Frågor och svar, del 2

Du skrev en gång för länge sen att du inte pratat med din mamma på ett halvår..? Hur gick det till när du bor med henne?

Bodde hos Boyfriend under den perioden.


Kan du inte berätta nåt om dina företag? T.ex inom vilken bransch de är? Idrott, skönhet, ekonomi, underhållning..? Hur kom du på idén till att starta dem å hur mkt tid lägger du på dem per dag?

Oj, helst inte. Hehe. Nej men det är svårt att förklara för då kommer ni att förstå direkt. Just nu låter jag dom vara ganska vilande, för annars kommer jag att få betala mer skatt än vad jag tjänar och då går företagen i konken.


Hur mkt vägde du när du förlorade din mens? Vad har du för BH-storlek? Har dina bröst krympt mkt av viktnedgången?

Oj, jag vet inte. Runt 50 kg. Jag vet faktiskt inte vad jag har för BH - storlek idag, har inte köpt några nya på århundranden. Och mina är förstora allihopa. B - C, skulle jag tro. Ja, dom har krympt. Men mest har dom blivit slappare, liksom. Som två påsar. Äckligt är vad det är.

  

Vad är värst med anorexin?

Att jag inte orkar göra något och att jag jämt är på dåligt humör. Och att jag skadar dom i min närhet som älskar mig.


Tycker du anorexin har lärt dig något?

Ödmjukhet.


Hur ofta är du utomlands? Vart åker du och varför? Vad tänker du göra i sommar? har du hittat nåt jobb ännu?

Kanske ett par gånger om året, jag åker till olika ställen oftast. I sommar ska jag stanna i Sverige men resa runt till alla dom vanliga ställena. Är dock irriterad på att Gotland, Båstad och Falsterbo är samma vecka.

Nej, men jag har inte letat.


När kommer fortsättningen till bakgrunden till din livshistoria...?

Ja du, när jag är tillräckligt stark för att berätta den. Det är på gång!


Vad ska du göra till hösten? förutom att plugga och försöka bli frisk då?

Jag ska resa! Långt bort och länge!


Har du väldigt mycket ångest tankar - och typ att du måste äta nyttigt osv?

Nej, det tycker jag inte att jag har. Faktiskt inte. Jag kan äta onyttigt, men då är det i små mängder och det enda jag äter.


Hur tänker du när du ser dig själv i spegeln?

Äckel. Nolla. Värdelös. Fet.


Vad har du för hårfärg?

Blondie!


Hur mycket tjänar du på din blogg?

Inte så värst mycket, men det är ju lite fickpengar.


Skulle du tänka dig att vara kompis med mig?

JA! Hehe.


Vad skulle du tycka var bäst med din blogg om du hade varit en läsare?

Att jag är så ärlig... att jag inte förskönar. Och att jag tycker om er, haha.


Hur många av bilderna du har i inläggen har du på din dator och hur många tar du direkt från internet?

Jag har en hel extern hårddisk full med bilder, hehe. Så ja, jag är en collecter, haha.


Vad tycker du om min blogg?

Du skrev som en anonym.


Jag tänkte fråga dig hur du lägger in musik klipp på din blogg?

Man ändrar "height" från det sifferantal som står till "25".


Varför vill du bli civilingenjör när du varken gillar matte eller teknik?
Jag älskar teknik och jag älskar naturkunskap, jag älskar dock inte matte, men jag tycker att det är ganska roligt ju mer jag lär mig.


Varför är pengar så viktigt för dig?

Om man inte har pengar kan man ju inte göra något här i livet. Allt kostar.


Hur mkt tjänar du på dina företag?

En del.


Hur kom du på idén att starta dem?

Mammas förtjänst faktiskt.


Ska du plugga i sverige till hösten eller åker du utomlands?

To a place far, far away.


Vad är ditt bästa tips när den fruktansvärda ångesten kommer?

Att ha något att göra, eller någon att umgås med som kan få en att tänka på något annat.


Hur mår du idag?

Bra, har dock precis varit hos psykologen, så jag känner mig lite skakis!


Hur är det nu för tiden? mycket uppgång eller nedgång? Vad gör du på fritiden? Jobbar du? vad har du för planer för framtiden?

Det är helt okay. Upp och ner hela tiden. På fritiden (dvs hela tiden) är jag med mina vänner och rider. Planerna för framtiden är att börja plugga och jobba!


Va gör du när du blir rastlös hemma?

Hittar någon att leka med!


Hur kan jag se dig som något så otroligt vackert och starkt när jag aldrig träffat dig?

Hur kan jag älska er så mycket, trots att jag aldrig träffat er eller egentligen pratat med er?


Ska du på Peace and Love?
Om man ser dig och skulle känna igen dig npå något sätt.. Får man gå fram och säga hej?

SJÄLVKLART! Men börja helst inte prata om bloggen när jag är med mina vänner, det vore grymt pinsamt.


Har du några syskon?

Nej.


Vilken är din favoritfärg?

Blå, men just nu är jag tragiskt nog inne i en rosa period. Haha.


vilket bmi har du? vilket är ditt lägsta du haft?

Just nu har jag kanske 16? Tror jag? Lägsta är strax under 15.


hur länge har du haft anorexi och vad utlöste det?

Runt tre år. Massa olyckor och massa skit, och att allting hände samtidigt...


hur ser en matdag ut för dig alltså hur många kcal äter du per dag?

Varier otroligt mycket. Försöker få i mig minst 1500 iaf!


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej, skulle du kunna säga vem psykologen är, Palme?

2009-06-23 @ 21:09:01
Postat av: Johanna

eftersom du ska resa i höst, kommer du fortsätta blogga ändå? tror du att du kommer må bättre, att det blir lättare att blir frisk när du kommer bort?

2009-06-23 @ 21:39:30
URL: http://dorishoris.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Hej! Vet att frågestunden är slut men skulle gärna vilja att någon svarar på den här frågan:



Vi säger att utseendet inte spelar någon roll, och personligheten är det enda som räknas. varför spelar då personligheten ingen roll alls och utseendet all roll på oss själva?



& vi säger att "big is beautiful" men ändå börjar vi gråta om någon kallar oss tjocka. vi säger liksom till andra att "big is beautiful" som en komplimang, men när någon säger det till oss så tror vi att de säger det som någon negativt. varför? dubbelmoral eller nåt annat?



2009-06-23 @ 21:39:48
Postat av: Mikaela

en sak till:



Älskar dig så mycket att jag har lust att slå sönder dig! Varför inser du inte hur jävligt vacker, söt, & helt enkelt BÄST du är!



går du upp en dag och tittar i spegeln och ser någon som är fin, titta igen för du är SÅ mycket mer än bara "fin". Alla är fina, varenda person här på jorden. Du däremot, är något "beyond" fin. Du är vackrare än vad jag någonsin kommer bli!



<3<3

2009-06-23 @ 21:47:22
Postat av: Hanna

Åh! Jag känner igen mig så mycket i dig! Hoppas allt kommer kännas bättre snart! Hoppades vi kunde bli vänner eller ngt. Vi verkar ändå ha ngt gemensamt, vet dock inte exakt vad. Kämpa på! Önskade att du vågade lägga ut bilder på dig själv så man får en bild på vem man pratar med :)

2009-06-23 @ 23:29:55
URL: http://hannalundkvist.blogg.se/
Postat av: m

Hej! Jag är en hemskt trogen läsare sedan löjligt långt tillbaka. Jag undrar, ska du på några fler festivaler än peace and love i sommar? Min dröm är typ att få träffa dig. Beundrar din styrka och mod. Men vi bor väldigt långt ifrån varandra. Skulle bli så tacksam om du skulle svara!

2009-06-23 @ 23:44:10
Postat av: Anonym

<3<3<3

2009-06-23 @ 23:44:38
URL: http://loveyouinsecret.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag hoppas du vill svara på min fråga med :(

2009-06-24 @ 00:20:45
Postat av: m

jag kommer inte ha internet i några veckor nu, men när jag kommer tillbaka vill jag se förbättring. jag VET att du klarar det, du har redan kommit så så såååå långt. du är seriöst bäst, du kommer bli frisk. langar 3veckors pepp i förväg här haha. varför säger jag langar? det är ju typ det fulaste ordet, men här har du: du är bäst, du klarar det, du kan, du vill, du kommer bli frisk, jag håller tummarna and i'll be back. gör oss stolt nu tjejen, du förtjänar det. KRAAAAAM

2009-06-24 @ 09:31:37
Postat av: Anonym

Skulle också vilja resa i höst...men jag vet inte vad jag ska göra av tankarna för min hund. Jag är så rädd att jag kommer förlora honom under tiden jag är borta, och att tiden kommer att rusa förbi så att vi inte får något umgänge...



Hur känner du inför att resa då du har dina hästar?



Kramar

2009-06-24 @ 10:05:24
Postat av: Steffe

Ibland kan jag bli så frustrerad och irriterad på dig. Andra stunder, som t.ex. När du svarat på frågor så tkr jag bara att du är så gullig och det går inte att låta bli att tycka om dig. Ett tecken på att du berör. Du är fan bäst!

2009-06-24 @ 19:38:15
URL: http://Stffe.blogspot
Postat av: sabina

hej igen :) jag frågade dig förut om hur jag lägger upp musik på bloggen så den går att spelas direkt. Fattade tyvärr inte redigt ditt svar:P något med height.. men en bättre förklaring hade varit bra, tack :D Du har en kanonblogg förresten! Pusspårej

2009-06-25 @ 10:13:25
URL: http://nameofobsession.blogg.se/
Postat av: E

Vet någon av dina vänner att du har anorexi? Typ bff eller nått?



svara gärna i ett inlägg istället för en kommentar, annars råkar jag missa svaret säkert.



åpuss :)

2009-06-25 @ 17:15:03
Postat av: Yumi

vad tror du gör så att din blogg har många prenumeranter?

2009-06-26 @ 00:25:50
URL: http://fakeidentity.blogg.se/
Postat av: Emma [MissGrimm]

Ska du på medeltidsveckan på Gotland i sommar?

2009-06-27 @ 20:40:03
URL: http://missgrimm.blogg.se/
Postat av: Anonym

1500 är skitlite ändå!!

vilket jag tror att du vet så ska man få i sig

8000/ 10 000 eller nåt per dag.

2009-06-30 @ 00:45:37
Postat av: c

Men kul! Du var också på peace and love! :) vad tyckte du om allt? kram!

2009-06-30 @ 02:05:42
URL: http://piecesofwhat.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se