Spräng Lindex

Nu när jag ändå är inne på mord...

Jag ska fanimej spränga Lindex. Vidriga skitbutik. Jag går in, handlar, och får ett par jävla hundögon som bara dryper av valpighet:

"Vill du avrunda uppåt och skänka tre kronor till Haiti?" Sagt med sockersöt, gäll stämma.

Suckande ser jag mig omkring, men det jävla butiksbiträdet har trängt in mig i ett hörn. Cirka 15 personer står bakom mig och stirrar oskuldfullt på mig. Skänker jag inte, är jag en jävla snålljåp. Skänker jag så måste dom också skänka.

Jag HATAR när dom tränger in en i ett hörn sådär. Det var ju bara för mig att mumla fram ett "ja" och le ansträngt, och höra hur resten av kön suckar, för det betyder att dom också måste skänka tre kronor till Radiohjälpen.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Men hur jobbigt är det för dig med så mycket pengar att skänka tre kronor? Jag tror inte att NÅGON ens tänker en sån tanke. Skulle man verkligen inte ha råd att skänka tre kronor så få rman väll säga nej då. Det är väll inte så svårt. Snacka om att göra en höna av en fjäder

2010-01-29 @ 06:40:20
Postat av: Tess

men löjligt, om du inte vill säg nej. andra bestämmer inte vad du ska göra.

2010-01-29 @ 09:51:48
Postat av: Anonym

ååh fan vad jobbigt.. alla bryr sig så jävla mycket om haiti , vad hände med resten av världen igentligen ? ;S

2010-01-29 @ 10:52:59
Postat av: Anonym

skojar du med mig?

2010-01-29 @ 11:12:52
Postat av: angelice

Åh vad roligt med ännu ett Haiti-inlägg! :)

2010-01-29 @ 13:32:44
URL: http://angelices.wordpress.com
Postat av: Emelie

Usch, vet precis hur du menar! Hatar att dom gör så. Sist jag handlade där hörde jag inte riktigt vad hon i kassan sa, hade lite bråttom och svara nej. Ser då skylten där de står vad dom samlar pengar till och samtidigt får en din-snåla-bitch-menar-du-allvar-blick av hon i kassa. Tar min påse och går snabbt därifrån med kasst samvete och har inte återvänt.

2010-01-29 @ 13:52:38
URL: http://lattmjolk.blogg.se/
Postat av: Ellis

Jag har lärt mig säga Nej - utan samvete

2010-01-29 @ 15:11:58
URL: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: Z

Har Du tappat greppet, eller ?



Det är BRA att folk känner sig ansvariga, skyldiga och nästintill tvingade att hjälpa människor som har en LITE jobbigare livssituation än dem själva (läs; Er) just nu. 3 kronor - och Du gnäller, när människor har förlorat sin familj, sina vänner, sina hem och allt de äger ?!



2010-01-29 @ 16:01:39
Postat av: Paris

MEN HALLÅ, stopp!!



SJÄLVKLART tycker jag inte att tre kronor är mycket. Det handlar om själva grejen att det känns som att dom fångar en i en fälla.

2010-01-29 @ 16:09:05
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: Ronja

Det är onödigt. SHIT vilket snåljop man är bara för att man kanske inte vill skänka 3 kr. Dom kanske dör utan dem?! Eller inte.



Typiskt oss som har de bra här i sverige att tycka att vi hjälper folk i nöd med de där ynka kronorna. Visst, många bäckar små, men fortfarande. Vill vi verkligen hjälpa till så är det inget som hindrar oss.



Ändå verkar dessa butikers kunder tro att de hjälpt någon när de skänt 3 kronor istället för att klämma i med en ordentlig summa.



Det är nästan att man vill kalla det för tiggeri.

2010-01-29 @ 18:23:46
Postat av: Matilda

Ja, jag håller med. Det blir ett tvång att man måste skänka, vilket är ganska fult gjort av dem.

Men jag kan säga att alla i Sverige har inte 3 kr över. Fattar inte varför vi finns där för Haiti(säger inte att det är dåligt) men det finns uteliggare, människor utan ekonomi eller familj här också...Vem finns för dem?

2010-01-29 @ 21:31:32
Postat av: Veronika

Jo jobbigt kanske att man blir utpekad sådär. Men det var ju du som skrev nyligen att vi ska sluta tycka synd om de drabbade i Haiti, och istället börja skänka pengar till dem. Men nu skriver du ett inlägg om hur jobbigt det var. Eller så kanske din "mainpoint" är att det var jobbigt att bli inträngd i ett hörn. Om inte - skärp dig.

2010-01-30 @ 00:44:27
URL: http://veronika2.blogg.se/
Postat av: Agnes

Du måste driva.. Så mycket var det för att hjälpa. Och du blir irriterad för att du bara behöver skänka 3 fjuttiga spänn.

2010-01-30 @ 00:44:53
Postat av: Hugo S.

Haha allvar? Vem fan är för feg för att säga nej till det bara för att folk står och glor?



Herregud, vad är det för fel på världen... Lär dig att ha lite balls och stå för det du tycker. Vill du ge haiti pengar, kör hårt. Är du för fattig för att avvara 3 kronor, säg nej. Palla ens bry sig.

2010-02-04 @ 21:03:56
URL: http://stjartpet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se