Att använda ett mantra



Mår man som man intalar sig själv att må?


Jag tror definitivt att det (delvis) är så. Det är därför det funkar att ställa sig framför spegeln varje morgon och säga:

"Jag är vacker" trehundratusen gånger på rad, och tro det.


Men jag vet också att jag själv inte fungerar utan mina mediciner (därav det där "delvis" tidigare). Min psykolog förklarade fenomenet för mig: om du är deprimerad så funkar inte "kontakterna" i hjärnan som dom ska. Allting fungerar mycket långsammare.

Jag saknar henne just nu. Hon var så klok, och hade vetenskapliga bevis på allt jag undrade över.

Kommentarer
Postat av: mikaela

Jag är frisk nu och så jävla lycklig för jag kommer till Hollywood :) .

2010-08-04 @ 23:18:21
URL: http://fashionofmikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se