-Emma?

2009-02-17 @ 13:25:33
URL: http://livingdisaster.blogg.se/
Postat av: Hanna

Det där träffade mig precis, har sån otrolig jävla ångest idag, en ångest som jag inte vet vad jag ska göra med... och det blir inte bättre av att jag åt godis igår som jag ångrar, promenad och träning, inget hjälper och så MÅSTE jag äta idag med.... fan för den här sjukdomen... varför kan vi inte få vara som alla andra? äta när man är hungrig, kunna unna sig en pizza? utan att tänka på varje calori , utan att tänka "shit, snart sommar, måste bli smal, smal, smal". fyfan vad jag hatar det här. ¨



ha en bra dag paris och kämpa på, du är duktig!

kärlek hanna

2009-02-17 @ 16:56:11
URL: http://hannakindeberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se