Att åldras



I hela mitt liv har jag varit rädd för att åldras.
Jag har haft ångest för att se gammal ut, för att nöja mig med medelsvensson, för att nöja mig med det jag har, för att nöja mig med kort hår, fetma och jobb på Ica.

Well, en hel del av det vill jag fortfarande inte. Men vet ni vad? Nöjet i att åldras är att man KOMMER TILL COMFORT med den man är.

Jag är den jag är. Jag bryr mig inte längre om vad andra tycker. Jag är inte lika osäker. Jag gör det jag vill och jag trivs med det.

Det känns så skönt. Att... vara... kanske inte NÖJD, men att ACCEPTERA den man är och leva med det.

Kommentarer
Postat av: ThinLife

Jag är också skit rädd för att åldras, jag känner hur rynkorna börjar krypa fram....läskigt...

2010-08-28 @ 09:49:07
URL: http://thinlife.blogg.se/
Postat av: Ivona

Men du har ju inte accepterat vem du ÄR egentligen. Du kanske har accepterat aneroxian men inte DIG SJÄLV. Ta hand om dig.



// Ivona

2010-08-29 @ 13:15:13
URL: http://becausewecan.blogg.se/
Postat av: Simone

Ha ha, bra att du kommit på det nu. Lovar, det blir ännu bättre med tiden.

2010-09-04 @ 16:51:34
URL: http://anamiasimone.bloggsida.se/
Postat av: svar på förgående inlägg!

Ja, här är ett svar på ditt förgående inlägg om who the fuck cares about pacistan. Jag tycker att du ska fokusera mer på din vikt och inget annat. Speciellt INTE politik.

2010-09-05 @ 16:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se