Heidi Klum



Klok kvinna. Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Ellis

Blir alltid kallad för Heidi Klum pga att vi ser lika ut kroppsmässigt, framför allt då jag var blond.. Trodde nästan det var mitt namn..

2009-10-11 @ 15:09:04
URL: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: Carro

Ätstörningar har förekommit under hela människans historia, mer eller mindre, det har bara inte funnits en benämning för sjukdomarna förr. Men idealen har sett betydligt annorlunda ut än vad de idag gör, och nog finns det en orsak till att ätstörningar är större nu än någonsin tidigare. Jag betvivlar att det beror på att föräldrarna blivit sämre föräldrar, däremot finns det självklart alltid undantag. Jag tror inte att det är rättvist att peka ut någon eller någonting specifikt, utan det är förmodligen en kombination. Men kom för helvete inte och säg att idealet inte har inflytande, för det har det. Punkt.

2009-10-11 @ 15:50:47
URL: http://carrosandstrom.blogg.se/
Postat av: DELILAH

klok? det jag läste var i alla fall ren bullshit.

2009-10-11 @ 17:24:33
URL: http://delajla.devote.se
Postat av: Anonym

hur gammal är du? :)

2009-10-11 @ 17:51:06
Postat av: Johanna

Tycker också hon är klok. Mycket. Har fått en bra bild av henne som människa, till skillnad från av vissa andra modeller...

2009-10-11 @ 18:36:17
URL: http://thenotebok.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag håller med dig!

2009-10-11 @ 21:14:38
URL: http://helenaantecknar.blogg.se/
Postat av: z



Det stämmer inte alls och det är så otroligt FEL att dra alla över en kant o säga att det är det ellen den, datt eller dem såm bär ansvaret för den här vidrigheten som varit min vardag (så länge ja kan minnas) sedan jag var tretton år gammal (jag är tjugotvå idag).



Min mamma är den bästa tänkbara, o sedan jag blev sjuk har hon gjort allt och mer därtill.



Jag skyller inte (bara) på Hollywood/modell-världen eller media i allmänhet, men jag vågar ändå påstå att det är just dessa nämnda faktorer som gör att jag tar ut min ångest på mat/träning/kropp...

2009-10-11 @ 21:45:33
Postat av: Anonym

Det är de designers som uppmanar modellerna att vara onaturligt smalas fel.

Heidi har ju uppenbarligen aldrig haft en mamma som är anorektiker med det där uttalandet...

Håller med henne till en visst del men det är ÄVEN "medias" fel... mest deras fel tror jag.

2009-10-11 @ 22:36:25
Postat av: LLL

jag tror att det är både och.. för att trenden att vara smal måste ju komma ifrån nåstans..

och btw. din blogg är skitbra!! älskar att läsa den ;)

2009-10-12 @ 00:05:27
Postat av: Signe

Klok och cool.

2009-10-12 @ 10:24:02
URL: http://soonitwillbeme.blogspot.com
Postat av: S

Klart hon har delvis rätt och hon är en otroligt klok kvinna eftersom hon har en grym karriär. Men jag tycker inte att man ska lägga all skulld på föräldrarna. Jag har själv haft en tendens till bullemi och min uppväxt med sund mat och stöd från föräldrarna tyckte jag att jag inte dög som jag såg ut, eftersom alla i media är så smala och fina och bär ala kläder så bra!

My story/ S

2009-10-12 @ 13:07:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se