Lindsay Lohan har gått ner en massa i vikt



Det här är också bara skitsnack. Det är vetenskapligt bevisat att dom som stressar mer går upp mer i vikt.

Dels så äter man mer ifall man stressar, med dels så går man upp i vikt för att kroppen tar åt sig ALLT som man sätter i sig. Kroppen förebereder sig på "dåliga tider" när man stressar, så man går alltså upp i vikt av det. Man kan äta lika mycket som innan man börjar stressa, men då går man upp i vikt av det.

Så att man går ner i vikt av att stressa, det är bullshit. Däremot om man menar "stressar mer" som i att röra sig mer, det går man ner i vikt av. Men inte av stresshormonet.

Kommentarer
Postat av: Petra J.

Prata för dig själv kanske, det finns visst dom som rasar utav stress, jag är en utav dem! För vissa försvinner allt som kallas aptit då.





2009-01-27 @ 16:41:23
Postat av: Louise

Fakta fel

man går upp i vikt av stress för att kroppen inte får sova ordenligt då kroppen under sömn bränner kalorier och desto mindre kroppen får vila ju mer sparar den som reserv

Postat av: Aissa

Det där med Posh behöver inte vara skitsnack, hon kan ju lika gärna vara glutenintolerant. Jag säger inte att hon är hälsosam men det är en möjlighet. Dock skulle ju en hälsosam person kompensera sin intolerans...

2009-01-27 @ 17:46:41
Postat av: Malin

hm.. gör inte också stresshormonet att man blir nervös i kroppen, mer alert, och därför rör sej mer? kroppen går ju på högvarv och ställer in sej på att öka sin prestationsförmåga.



dessutom minskar ju aptiten om man är stressad konstant (kan iofs vara psykiskt, och inte handla om hormonet i sej, vad vet jag). själv gick jag ner en del när jag var superstressad i skolan förra året.



jag har hört att kroppen tar åt sej mer näring om man varvar svält med hetsätande, men aldrig att stresshormonet skulle ha den effekten :S hur går det till i så fall?

2009-01-27 @ 18:02:29
Postat av: christine

Hej tjejen!

Vill säga tack för att du tyckte våra mjukisbyxor var så fina :)



Har läst igenom bitar av din blogg och jag blir så glad över att höra att du är på väg mot bättre tider. Hejja dig!! En riktig kämpe är vad alla borde vara men som du verkligen lyckas med.



Kram

2009-01-27 @ 18:23:18
URL: http://euforideux.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag går ner i vikt när jag sressar eftersom jag knappt äter något då, jag småäter och smakar lite på mat ( typ 2 tuggor) men hinner eller orkar aldrig äta riktiga portioner.



Lindsay har blivit smal men hon är inte lika smal som du är.

Jag tycker hon ser bra ut nu.

2009-01-27 @ 18:34:33
Postat av: S

Jasså? Stressar jag som i att vara orolig så äter jag mindre och går ner i vikt.. Beror ju självklart från person till person

2009-01-27 @ 19:47:05
Postat av: Söötaflickan

Lindsay Lohan är så vacker! Älskar henne!! Hon är alltid vacker hur hon än ser ut :):)

2009-01-27 @ 20:47:54
URL: http://anythingbutordynary.blogg.se/
Postat av: Hanna

jag följer din blogg, du är stark.

Men det där med att gå upp i vikt är nog

väldigt individuellet. ska jag tala om.

Precis som att många tröstäter när dom är ledsna eller nere och en del inte kan äta alls.

"det är visat i studier"??

Det är visat i studier också att man har lättare

att få cancer om man äter en ostmacka och dricker kaffe till.

Man får ta det med en nypa salt liksom,

inte tro på allt man läser.

2009-01-28 @ 00:45:42
Postat av: Anonym

men jesus, alla med lite insikt och erfarenhet av det tunga partylivet och framför allt i L.A. kan ju lista ut att hennes viktminskning knappast beror på stress.. Det stavas droger.

2009-01-29 @ 00:56:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se